داستان محاکمه محمدرضا رحیمی به رمانی بی‌پایان تبدیل شده است. زنجیره‌ای‌های اصلاحات روز سه‌شنبه را با تمرکز خبری - تحلیلی پیرامون این پرونده قضایی آغاز کردند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

داستان محاکمه محمدرضا رحیمی به رمانی بی‌پایان تبدیل شده است. روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز سه‌شنبه را با تمرکز خبری - تحلیلی پیرامون این پرونده قضایی آغاز کردند.

محمدرضا باهنر نسبت به گمانه‌زنی‌ها پیرامون پرداخت هزینه انتخاباتی از سوی رحیمی به برخی از نامزدهای مجلس پرداخت «در هر دوره انتخابات معمولاً تلاش می‌کنم به وضعیت نزدیک حدود ۲۹۰ کاندیدا رسیدگی کنم. بالاخره ما در قالب ۵+۶، ۷+۸، موتلفه، جبهه پیروان خط امام و رهبری به ماجرای انتخابات بی تفاوت نیستیم. برای انتخابات تلاش و فعالیت داریم و نامزد، انتخاب می‌کنیم و از نامزد های‌مان حمایت می‌کنیم. نقش بنده در این انتخابات نقش محوری بوده و بسیاری اوقات نقش محوری دارم. چه در زمان گروه‌های ۷+۸ و ۵+۶ چه در زمان دوره چهارم و پنجم که با جامعه روحانیت کار می‌کردیم. از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت می‌کنیم. باید هم پاسخگو باشیم. شهادت‌نامه‌ای که دراین پرونده (رحیمی) است، همین است. در کارهای انتخاباتی کسب کمک مردم در هزینه‌های انتخاباتی وجود دارد اما باید همواره دقت کنیم که این پولی که کسب می‌شود باید منشأ کاملاً شفاف و روشن داشته باشد. اگر در آن پول شبهه دار و کثیفی پیدا شد همگی باید پاسخگو باشیم. هم بنده باید پاسخ بدهم هم بزرگ‌تر از بنده و هم کوچک‌تر از بنده.»

روزنامه مردم سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیترهای «باهنر دریافت پول از رحیمی را تکذیب نکرد» و «ماهواره ملی «فجر» با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· محبوبیت، گناه ظریف

«محبوبیت» ریشه غایی منتقدان محمد جواد ظریف است. کرم محمدی در صفحه سیاسی روزنامه مردم سالاری به چرایی آنچه حمله به محمدجواد ظریف می‌خواند پرداخته است و از منتقدان درخواست کرد که به پاسخگویی به رفتار احمدی نژاد بپردازند و در همین راستا نوشت «فراموش نکنیم که دکتر محمدجواد ظریف و همراهانش به نمایندگی از یک حزب و جناح سیاسی از ایران در مذاکرات شرکت نمی‌کنند، اینان نماینده تمام ملت ایران از هر دین و مذهب و گروه سیاسی هستند. این تیم در نبردی بسیار پیچیده و حساس با شش قدرت جهانی دست و پنجه نرم می‌کند. منطق حکم می‌کند در هنگامه و کشاکشی این چنین سخت، حامی آنان باشیم. کشاندن وزیر خارجه به مجلس چه سودی برای مملکت دارد؟ چرا آن هنگام که قطعنامه پشت سر قطعنامه علیه جمهوری اسلامی صادر می‌شد و تحریم‌ها روز به روز تشدید می‌گردد، چنین برآشفته نمی‌شدند؟ آیا آزاد شدن بخشی از دارایی‌های کشورمان و توقف قطعنامه‌ها و پیشرفت در مذاکرات، خلاف مصالح ملت است؟ آیا حمله به وزیر خارجه توانا و با تدبیر کشورمان تضمین‌کننده منافع ملی است؟

آیا بهتر نبود این دوستان عزیز این روزها به آسیب‌شناسی اختلاس‌های چند هزار میلیاردی دولت محبوبشان در هشت سال دولت‌های نهم و دهم بپردازند؟‌ آیا بهتر نیست طرح تحقیق و تفحص درباره عملکرد دولت «مهرورز» که بخشی از منتقدان دولت تدبیر و امید، آن را معجزه هزاره سوم نام نهادند، ارائه و تصویب نمایند؟ آیا بجا نبود و نیست که علل به وجود آمدن زمینه زندانی شدن معاون اول رئیس‌جمهور محترم سابق را پیگیری نمایند؟ آیا منطقی‌تر نبود تا پیرامون سرانجام‌بخشی از درآمدهای نجومی دولت‌های «نهم» و «دهم» بررسی نمایند؟ آیا جا نداشت تا نمایندگان محترم اصولگرا پشت سر هم نوبت می‌گرفتند و از دستگاه قضایی برای برخورد قاطع و قانونی با اختلاس کنندگان از بیت‌المال تشکر کنند؟ آیا نباید به بخشی از افکار عمومی حق داد تا در نیت برخی از مخالفان آقای ظریف تردید کرده و آن را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر بار روانی حکم صادره علیه معاون اول دولت مورد حمایت آن‌ها برآورد نمایند؟ حتماً برخی از منتقدان امروز آقای دکتر ظریف به یاد دارند که در مهر ماه سال 1388 طی نامه‌ای به آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهوری محترم وقت نامه نوشتند و از انتصاب آقای محمدرضا رحیمی به خاطر «سابقه درخشان ایشان در استانداری کردستان، دیوان محاسبات و به ویژه معاونت حقوقی رئیس جمهور بر اهل انصاف و مروت مکتوم نیست» به سمت معاون اولی تقدیر نمودند.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «احمدی‌نژاد نات‌کام، دات‌کام» و «امام (ره) هم نگفت روزی یک وعده غذا» اختصاص داد.

· سودای بازگشت محمود احمدی‌نژاد

آیا سودای بازگشت رییس دولت نهم و دهم به واقعیت بدل خواهد شد؟ گروه سیاسی روزنامه ابتکار در یادداشت «احمدی‌نژاد نات‌کام، دات‌کام» در تلاش برای پاسخ به این پرسش مهم سیاسی جریان اصلاحات شده است و در همین راستا نوشت «محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم، هنگامی که دولت را به حسن روحانی تحویل داد، ریزش شدیدی در دوستان، حامیان و طرفداران خود مشاهده کرد. اصولگرایانی که زمانی در تضاد با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (در انتخابات 84) و کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان (در انتخابات 88) تمام قد پشت سر او ایستادند و بزرگش کردند، در پایان دولتش در برائت از وی راه سبقت می‌جستند. بسیاری از دوستان نزدیکش که در کابینه وی حضور داشتند، هر یک به دلیلی و اغلب به دلیل آن چه به قول محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دهم که زمانی خط قرمز احمدی‌نژاد بود و امروز مورد برائت قرار گرفته است مخالفت با «سروش آسمانی» بود، کنار رفتند. عملکرد دولت احمدی‌نژاد در زمینه‌های مختلف و به ویژه آمار فاجعه‌بار اقتصادی و اجتماعی و اثر آن بر قدرت خرید و سطح زندگی مردم، نیز باعث شد بسیاری از هواداران مردمی وی نیز نه تنها دست از هواداری بکشند که از وی انتقاد کنند.

رأی به تفکری مخالف سیاست‌های دولت دهم در انتخابات سال 92 و روی کار آمدن رئیس‌جمهوری با مشی اعتدالی که از تندروی‌های احمدی‌نژاد و اذناب و حامیانش به دور بود نیز نشان داد مردم دیگر اقبال و استقبالی نسبت به سیاست‌هایی از این جنس نشان نمی‌دهند؛ به ویژه این که سعید جلیلی، به عنوان یکی از کاندیداهای رقیب حسن روحانی که نه تنها ادبیات و سیاستی همچون احمدی‌نژاد داشت، از حمایت حامیان پیشین وی نیز برخوردار بود، در انتخابات 92 به شدت ناکام ماند. حال احمدی‌نژاد با شعار «ما می‌آییم» سایتی را افتتاح کرده است که یک شورای 45 نفره بر مدیریت محتوای آن نظارت می‌کنند. سایتی که در کنار سایت‌های اقماری حامیان احمدی‌نژاد، همچون دولت بهار و... قرار است پازل رسانه‌ای بازگشت وی را به قدرت تکمیل کنند؛ بازگشتی که احتمالاً از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده آغاز می‌شود و در نهایت دوره آتی ریاست جمهوری را مدنظر دارد.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «توافق سیاسی خیلی دور، خیلی نزدیک» و «برنامه به روایت برنامه‌ریز اصلاحات» اختصاص داده است.

· روایت باهنر از پول‌های ادعای رحیمی

دامنه اثرگذاری نامه محمدرضا رحیمی به محمود احمدی نژاد در فضای سیاسی کشور همچنان ادامه دارد؛ واریز پول به حساب برخی از نامزدها انتخابات مجلس همچنان در صدر پیگیری رسانه‌های اصلاحات هست و این بار نوبت به محمدرضا باهنر است که به سؤالات روزنامه اعتماد پاسخ بدهد. نائب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون درباره نامه رحیمی و کمک‌هایی که به کاندیداهای اصولگرا در انتخابات مجلس شده شما چه نقشی داشته‌اید، اظهار داشت «در هر دوره انتخابات معمولاً تلاش می‌کنم به وضعیت نزدیک حدود ۲۹۰ کاندیدا رسیدگی کنم. بالاخره ما در قالب ۵+۶، ۷+۸، موتلفه، جبهه پیروان خط امام و رهبری به ماجرای انتخابات بی تفاوت نیستیم. برای انتخابات تلاش و فعالیت داریم و نامزد، انتخاب می‌کنیم و از نامزد های‌مان حمایت می‌کنیم. نقش بنده در این انتخابات نقش محوری بوده و بسیاری اوقات نقش محوری دارم. چه در زمان گروه‌های ۷+۸ و ۵+۶ چه در زمان دوره چهارم و پنجم که با جامعه روحانیت کار می‌کردیم. از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت می‌کنیم. باید هم پاسخگو باشیم. شهادت‌نامه‌ای که دراین پرونده (رحیمی) است، همین است. در کارهای انتخاباتی کسب کمک مردم در هزینه‌های انتخاباتی وجود دارد اما باید همواره دقت کنیم که این پولی که کسب می‌شود باید منشأ کاملاً شفاف و روشن داشته باشد. اگر در آن پول شبهه دار و کثیفی پیدا شد همگی باید پاسخگو باشیم. هم بنده باید پاسخ بدهم هم بزرگ‌تر از بنده و هم کوچک‌تر از بنده.»

محمدرضا باهنر در ادامه درباره صدور رسید از سوی وی بیان کرد «نه. بنده رسیدی صادر نکردم. بنده به آقای رحیمی هیچ کاری ندارم و در طول هر دوره انتخابات با مقداری کم و زیاد بیش از ۲۰۰ کاندیدا را حمایت می‌کنم. حتی برخی از این کاندیداها را با یک اطلاعیه حمایت می‌کنیم. برخی از آن‌ها را به نفعشان سخنرانی انجام می‌دهیم. گاهی با یک تلکس یا تراکت حمایت می‌کنیم. بنده رسیدی به کسی ندادم و از کسی هم پولی نگرفتم.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «بزرگ‌ترین فساد قرن دردولت‌گذشته رخ داد» و «همه سر سفره مردم نشسته‌ایم» اختصاص داد.

· نگاه امنیتی ندارم

روزنامه شرق در صفحه سیاسی خود به گفت و گو با عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان پرداخته است؛ این استاندار اصلاح طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک نگرانی جدی امروز در کردستان وجود دارد، اینکه برخی جریان‌ها تلاش دارند تفکر سلفی‌گری را در غرب گسترش دهند. آیا اساساً این نگرانی بجا است؛ پاسخ داد «این یک‌واقعیت است که تلاش‌های زیادی می‌شود که سلفی‌گری در بین اهل سنت کردستان گسترش بیابد، به‌خصوص بعد از جریانات القاعده و بعد از آن هم داعش این فعالیت‌ها بیشتر شده، ضمن اینکه از قبل هم این زمینه وجود داشته است. اما اگر ما این موضوع را درست تبیین کنیم -با توجه به اینکه مردم این منطقه نوع نگاه و نگرششان اشتراکات زیادی با مذهب شیعه دارد- دیگر جایی برای سلفیت وجود نخواهد داشت. به‌خصوص اینکه پیروان مذهب شافعی علاقه زیادی به اهل‌بیت دارند و عمدتاً در اشعارشان پیامبر را جدالحسین می‌خوانند و مانند ما شیعیان به زیارت امام رضا (ع) می‌روند.

از طرفی اینکه فرهنگ مردم کرد با هنر عجین شده است و سلفیت و جریان تکفیری و خشونت‌گرا با این نگاه مخالف است. مثلاً امسال که اعلام کردند برپایی جشن برای پیامبر (ص) بدعت و حرام است، مردم کردستان جشن را مفصل‌تر برپا کردند. به اعتقاد من اگر این فرهنگ تقویت شود به‌هیچ‌عنوان سلفی‌گری و تکفیری اجازه رشد پیدا نمی‌کند. هرچند باید تاکید کنم این جریانات، تلاش خود را برای انتشار تفکراتشان انجام می‌دهند و باید به این نگرانی توجه جدی داشت»

همچنین عبدالمحمد زاهدی در پاسخ به سؤال می‌خواهم بحث توسعه را به‌عنوان یک مطالبه مطرح کنم، چه تعهدی برای پیگیری این موضوع از سوی شما وجود دارد؛ اظهار داشت «ابتدا باید تاکید کنم من نگاه امنیتی به استان کردستان ندارم، هرچند قبول دارم که این نگاه امنیتی نسبت‌به کردستان وجود دارد. اما معتقدم که چنین نگاهی نسبت‌به کردستان در حاکمیت وجود ندارد؛ دلیل آن هم این است که در سفر مقام‌معظم‌رهبری به استان کردستان بهترین پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تصویب شد.

چنانکه سرمایه‌گذاری بنیاد برکت درکردستان نسبت‌به ۳۱ استان دیگر در رتبه نخست قرار دارد. اصطلاحی هست که می‌گوید: «مدیران اسیر راه‌های طی‌شده‌اند». می‌خواهم بگویم ما الان در چارچوب قوانین موجود باید کار کنیم. مثلاً من وقتی به کردستان رفتم در بودجه سال ۹۳ هیچ‌نقشی نداشتم، اما دولت بنا دارد به‌صورت جدی، هم در بودجه سال ۹۴ و هم در برنامه‌ششم توسعه، اعتبارات بیشتری را به استان‌های کم‌برخوردار بدهد. اما دقت داشته باشید یکی از مشکلات استان، طرح‌های نیمه‌تمامی است که از دولت گذشته به ارث مانده است، چنانکه برای تکمیل این طرح‌ها بیش از هفت‌هزارمیلیاردتومان بودجه نیاز است و این یک‌مشکل جدی جلو راه توسعه استان است و دولت تلاش می‌کند آن را برطرف کند.»

روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «احمدی‌نژاد برای رحیمی جاخالی داد» و «باهنر: باید با جبهه پایداری ائتلاف کنیم» اختصاص داد.

· فرجام مناسبات احمدی‌نژاد و رحیمی

رفتارشناسی مناسبات میان احمدی‌نژاد و رحیمی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی چند هفته اخیر است؛ مطهره شفیعی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان‌ امروز به تحلیل این مناسبات پرداخته است و در همین راستا نوشت «یک تلقی این است که احمدی‌نژاد می‌گفت من یکسری آدم دور و بر خودم دارم و مخالفانم که نمی‌توانند اقدامی علیه من داشته باشند این افراد را مورد هجمه قرار می‌دهند پس آن‌ها بی‌گناهانی هستند که به خاطر من مورد هجمه قرار گرفته‌اند. اما این تمام واقعیت نیست چراکه در تیزهوشی احمدی‌نژاد کمتر می‌توان شک داشت و این احتمال وجود دارد که رحیمی به مثابه سپری در برابر احمدی‌نژاد به ایفای نقش می‌پرداخت.

نصب نشان خدمت بر سینه او به‌مثابه اعطای هدیه‌ای به کودکی است که باید آرام باشد و در مقابل مهمانان لب به سخن نگشاید. این فرزند یک فرزند ناخوانده است که برای فردی که او را پذیرفته است، اهمیتی ندارد چه آینده‌ای در انتظار فرزندخوانده‌اش است و تنها خشنود است اهداف او را پیاده و خود را در امنیت نگه می‌دارد. نشان این ادعا هم چنین است که روزی رحیمی در محوطه خط قرمز احمدی‌نژاد قرار داشت و امروز که حکمی گریبان این فرزندخوانده را گرفته است همین احمدی‌نژاد خط قرمزی به دور خود کشیده و حتی روز دوشنبه در جمع حامیانش حاضر نمی‌شود به رحیمی اشاره کوچکی هم داشته باشد.

تاریخ مصرف این فرزند خوانده به پایان رسیده و اکنون میان رحیمی و احمدی‌نژاد فاصله طولانی است و نمی‌توان در این سرما انتظار آشنایی این دو دوست قدیمی را داشت! شاید این جمله که «احمدی‌نژاد برای رحیمی جا خالی داد» پرمعناترین توصیف باشد.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «مدعیان پاکدستی بزرگ‌ترین فسادها را مرتکب شدند» و «پرتاب ماهواره «فجر» با فرمان روحانی» اختصاص داد.

· احمدی‌نژاد؛ عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت!

روزنامه دولتی ایران از انتساب عضو ارشد به محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان داده است؛ گروه سیاسی روزنامه ایران در ستون «دیگه چه‌خبر؟» این‌گونه نوشته است «رئیس جمهوری سابق کشورمان و عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام»؛ این جمله است که مسجد جامع المهدی به عنوان میزبان سخنرانی احمدی‌نژاد برای معرفی او در دعوتنامه‌ای ارسالی برای رسانه‌ها آورده است. استفاده از عنوان نامعمول «عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام» در حالی است که در چارت مجمع تشخیص چنین عنوانی پیش‌بینی نشده است. علاوه بر این؛ احمدی‌نژاد در دوره تصدی ریاست دولت، به دلیل دیدگاه انتقادی خود نسبت به ریاست مجمع تشخیص؛ بارها از حضور در جلسات مجمع خودداری کرد و رکورد غیبت 17 ماهه از جلسات مجمع را به نام خود ثبت کرد.

احمدی‌نژاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که در تاریخ 10 آذر 1388 انجام شد، درباره دلایل غیبت خود در جلسات مجمع گفت: «نرفتن به مجمع تشخیص دلایل خاص خودش را داردالبته برخی نزدیکان احمدی‌نژاد نیز دلایلی برای شرکت نکردن احمدی‌نژاد در جلسات مجمع ارائه کردند؛ از جمله علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد؛ ابتدا دلیل غیبت‌های احمدی‌نژاد در جلسات مجمع را «برنامه‌های فشرده‌ای که رئیس جمهور داشت» ذکر کرد اما پس از گذشت چند روز علت این غیبت را حضور «افرادی که رودرروی نظام و رهبری ایستاده‌اند و با مواضع، اظهارات و رفتار خود، تنور توطئه‌های دشمن علیه اسلام، کشور و مردم را گرم می‌کنند» عنوان کرد و نشستن احمدی‌نژاد در کنار این افراد و هم‌سخنی با آن‌ها را انتظار درستی ندانست. در دوره پس از پایان فعالیت دولت دهم نیز حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص با غیبت‌هایی همراه است و با این اوصاف، جالب است که حامیان احمدی‌نژاد، او را «عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت» معرفی می‌کنند.

احمدی‌نژاد همچنین دیروز در بیانیه‌ای به مناسبت دهه فجر نوشت: «شیطان و همراهان و همکاران او، با استفاده گسترده از ابزار تبلیغاتی، به یأس‌آفرینی، فریب، دروغ، سیاه‌نمایی، تفرقه‌افکنی، اتهام‌زنی به عناصر پاک و خدوم و تخریب تمام پیشرفت‌های ایران عزیز دست یازیده‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • یکی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    حاج محمود شیر اول مجمع تشخیص هست.
  • مستانه ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد سرشار از مردانگی و فضیلت و شرافت است احمدی نژاد لبریز از نجابت لبریزاز انسان دوستی لبریزازپاکی و نزاهت و لبریز از مرام و معرفت است مشرق تو از مردونگی چی میدونی همین احمدی نژاد بو د که به ملت ایران در س مردانگی و خدمت به خلق خدا و استکبار ستیزی و مظلوم نوازی و ظالم ستیزی آموخت حالیته یا نه
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    احمدي نژاد مي آيد همانگونه كه آمدن او براي خيلي ها كابوس شب و روز شده است .
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    بزرگترین فساد قرن فساد عظیم کرسنت و استات اویل میباشد که در دولت اصلاحات اتفاق افتاده است .
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    بزرگترین فساد قرن فساد عظیم کرسنت و استات اویل میباشد که در دولت اصلاحات اتفاق افتاده است .
  • ناشناس ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    وقتی عمق کینه به دکتر احمدی نژاد را در این روزنامه ها میبینیم هر روز بیش از پیش به حقانیت دکتر پی میبریم .
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    عجببببببب
  • مسافر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    برام جالبه چرا احمدی نژاد اون زمانی که باید می رفت مجمع نمی رفت ولی الان که تبدیل به عضو عادی و کمتر از عادی شده، میره و انقدر براش مهمه؟ به این نمی گن ریاکاری؟
  • مسافر ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    تو مستی زده به سرت داری دری وری میگی، درس مردانگی و شجاعت امام خمینی و رهبر انقلاب به این مردم آموخت
  • ناشناس ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    دکتر احمدی نژاد همچنان محبوب قلبهاست و مغضوب صاحبان زر و زور و قدرت است .
  • ناشناس ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    این مسافر بیسواد گویا اجیر شده که فقط بر ضد دکتر احمدی نژاد کامنت بگذارد و در هیچ جای دیگری از سایت کامنتی از این جیره مواجب بگیر دیده نمیشود.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    روزنامه ابران همانند سايت رييس جمهور بايد محور وحدت ملي باشد نه محملي براي افزايش شكاف
  • عباس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    ای مشرق نظرخوار! الان ساعت 16:25 دقیقه است، زدی انتشاریافته 11 در انتظار بررسی1 غیرقابل انتشار 0 من تا قبل از این نظر 2 تا نظر گذاشتم حتی اگه اون یه نظر در حال بررسی مال من باشه پس یه نظرم کو؟ حداقل بزن غیرقابل انتشار مشرق نظرخوار
  • ناشناس ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    مسافر ! دکتر احمدی نژاد در 8 سال ریاست جمهوریش مشغول تلاش شبانه روزی بود و دائما" به سفرهای استانی میرفت و وقت شرکت در این جلسات رو نداشت .
  • مسافر ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    دری وری نگو لطفا، احمدی نژاد به ادازه کافی گند زده و نیاز به مواجب گرفتن نیستبرای تبیین گنکاری های آقای رییس جمهور، هنوز بوی لجن و تعفن انتصاب رحیمی توسط اقا محمود از بین نرفته
  • مسافر ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    عباس جون توهم زدی، احتمالا نظراتت اصلا ارسال نشده
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد خیلی به کشور ضربه زد
  • عباس ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    من واقعا موندم این مسافر کیه که فکر میکنه باید به همه پاسخ بده اونم با توهین، از اون اول احمدی نژاد رو متهم میکنه به ریاکاری و گندزدن و بوی لجن و تعفن و از این حرفها تا دری وری و تو مستی و متوهم به کاربران سایت، خیلی برام عجیبه که مشرق اینقدر راحت نظرات توهین آمیز مسافر رو منتشر میکنه ولی بعضی اوقات نظری رو که نه توهین به کسی شده نه از کسی اسم برده شده منتشر نمیکنه، اصلا برام سوال شده این مسافر وجود داره یا خود مشرق با این نام نظر میذاره
  • احسان ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    هر چقدر درگیری بیشتر باشه بهتره
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    روزنامه های زنجیره ای در وحشت از احمدی نژاد...خخخخ
  • اس محمود جون ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    یکی از فضلا فرمودند احمدی نژاد مرد همین برای ما بچه مشدی ها بس است
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    یک خاطره از دکتر احمدی نژاد برایتان تعریف کنم قابل تامل است . در دوره اول ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد در یکی از سالنهای جنوب شهر بنام سالن قیانوری همایشی بود و دکتر هم برای سخنرانی دعوت شده بودند ایشان در صحبتهای خود اظهار داشتند از اول انقلاب برخی ( یک سری ) از افراد یک شلنگ با قطر زیاد به بیت المال وصل کرده اند و به آنطرف شلنگ هم یک پمپ بسیار قوی وصل کرده اند و بیت المال را می برند . ما آمدیم یک کم با دو دست به شلنگ فشار آوردیم که کمتر برود... این خوش انصافها 2 درصد پولی که از بیت المال می بردند بکار انداختند و هزار روزنامه نگار و روزنامه و مجله و سایت و حقوقدان و وکیل و رسانه و سخن ران و فکاهی نویس و غیره را استخدام کردند علیه ما و بعد از آن جمله معروف را گفتند ما هر کاری می کنیم و هر کجا پا میگذاریم میگویید پا روی دم ما نگذار . و گفتند شما مرز دم خود را مشخص کنید ، پس ما چکار کنیم هر کجا پا میگذاریم که دم شماست . من فکر میکنم احمدی نژاد هنوز دارد چوب آن حرفهایش را میخورد . خدا داند .
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    هر کسی بخواهد با فساد مبارزه بکند در برابرش مشکلات فراوانی وجود دارد . و افرادی که به فساد مبتلا شده اند در وحله اول ایمان و انصاف و حیا و تقوا و راستی و بطورکلی همه ارزشهای انسانی را از دست داده است لذا برای این گروه که به فساد مبتلا شده اند ، تهمت زدن و دروغ گفتن و ترو شخصیت کردن دیگران ، افتراء ، شایعه سازی و مسخره کردن ، فحش دادن و دیگر رذایل اخلاقی مثل آب خوردن است . چنان برایت شایعه پردازی می کنند و تهمت می زند که اطرافیان و دوستان هم شک میکنند . پس مبارزه با فساد خیلی خیلی مشکل است . مبارزه با فساد یک عزم همگانی میخواهد .
  • ایرانی ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    عجب نمردیم و طرفدارای احمدی نژادم دیدیم وای به حال مملکتی محمود توش دکتر باشه 8سال مردم بدبخت کرد بس بود
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    یکی جان، شیرو ببند آب زیاد هدر نره
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    خدا نیارش.
  • محمد ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    نمیگن رییس جمهور سابق تا گندایی که زده بهپاش حساب نشه..
  • مسعود ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    حقانیت دکتر...................حقانیت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مسعود ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    واقعا این مشرق نظر خواره
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    در دوره احمدی نژاد اختلاس ها و خیانت هایی به مملکت شده که تا چند دهه مردم باید تاوان آنرا پس بدهند
  • مجیداعتمادی ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    درخت تنومندجمهوری اسلامی سی هفت ساله شده است وتوان این را دارد اگر شاخه ای دچار آسیب شود آن را ازدرخت جدا کرد ودور انداخت
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    مسافر كدام كارهاي دكتر مردمي نژاد از نظر شما گنده بوده است؟
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    چرا فعال نیست که مردم ابراز تنفر کنند
  • علی سعیدی ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    ماجرای مدرک قلابی وزیرکشور احمدی نژادکم ابروی مارو برده بود فساد جانشین و معاون اولش حسابی ابروداری کرد واسه احمدی بای بای این اقا گند زد به اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی کشور با45000مردمو گدا کردجلو بانکها دیگه از چیش بگم دوستان
  • ساسان ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    دکتر احمدی نزاد ینی حرکت رو به جلو واصلاحات ینی قرارداد کرسنت و استاین اویل و ژنو و رویای متمدن بودن
  • ایوب ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    جمع کن بابا عباس خودتو
  • محسن ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    زمانی که ظریف قهرمان دیپلماسی بشه احمدی نژاد هم غضو ارشد مجمع میشه دیگه!
  • علی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    بیخود گفته ما مشهدی ها طرفدار پرو پا قرص احمدی نژاد هستیم
  • داود ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    ما اصفانی ها هم همینطور،دکترو عشق است
  • مهدی از قم ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    این دوست مسافرمون خودش را زده به..... اخه عزیزم شما اگر خیلی نگاران فساد و مخالفت با رهبری هستی در این زمینه ها اوضاع جریان رفورمیست و کارگزاران و عالیجنابان که خیلی خراب تر از احمدی نژاد و رحیمی است چرا از اون ها چیزی نمیگی؟؟؟؟به کرسنت و استات اویل و.....نگاه کن.مشکل شما چیز دیگه است
  • امیر ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    احمدی نزاد . قهرمان مبارزه با اشرافیت
  • افشین تهران ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    هو یره از خودت مایه بزار.
  • افشین تهران ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    بزرگترین اختلاس عالم بشریت کرسنت و استات اویل هست که زنجیره ایها خودشون رو زدن به نفهمی.راستی حاج خانم دوباره نمیخوان در کاخ مهمانی بدن و همراه با رقص لزگی 5تا 5تا به بیش از 2000مهمان سکه هدیه کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    عباس جووووووووون
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    نه بابا!!!!!!!!!!!!!!!!
  • تقوی ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    آخه آدم در تعجب میمونه وقتی یک دولت که درسالهای پرانرژی ونشاط اولیه خودش اینجوری گند بزنه وای به حال سالهای بعدی که خسته وکوفته بشه !!!اقلا" اون دولت هرچی بود تاقبل تحریمها ونامردی نامردان تا تونست کار کرد آیا دراین هم شکی هست???
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    مشد رجب
  • مهدی مرادیفر ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    نه مشهدی ها بلکه تمام ازادگان ایران عاشق ان بزرگمرد هستند وبه کوری چشم انها برمیگردد
  • سام ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    دولتهاهرکدام ضعفهای خودشان را دارند
  • محبت ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    ای مرد ای هلو ای شفتالو از کی دروغ تو روز روشن شده مردانگی؟از کی سوء استفاده از مقام سده شهامت و درس مردانگی؟از کی توهین به ملتی که نام مردانگی با تاریخشان عجین است وبا 8سال دفاع مقدس نشون دادند که مردان راستینند شده مردانگی؟یه کم از مستی خارج شو
  • حسین ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    اتفاقا ما مشهدی از احمدی نژاد به شدت بدمون میاد و به روحانی رای دادیم
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    درودبردکتراحمدی نژادفاتح قلبها.مامنتظرامدنش هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس