کد خبر 391641
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: مقامات کیف در تلاش برای به خدمت گرفتن کودکان در ارتش هستند . آنها همچنین تلاش می کنند نوجوانان اوکراینی حاضر در کشورهای خارجی را در ارتش خود بکار گیرند.

به گزارش مشرق، در این مقاله با اشاره به گزارش روزنامه "ال هرالدو"ی اسپانیا درباره بکارگیری  نوجوانان در ارتش اوکراین که برای تحصیل در اسپانیا زندگی می کنند آمده است : دولت اوکراین از جوانان خواسته است به ارتش بپیوندند حتی آن دسته از جوانانی که در کشورهای خارجی به سر می برند.

هدف از این اقدام آن است که این افراد پس از پشت سر گذاشتن دوره آموزشی برای نبرد وارد مناطق جنگی شوند.

به گفته ادواردو پوئنته رئیس اتحادیه حفاظت از کودکان در آراگون اسپانیا، دولت اوکراین از جوانان اوکراینی - که در منطقه آراگون زندگی می کنند - خواسته است به کشورشان بازگردند تا برای نبرد در مناطق جنگی مراحل آموزشی را بگذرانند.

پوئنته می گوید این افراد پس از یک ماه دوره آموزشی به مناطق جنگی اعزام خواهند شد . او همچنین گفت اتحادیه زیر نظر او - که مسئولیت هماهنگی برنامه ای را بر عهده دارد که از کودکان اوکراینی و خانواده هایشان طی فصل تابستان و زمان تعطیلات استقبال می کند - از پنج مورد اطلاع یافته است که بر اساس آن، افراد جوان اوکراینی به سبب فراخوانی به ارتش در شرایط دشواری قرار گرفته اند .

یکی از این افراد تولا نام دارد که یک جوان 18 ساله اوکراینی است که شش سال است به تحصیل در اسپانیا مشغول است و به همراه خانواده ای اسپانیایی زندگی می کند.  چند هفته پیش خانواده اوکراینی او تلفنی اعلام کردند نامه ای از ارتش اوکراین دریافت کرده اند مبنی بر این که او باید خودش را به ارتش معرفی کند و به جنگ بپیوندد. اما خانواده اسپانیایی اش او را از این کار منصرف کرده اند.

این خانواده اسپانیایی با مراجعه به پلیس اسپانیا خواستار حفاظت بین المللی از تولا شده است. گفته می شود در روستایی که تولا در آن متولد شده است بسیاری از هم سن و سالهایش به سبب حضور در جنگ کشته شده اند. مادر این خانواده اسپانیایی نمی خواهد تولا برای حضور در جنگ به اوکراین برود. او از دولت اسپانیا خواسته است به تولا تابعیت اسپانیایی دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس