کد خبر 390689
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

آمریکا قصد دارد پهپادهای جنگی خود را به کشورهای بیشتری بفروشد.

به گزارش مشرق، پهپادهای مسلح آمریکا تاکنون فقط به کشور انگلیس فروخته شده است، اما اکنون این پهپادها قرار است به همه کشورهای هم پیمان با واشنگتن فروخته شود.

هواپیماهای بدون سرنشین و هدایت پذیر از راه دور، نقش مهمی را در پیشبرد راهبردهای آمریکا در کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان و سوریه ایفاء کرده اند؛ اما استفاده از این پهپادها باعث مرگ بسیاری از شهروندان عادی شده است.

الجزیره در ادامه گزارش خود افزوده است: پهپادها به عنوان جنگ افزارهای بحث انگیز شناخته می شوند. هم اکنون برخی کشورهایی که برای ارتقای انبارهای تسلیحات خود تحت فشار هستند و بالاخص اعضای ناتو ملزم هستند تا سقف دو درصد از کل تولید ناخالص داخلی سالانه خود را برای تجهیزات و عملیات دفاعی هزینه کنند؛ آمریکا معتقد است خرید پهپاد برای این کشورها از خرید بالگرد یا جنگنده کمتر هزینه خواهد داشت.

آن دسته کشورهایی که نیروی انسانی لازم را مانند آمریکا، چین و هند در اختیار ندارند، می توانند با استفاده از پهپادهای مسلح و غیرمسلح، توانایی نظامی خود را ارتقاء دهند. با وجود این، مسئله این است که از پهپادها چگونه استفاده خواهد شد؟

از سوی دیگر، حمله پهپادهای آمریکایی تاکنون به کشتار شهروندان عادی در مناطق مختلف دنیا منجر شده است و این مسئله اکنون دوباره مطرح خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس