رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید براینکه خطوط جغرافیایی، حاکمیت اسلامی را محدود نمی‌کند و می‌تواند برد داشته باشد، گفت: امیدواریم حرکت‌های علمی خبرگان به شیوه‌ای باشد که شبهات را رفع کند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در مراسم رونمایی از «زبان‌های دوم و سوم سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و طرح جامع کتاب‌شناسی حکومت اسلامی» با اشاره به اینکه "امام(ره) انقلابی بی‌سابقه را در تاریخ اسلام به وجود آورد" اظهار داشت: در آن زمان ملت ایران تحت استعمار بود ولی با پیروزی با عظمت انقلاب اسلامی امروز با گذشت 36 سال موقعیتی ویژه در جهان دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید براینکه "قدرت آمادگی و تجهیز جمهوری اسلامی دشمن را حتی در زمان صلح به هراس وا می‌دارد" تصریح کرد: این انقلاب امروز به جایگاهی رسیده که حتی سخت‌ترین دشمنانش از مقابله نظامی با آن در هراس هستند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه "دشمنان جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌دانند که اگر دست از پا خطا کنند چه بلایی به‌سرشان می‌آید" خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه ادعا نکردیم و نمی‌کنیم که هیچ نقصی نداشتیم، اما انقلاب اسلامی نوشته ماندگاری است که تا ظهور حضرت حجت(عج) باقی می‌ماند.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف عنوان کرد: پیش از انقلاب در بسیاری از بیمارستان‌های ما پزشکان خارجی مشغول طبابت بودند، اما امروز معروف‌ترین پزشکان متخصص را در دنیا داریم و از صادر‌کنندگان علم طب هستیم.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تدوین طرح جامع «کتاب‌شناسی حکومت اسلامی» گفت: این طرح‌ها باید پاسخگوی شبهات و حاشیه‌هایی باشد که در دانشگاه و حوزه پیرامون مسئله ولایت فقیه مطرح می‌شود، تا مانع سوء‌استفاده دشمن شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه "فتوا و حاکمیت مثل یکدیگر است" افزود: ولایت فقیه و حکومت تفاوتی ندارد و هیچ حاکم اسلامی‌ای نمی‌تواند پس از تشخیص، تحت تأثیر حاکمیت دیگر قرار گیرد و خطوط جغرافیایی، حاکمیت اسلامی را محدود نمی‌کند.

وی با تأکید براینکه "خطوط جغرافیایی، حاکمیت اسلامی را محدود نمی‌کند و می‌تواند برد داشته باشد" تصریح کرد: امیدواریم حرکت‌های علمی خبرگان به شیوه‌ای باشد که شبهات را رفع کند، در این زمینه باید رفع شبهه انجام شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش خوشرفتار و فانی در خدا ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    عشق من مصباح یزدی و جوادی آملی و رحیم پور و رهبری عزیزاست ولاغیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس