کد خبر 388770
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳

نیروی هوایی آمریکا 12 فروند هواپیمای پشتیبانی نزدیک A-10 را به اروپای شرقی می فرستد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق ، با بالا گرفتن تنش ها در اوکراین ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که 12 فروند هواپیمای A-10 به همراه 300 نفر پرسنل زمینی را به آلمان اعزام خواهد. این هواپیماها سپس در پایگاه های مقدم ناتو در شرق اروپا استقرار یافته و در تمرین های نظامی در این منطقه شرکت خواهند کرد.

یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در پنتاگون اعلام کرده است که این هواپیماها با نیروی های متحد آمریکا در شرق اروپا رزمایش برگزار کرده و نشان دهنده اهمیت حفظ ثبات اروپا برای آمریکا می باشند.

گراز پرنده ارتش آمریکا به اروپا می رود+عکس

به گزارش مشرق، هواپیمای A-10 به صورت تخصصی برای حمله به اهداف زمینی از جمله یگان های زرهی ارتش شوروی در دهه 1970 میلادی طراحی و ساخته شده اند حامل توپ‌های GAU-8/A Avenger  هستند که 6 لوله داشته و قادر به شلیک گلوله‌های 30 میلیمتری حاوی اورانیوم ضعیف شده به منظور نابود کردن تانک و سایر خودروهای رزمی زرهی است.
 
این هواپیما که در بین خدمه و دوستداران هوانوردی به "گراز" شهرت دارد در سالهای جنگ سرد در آلمان غربی در خط اول دفاعی ناتو ضد شوروی حضور داشت. یگان های پیاده و زرهی بخش عمده جنگ فعلی در شرق اوکراین را بر عهده داشته و به نظر فرستادن این هواپیمای تخصصی در بحث شکار تانک و حمله به اهداف سطحی می تواند سیگنالی مستقیم به روسیه و جدایی طلبان شرق اوکراین باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس