کد خبر 403925
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا به خاطر تلاش برای بازنشسته کردن هواپیمای A-10 از خدمت کنار گذاشته شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، بحث ها بر سر بازنشته کردن هواپیمای تهاجمی A-10 در آمریکا شدت خاصی به خود گرفته است. برخی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا به دنبال بازنشسته کردن این هواپیما و استفاده از بودجه به دست آمده در برنامه جنگنده F-35 هستند.

هواپیمای A-10 که در دهه 1970 میلادی به منظور عملیات ضد زره و پشتیبانی از نیروهای زمینی طراحی شده است در سالهای اخیر شدیدا در عراق و افغانستان فعال بوده و در در چند ماه اخیر تعدادی از آن ها مجددا در اروپای شرقی مستقر و تعدادی از آنها هم ضد داعش فعالیت می کنند. این هواپیما در بین خدمه به "گراز" شهرت دارد.

اخراج ژنرال آمریکا برای انتقاد از گراز پرنده+عکس
هواپیمای A-10

چندی پیش ژنرال "جیمز پست" از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا در جمع تعدادی از افسران آمریکایی گفته بود: هر گونه صحبت با کنگره که موجب حفظ هواپیمای A-10 در خدمت شود خیانت محسوب می شود.

اخراج ژنرال آمریکا برای انتقاد از گراز پرنده+عکس
ژنرال جیمز پست

 وی این صحبت ها در جمع 300 نفر از پرسنل نیروی هوایی آمریکا در پایگاه نیلس در ماه فوریه مطرح کرده و باعث شده بود تا برخی از پرسنل از همکاری با کنگره آمریکا در این مسئله خودداری کنند. هواپیمای A-10 در کنگره آمریکا طرفداران نیرومندی از جمله سناتور جان مک کین از اعضای با نفوذ کمیته نیروهای مسلح سنا را دارد که تا به امروز در برابر بازنشسته کردن این هواپیما مقاومت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    2 0
    انصافا با توجه به نوع ماموریتی که داره شاید تا بیش از یک دهه ی دیگه پاسخگوی نیاز ها خواهد بود. فکر کنم دیوانگی محض باشه اگر آمریکا بخواد این ها رو با اف35 جایگزین کنه. لااقل فعلا. شاید این فرمانده به دنبال حمایت از پیمانکار اصلی ساخت اف35 باشه. چون با بازنشسته شدن آ10 نیاز به سرمایه گذاری برای اف35 بیشتر میشه و این میتونه باعث تزریق پول بیشتر به این پروژه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس