کد خبر 386257
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

آژانس فضایی فدرال روسیه خرید موشک های ماهواره بر از نوع 'زنیت' از اوکراین را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، ایگور بورنکوف سخنگوی آژانس فضایی فدرال روسیه روز دوشنبه گفت: این آژانس دیگر موشک ماهواره بر زنیت از اوکراین نخواهد خرید.

وی افزود: روسیه بجای موشک های زنیت از موشک های ماهواره بر جدید خود به نام 'آنگارا' برای پرتاب ماهواره ها به فضا استفاده می کند.

موشک های زنیت در کارخانه یوژماش در استان دنپروپتروفسک ساخته می شود و روسیه سال ها از این موشک ها برای پرتاب ماهواره ها استفاده کرده بود.

روسیه ده ها فروند از موشک های زنیت را از یک سکوی پرتاب موشک های ماهواره بر در اقیانوس آرام به نام 'استارت دریایی' به فضا پرتاب کرده است.

طرح استارت دریایی که 95 درصد آن به شرکت موشک سازی 'انرگیا'ی روسیه تعلق دارد از اواسط تابستان گذشته به دلیل تشدید بحران اوکراین فعالیت خود را متوقف کرده است.

آژانس فضایی فدرال روسیه امروز همچنین اعلام کرد که همکاری با شرکت موشک سازی اوکراینی یوژماش در طرحی به نام 'دنپر' برای استفاده از موشک های قاره پیمای ار.اس-20 روسیه در پرتاب ماهواره ها را متوقف کرد.

روسیه در ماه های اخیر به دلیل تشدید بحران اوکراین بخش عمده همکاری های استراتژیک با اوکراین بطور عمده در عرصه فنی-نظامی را متوقف کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس