روزنامه ترکیه‌ای تودیز زمان می‌نویسد: در جایی‌که ترکیه با خطر منزوی شدن در منطقه روبروست، ایران به کشوری کلیدی در حل بحران‌های مهم منطقه‌ای تبدیل شده است. ترکیه حتی نمی‌تواند یک سفیر به برخی کشورهای منطقه‌ای بفرستد. پس می‌توان گفت که ایران و ترکیه جاهای خود را با هم عوض کرده‌اند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

با طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای، کنگره باید اقدامی انجام دهد

نشریه وال‌استریت ژورنال در گزارشی ایران هسته‌ای را بزرگترین تهدید پیش‌روی آمریکا ارزیابی کرده و می‌نویسد: قرار بود مذاکرات هسته‌ای آمریکا و غرب با ایران، برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف سازد، اما متاسفانه این بازی خطرناک به یکسری عقب‌نشینی‌ها از جانب کاخ سفید منجر شده است. پس با این اوصاف کاخ سفید باید اقدامی انجام دهد.

ایران در رسانه‌های جهان؛

نویسنده‌ی این مقاله با القابی از قبیل غیرعقلانی و تندرو جمهوری اسلامی ایران را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌نویسد: طرف مذاکره کننده آمریکا کشوری است که قانون اساسی آن به‌وضوح از جهاد طرفداری کرده و همیشه دشمنی خود را با آمریکا ابراز داشته است. ایران از هر فرصتی در عراق و افغانستان برای ضربه زدن به آمریکا استفاده کرده است.

مذاکرات هسته‌ای نیز با عقب‌نشینی‌های مکرر آمریکا همراه بوده است. واشنگتن حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته است و هیج‌گونه بحثی نیز درباره توانمندی موشکی ایران به میان نیاورده است. حال نوبت کنگره است تا به این مذاکرات ورود کرده و مانع از برنامه‌ هسته‌ای ایران شود.


ایران جایگزین ترکیه می‌شود؟

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای تودیز زمان، ده سال قبل در زمان ریاست جمهوری رئیس جهور پیشین ایران، این کشور به‌سبب بیان دیدگاه‌های افراطی به کشور منزوی تبدیل و تحریم‌های بسیاری علیه ایران تصویب و اعمال شد. در همان زمان ترکیه به‌عنوان یک کشور نمونه در سطح جهان مورد تحسین قرار می‌گرفت. اصلاحات مورد نظر اتحادیه اروپایی تصویری جدید از آنکارا به دنیا ارسال می‌کرد.

ایران در رسانه‌های جهان؛

اما آنچه امروز با وقوع تحولات منطقه‌ای می‌بینیم کاملاً برعکس است. امروز، این ترکیه است که بخاطر مسائل حقوق بشر مورد انتقاد قرار می‌گیرد. در مقابل، ایران در حال برقراری روابط بهتری با غرب است. در جایی‌که ترکیه با خطر منزوی شدن در منطقه روبروست، ایران به کشوری کلیدی در حل بحران‌های مهم منطقه‌ای تبدیل شده است. حتی ترکیه نمی‌تواند یک سفیر به برخی کشورهای منطقه‌ای بفرستد. پس می‌توان گفت که ایران و ترکیه جاهای خود را با هم عوض کرده‌اند.

یک تحلیل‌گر آمریکایی مسائل راهبردی، علت این اتفاق را وجود خلأ قدرت در خاورمیانه عنوان کرده است. اما، این نمی‌تواند تنها دلیل باشد. ایران از تمام ظرفیت خود برای هماهنگ کردن چند جبهه از قبیل سوریه، لبنان و عراق استفاده می‌کند. واقعیت امروز سیاست خاورمیانه این است که ایران قدرت نرم و سخت خود را در خاورمیانه افزایش داده است.


آیا می‌توانیم مانع از برقراری روابط با ایران شویم؟

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، شکست‌های متعدد اوباما در خاورمیانه عمدتاً به‌سبب این ایده غلط است که می‌توانیم با کنار گذاشتن ائتلاف با کشورهای پادشاهی عرب و رژیم صهیونیستی به ازسرگیری روابط با ایران کمک نماییم. این ایده غلط چندین اقدام را در پی داشته است: عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای با ایران، خودداری از سرنگون کردن بشار اسد، تلاش برای دستیابی به تفاهمی برای پایان جنگ غزه به شکلی که بیشتر به نفع حماس باشد، نادیده گرفتن اقدامات حزب‌الله.

ایران در رسانه‌های جهان؛

نویسنده این مقاله ادعا می‌کند: این ایده که ما می‌توانیم به امید برقراری روابط گرم با تهران هم‌پیمانان خود را کنار بگذاریم اساساً بی‌معناست. حال نوبت اجرای پروژه‌ی بعدی توسط گروهی از قانون‌گذاران و کارشناسان است: مانع سازش با ایران شوید. تهدیدی که ایران برای غرب دارد را شرح دهید. روابط نزدیک و سازنده با هم‌پیمانان سنتی را دوباره برقرار کنید. افزایش فشارها با ایران را نه تنها از طرق اعمال تحریم‌های جدید بلکه با لغو اقداماتی که تا کنون انجام داده‌اند دنبال کنید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    من عاشق دکتر روحانی هستم.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    من هم عاشق شما هستم
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    من عاشق دكتر روحاني نيستم
  • MohammaD ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    #من_عاشق_دکتر روحانی_نیستم
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    من عاشق عاشقها هستم
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    من عاشق خدا هستم
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    هر روزی که دشمن از ما تعریف کرد آن روز باید عزا بگیریم.
  • امین ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    منم عاشقم اصن ی وضی
  • سجاد ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    آمریکا به این پی برده که اگه ایرانی ها رو تحریک به جنگ کنه همه مناطق خاورمیانه دچار درگیری شدید میشه. جنگ در خاورمیانه یعنی افزایش بی نهایت بهای نفت و فروپاشی اقتصاد جهان و خود آمریکا. در حالیکه اسراییل هم نمی تونه پرچم دولت جهانی رو بدست بگیره چون در جنگ قرار می گیره. پس راه حلشون اینه که مذاکرات رو به نتیجه برسونن و به گروه های معارض جمهوری اسلامی امیدواری بدن. در نتیجه جنگ نرم به نتیجه کامل رسیده. نیروهای مخلص و متعهد از نظام دلسرد میشن و نیروهای معاند توان جذب حداکثری مردم رو به بهانه سازش موفق پیدا می کنن. نظام از داخل به شدت ضعیف میشه.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    روحانی مچکریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس