کد خبر 388119
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

یمن به دست گروهی که توسط ایران پشتیبانی می شوند افتاد. گروهی که از دولت های خلیج و آمریکا متنفر هستند؛ گروهی که از اسراییل و بلکه از یهودیان متنفر هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost)، در گزارشی تحت عنوان "یمن در جنگ نیابتی منطقه ای، به دست ایران افتاد"، به بررسی تحولات اخیر یمن پرداخت.

این پایگاه صهیونیستی، با بیان این که "حوثی هایی که توسط ایران پشتیبانی می شوند، دولت یمن را سرنگون کردند"، مدعی شد این موضوع شروعی برای گسترش درگیری های فرقه ای در منطقه خواهد بود و نوشت: «وضعیت یمن در حال حاضر مانند سوریه است.»

در این نوشتار با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال ایران، آمده است: «آمریکا به طور فزاینده ای از محورهای شیعی که توسط ایران رهبری می شوند طرفداری می کند؛ آمریکا نمی خواهد مذاکرات هسته ای جاری با مشکلی مواجه شود. ایالات متحده همچنین به دنبال استفاده از ایران برای مقابله با گروه های جهادی [تروریستی] مانند داعش و القاعده است.»

در این گزارش به اظهارات بان کی مون مدیر کل سازمان ملل متحد و ادعاهای شورای همکاری خلیج فارس در رابطه با تحولات یمن اشاره شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به نقش ایران در تحولات خاورمیانه، به نقل از "یوزی ربی"، رییس مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه تل آویو، آمده است: «ایران خود را قوی ترین قدرت منطقه می بیند؛ یک مقام سپاه پاسداران، گفته است که جمهوری اسلامی ایران اکنون چهار پایتخت خاورمیانه را کنترل می کند؛ صنعا، بیروت، بغداد و دمشق.»


 
جروزالم پست:یمن به دست ایران افتاده است!


این گزارش همچنین به اظهارات "دیوید اندرو واینبرگ"، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی و متخصص امور خلیج فارس، پرداخته و به نقل از وی نوشت: «حکومت های پادشاهی خلیج، از آنچه در یمن می گذرد وحشت زده هستند و در فکر دخالت نظامی مستقیم در این کشورند.

حکومت های پادشاهی خلیج، در تابستان و پاییز امسال که حوثی ها تهاجمات خود را آغاز کرده بودند، متوجه عراق و داعش بودند. در این میان یمن به دست گروهی که توسط ایران پشتیبانی می شوند افتاد. گروهی که از دولت های خلیج و آمریکا متنفر هستند؛ گروهی که از اسراییل و بلکه از یهودیان متنفر هستند.»
منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SMM ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید، از عصبانیت بمیرید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • محمد ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    الحمدلله.
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اگربا خدا باشید خدا باشماست
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خلیج فارس ، همیشه خلیج فارس است نه خلیج خالی ، مشرق این را به دفعات گفته ام .اگر به نقل قول از دیگران می پردازی باز هم بگو خلیج فارس
  • پسر ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ای صهیونیستها یمن پرید برید بمیرید
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    خدا را شکر
  • هادی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    اولا خلیج فارس نادرست خلیج پارس درست هستش . دیگه نبینم کسی فارس بگه واژه پارس رو به کا ببرید مرگ اعراب تازی بر من آرزوست و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس