کد خبر 384402
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که پیشرفت در فناوری موشکی کشورش بدین معناست که ایالات متحده آمریکا دیگر قادر نیست موشک‌های هسته‌ای بالستیک روسیه را رهگیری کند.

به گزارش مشرق، سخنان "دیمیتری روگوزین"، معاون نخست وزیر روسیه مربوط به دستیابی روسیه به یک فناوری پیچیده و نامشخص است و تنها یک روز پس از آن مطرح می‌شود که رهبران ناتو اعلام کردند در نشست ماه فوریه درباره استراتژی‌ ائتلاف برای مقابله با تهدید هسته‌ای روسیه گفت‌وگو خواهند کرد. برخی منتقدان بر این باورند که روسیه می‌خواهد با بیان چنین ادعاهایی همچنان خود را قدرت برتر جهان نشان دهد در حالی که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و به دلیل مداخله در امور اوکراین با انتقاد غرب مواجه است.

استیون پیفر که بین سال‌های 1998 تا 2000 سفیر آمریکا در اوکراین بود، می‌گوید: گمان می‌کنم این اظهارات فراتر از بازدارندگی دفاعی و هسته‌اس باشد. اگر شما ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) بودید و قصد داشتید که وجهه خود را به عنوان قدرت برتر نشان دهید، قطعا تسلیحات هسته‌ای بهترین گزینه برای اشاره به آن در شرایطی است که اقتصاد رو به زوال است.

معاون نخست وزیر روسیه در ادامه تاکید کرد، جزئیات این فناوری برای هیچ فردی فاش نخواهد شد و این فناوری روسیه نشان می‌دهد که نه سیستم‌های دفاع موشکی کنونی و نه آتی آمریکا نمی‌توانند در توانایی موشک استراتژیک روسیه خللی ایجاد کنند.

این سخنان روگوزین یادآور پیشنهاد آمریکا برای ساخت یک قطب دفاع موشکی در لهستان و جمهوری چک است که پروژه مذکور درسال 2009 در بحبوحه امتناع روسیه که آن را تهدید مستقیم می‌دانست لغو شد.

از زمان روی کار آمدن ولادیمیر پوتین در سال 1999 به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر، اقتصاد روسیه رشد شدیدی داشته است و درآمد روسیه 5 / 2 برابر افزایش یافته و نرخ بیکاری به نصف کاهش یافته و تولید ناخالص داخلی روسیه به 72 درصد رسید اما از زمان کاهش قیمت به زیر 50 دلاردر هر شبکه، بودجه روسیه آسیب جدی دیده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    روسیه یه ترسوی به تمام معناست ... آمریکا هر روز داره تهدیدش میکنه اونوقت روسیه حتی قادر نیست خودی نشون بده و حداقل یه اس 300 به ایران بده ... در کل روسیه کشوری بی بخار هستش
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    آقای با بخار , سلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس