کد خبر 410384
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

یک روزنامه آلمانی نوشت بوندس‌وهر Bundeswehr ( نیروی دفاعی آلمان) توانایی مقابله با تانک های روسیه را ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه دی‌ولت در شماره اخیر خود نوشت در صورت وقوع جنگ، ارتش آلمان قادر نخواهد بود با نیروهای مسلح روسیه مقابله کند چرا که سلاح و مهمات موثری برای منهدم کردن تانک های زره پوش تی-80 و تی-90 روسیه ندارد.

دی ولت به نقل از کارشناسان نظامی نوشت با این که ارتش آلمان تانک های لئوپارد2 را که در حال حاضر یکی از بهترین تانک های موجود در جهان محسوب می شود در اختیار دارد، سلاح موثری برای از بین بردن زره پوش های ارتش روسیه ندارد. نیروهای مسلح آلمان در واقع هیچ مهمات موثری برای خنثی کردن زره پوشهای تی-80 و تی-90 ندارند.

گلوله های با هسته تنگستن که نیروهای مسلح آلمان در اختیار دارند قدرت لازم را برای نفوذ به زرهپوشهای مدرن روسیه ندارند و برای این کار باید از گلوله هایی با هسته اورانیوم استفاده کرد اما دستیابی به این مهمات به دلایل سیاسی دشوار است.

ارتش آلمان با اصلاحاتی که به اجرا درآورده شمار تانک های لئوپارد2 خود را به دویست و بیست و پنج دستگاه کاهش داد. در پی تشدید بحران اوکراین، نیروهای نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،ناتو، به حال آماده باش درآمدند. در همین راستا وزیر دفاع آلمان نیز اعلام کرد یکصد تانک که از رده خارج شده بودند، بار دیگر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با این حال کارشناسان نظامی معتقدند اتخاذ این تدبیر بدون در اختیار داشتن مهمات کافی و قوی، چندان موثر واقع نخواهد شد.

هانس روهل، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آلمان، معتقد است به کار گرفتن دوباره این تانک ها بدون داشتن مهمات لازم، از نظر نظامی کاری بیهوده است.

دی ولت افزود در حال حاضر روسیه طرح مدرنیزه سازی نیروهای نظامی خود را با موفقیت اجرا می کند. هر چند ویژگی ها و توانایی های تانک آرماتا فاش نشده اند، برخی منابع اعلام کرده اند که آرماتا یک تانک نسل جدید است که نه تنها از تانک های نسل پیشین خود بلکه از تانک های مشابه خارجی نیز کارآمدتر است.

به نوشته نشریه آلمانی، ساخت تانک های آرماتا در واقع یکی از چشمگیرترین پیشرفت هایی است که نیروهای مسلح روسیه در سال های اخیر در زمینه تولید زرهپوشها به دست آورده اند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس