"علاءالدین بروجردی" شامگاه یکشنبه گفت: ما از یک کانال رسمی پیام رژیم صهیونیستی را دریافت کردیم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه‌دار کنند یا تب آن را بالا ببرند، بنابراین انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز چهارشنبه را با تمرکز خبری - تحلیلی پیرامون دیدار سران سه قوه کشور و کارت زرد بهارستان به وزیر اقتصاد آغاز نمودند.

از سوی دیگر، نطق توکلی در بهارستان روایتی ناشنیده از رفتارهای فرزند حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی بود با واکنش وکیل مهدی هاشمی مواجه شد و سیدوحید ابوالمعالی این نطق را فرار به جلو و در راستای فشار به قوه قضاییه توصیف نمود؛ سید وحید ابوالمعالی در بخشی از این جوابیه خطاب به احمد توکلی نوشته است «ظاهراً ایشان از قانون پروایی ندارند، ولی چرا بدون ترس از آخرت به سادگی به دروغ می‌گویند که آقای هاشمی فلان مقدار دلار پول گرفته است؟ سؤال اینجاست که آیا ایشان اطلاع دارند که هرآنچه درخصوص پرونده آقای مهدی هاشمی به سمعشان رسانده‌اند، دروغ بوده است و بازهم به نشر این اکاذیب اهتمام دارند یا از دروغ‌بودن مطالبی که بیان می‌کنند بی‌اطلاع‌اند؟ آیا درست است که ایشان آلت‌دست پرونده‌سازان شود؟ معنای استقلال قوه‌قضاییه و محرمانه‌بودن رسیدگی این است که ایشان به جزییات پرونده دسترسی ندارند. اما بااین‌وجود و بدون‌اطلاع از جزییات و واقعیات پرونده، چگونه به سادگی بهتان می‌زنند و مطالبی را که تاکنون در هیچ دادگاه صالحی اثبات نشده و موجب هتک‌حرمت و حیثیت افراد است، از تریبون علنی مجلس منتشر می‌کنند؟»

پیام مستقیم تل‌آویو به ایران درباره قنیطره/ سه شنبه‌های منحوس برای دولتروزنامه مردم ‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای «حذف یارانه خانوارها با درآمد بیش از 5/2 میلیون تومان» و «اختلاف‌نظرها در پرونده هسته‌ای کم شده است» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· منتقدان مذاکرات درک صحیحی از دیپلماسی ندارند

داریوش قنبری از اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در سرمقاله تریبون رسمی این حزب به انتقاد از منتقدان مذاکرات هسته‌ای پرداخت؛ وی با یادآوری دوران سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد، خطاب به منتقدان اظهارداشت «افراطیون درک صحیحی از دیپلماسی و مذاکره ندارند. روابط صمیمانه بین ایران و آمریکا بر فضای مذاکره قطعاً تاثیرگذار است و چنانچه مذاکره‌کنندگان نتوانند روابط صمیمانه‌ای را خودشان برقرار کنند نمی‌توانند به رفع مشکلات اقدام کنند. مذاکره گفتمان دیپلماتیک و سازنده است و هنر دیپلماتیک برقراری روابط صمیمانه برای پیشبرد منافع ملی است و قدم زدن آقای ظریف با آقای کری در راستای کسب منافع ملی است و باید به ایشان تبریک گفت که این گونه توانسته از روابط شخصی برای پیشبرد مذاکرات استفاده کند.

به هر حال تندروها و افراطیون احتمالاً انتظار دارند که آقای ظریف برای حل مساله هسته‌ای با خانواده هوگوچاوز قدم می‌زد. درست است که طرف حساب ما در بحث هسته‌ای جز آمریکا پنج کشور دیگر نیز هستند اما آمریکا تعیین‌کننده‌تر از سایر کشورهاست و در همین راستا برقراری تعامل بیشتر با این کشور لازم و ضروری است. ما هم کشوری مستقل و توانمند هستیم و باید آنقدر اعتماد به نفس داشته باشیم و بدانیم که این مذاکرات و قدم زدن‌ها نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه در جهت رفع مشکلات است و می‌تواند مساله را حل و فصل کند و جزو هنر و نقاط قوت آقای ظریف است و باید از ایشان تقدیر کرد اما متاسفانه برخی راه دیگری را دنبال می‌کنند.»

پیام مستقیم تل‌آویو به ایران درباره قنیطره/ سه شنبه‌های منحوس برای دولتروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار چهارشنبه را به تیترهای «مجلس وارد می‌شود» و «کاهش اختلاف‌ها در پرونده هسته‌ای» اختصاص داد.

· ضیافت سران

کاهش اختلاف‌ها در پرونده هسته‌ای مهم‌ترین گزاره خروجی از ضیافت سران سه قوه بود. روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود در انعکاس این دیدار نوشت «حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از پایان جلسه روسای قوا که به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز، روند پرونده هسته‌ای بود که خوشبختانه این روند در چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی مقرر کرده است پیش می‌رود. وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده، مورد تائید همه مسوولان عالی نظام است و رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار این تیم را مورد تفقد قرار داده‌اند. رئیس جمهوری تاکید کرد: در این جلسه در مورد نکاتی که تیم مذاکره‌کننده باید مورد توجه قرار دهد و همچنین روند مذاکرات پیش رو بحث و بررسی شد. وی در مورد نشست سران سه قوه، اضافه کرد: همیشه جلسه سران قوا پر خیر و برکت است و ان‌شاءالله این جلسه نیز این چنین باشد. روحانی با بیان اینکه در این جلسه مباحثی مختلف مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: نخستین مساله، بودجه سال آینده بود که تنظیم آن مراحل نهایی خود را در مجلس طی می‌کند و در مورد آن هماهنگی‌هایی انجام شده است و برای سال آینده باید پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم تا برخی مشکلات را با همکاری همدیگر رفع کنیم.

وی موضوع فضای کسب و کار را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: امروز ما نیاز داریم موانع کسب و کار را برداریم و به رونق اقتصادی برسیم. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت و مجلس همیشه نسبت به این موضوع اهتمام داشته‌اند و قوه قضاییه نیز حمایت‌های لازم را انجام داده است ولی هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. وی ادامه داد: از جمله این مشکلات بحث معوقات بانکی است؛ برخی افراد تخلفاتی دارند و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند که طبق قانون باید با آن‌ها برخورد شود و برخی دیگر به خاطر مشکلات اقتصادی نظیر تغییر نرخ ارز بدهکارند و متخلف نیستند. روحانی اظهار کرد: در این جلسه قرار شد این موضوع در دولت مورد بحث قرار گیرد و کمیته‌هایی در استان‌ها در این رابطه تشکیل شود؛ ما در این زمینه قانون داریم ولی قرار شد اگر لازم باشد در مجلس نسبت به تصویب قانون جدید اقدام شود و قوه قضاییه نیز کمک‌های لازم را انجام دهد. رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: اقداماتی که در این زمینه راجع به بخشودگی جرائم، تقسیط مجدد و حل مشکلات مربوط می‌شود در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.»

پیام مستقیم تل‌آویو به ایران درباره قنیطره/ سه شنبه‌های منحوس برای دولتروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیتر «هدف روحانی و ظریف است نه من» اختصاص داده است.

· سه شنبه‌های منحوس برای دولت

بهارستان‌نشین‌ها بار دیگر نماینده پاستور را با کارت زرد بدرقه کردند تا جلسات سه‌شنبه‌های بهارستان برای دولت یازدهم «نحس» باشد.

گروه سیاسی روزنامه اعتماد در تحلیلی سیاسی خود مخاطب این کارت‌های زرد بهارستان را شخص «رییس‌جمهور» دانست و در همین راستا نوشت «سه‌شنبه‌ها برای دولت روحانی منحوس شده‌اند. در میان همه قانون‌هایی که در مجلس به تصویب رسیده است حالا یک قانون نانوشته هم به تصویب رسیده است و آن قانون «هر سه‌شنبه یک کارت زرد» است. سؤال‌کننده «نماینده مجلس»، سؤال شونده «وزیر» اما هدف شخص «رییس‌جمهور» است. سؤالات اعلام وصول می‌شوند، به کمیسیون تخصصی می‌روند نماینده قانع نمی‌شود و سؤال به کمیسیون می‌آید. وزیر کارت زرد می‌گیرد اما همه آن‌هایی که رأی به قانع نشدن می‌دهند چند موضوع را خوب می‌دانند. می‌دانند در حالی انگشتشان را روی کلید مخالف دستگاه اخذ رأی مجلس می‌فشارند سوالاتی که می‌پرسند کاملاً در حوزه اختیارات وزرا نیست. می‌دانند آن کسی که با آن مشکل دارند «وزیر» نیست و «رییس‌جمهور» است.

می‌دانند که بیش از اندازه به این دولت سخت گرفته‌اند اما در میان همین دانستن‌ها رییس‌جمهور تهدید هم می‌شود. درست در روزهایی که وزرای دولت در رفت و آمد به مجلس هستند و هر هفته یک کارت زرد نصیب دولت می‌شود رییس‌جمهور «کدخدا» خطاب و تهدید به سؤال می‌شود. «سؤال از رییس‌جمهور» همان تابویی بود که مخالفان امروز رییس‌جمهور در دولت سابق برای مطرح نشدنش تلاش‌ها کردند، حالا اما شده است که یک ابزار نظارتی دم دستی. به راحتی در جلسه علنی مجلس وزیر را واسطه قرار می‌دهند و رییس‌جمهور را تهدید می‌کنند. مخالفان دولت در مجلس همه تخم‌مرغ‌هایشان را در یک سبد نچیده‌اند. این نکته را دریافته‌اند که انتقاد صرف از وزارتخانه‌های خارجه و ارشاد بیش از اندازه حرکات آن‌ها را به چشم می‌آورد پس به سراغ وزارتخانه‌های اقتصادی دولت هم رفته‌اند.

سه سؤال از یک وزیر در یک روز به صحن مجلس می‌آید تا نمایندگان نشان دهند که اگر روزی بیشترین رأی را به وزیر اقتصاد و دارایی دادند حالا هم به او برای دومین بار کارت زرد می‌دهند تا مخالفتشان با رییس‌جمهور را ثابت کنند. طیب‌نیا هدف این هفته بود و فانی هدف هفته پیش. ظریف را هم برای هفته بعد رزرو کرده‌اند تا برنامه‌ریزی هر سه‌شنبه یک کارت زرد برهم نخورد. این مجلس در یک سال پایانی کار خود همان رفتاری را نشان می‌دهد که مخالفان دولت در روزهای ابتدایی کار دولت پیش‌بینی‌اش را کرده بودند. وزیر کارت زرد می‌گیرد و در همان جلسه یک سؤال دیگر از او اعلام وصول می‌شود. در جلسه علنی مسعود میرکاظمی که وزیر دولت احمدی‌نژاد بوده است صراحتاً حرف از سؤال از رییس‌جمهور می‌زنند. دولت روحانی در آستانه ۱۷ ماهگی دل پری دارد. ۱۰ کارت زرد، یک وزیر استیضاح شده و حجم بالایی از سؤالات و تذکرات. راه سخت روحانی ادامه دارد و استرس سه‌شنبه‌های همراه با احتمال کارت زرد ادامه دارد.»

· سیاست خارجی روحانی متعلق به اصلاح‌طلبان نیست

این روزها صادق خرازی، رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بسیار پرمشغله است، ساعاتی در «جام‌جم»، اندکی در «دانشگاه» و سپس در گفت‌وگوهای «مطبوعاتی» وقت خود را سپری می‌کند. این دیپلمات باسابقه در گفت‌وگو با محمد حسین مهرزاد به تحلیل مذاکرات هسته‌ای پرداخته است؛ وی در بخشی از گفت‌وگو خود درباره سنخ سیاست خارجی دولت یازدهم براساس قالب‌بندی اصولگرایانه و اصلاح‌طلبانه اظهار داشت «توجه کنید که در سیاست خارجی اصولگرایانه ما دکتر ولایتی را هم داشته‌ایم که ماهیتاً اصولگرا بوده است. حتی خود دکتر روحانی هم همانطور که می‌دانیم به خیمه اصلاح‌طلبان متعلق نیست.»

صادق خرازی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا تمام منتقدان دولت روحانی در این عرصه از یک اسلوب فکری و پارادایم‌های مشترک برخوردارند، اظهار داشت«الزاماً نمی‌توان گفت تمامی منتقدان روحانی وابسته به یک جریان فکری و سیاسی هستند. به هر حال برخی با دلسوزی ترمینولوژی و متدولوژی دولت در عرصه مذاکرات هسته‌ای را نقد می‌کنند. به اعتقاد من نمی‌توان گفت همه منتقدان هدایت شده و سازمان یافته هستند. به همین دلیل هم دولت موظف است که اگر مدعی است بر نقش مردم و نخبگان وقوف دارد که به اعتقاد من ادعای درستی است- باید از این انتقادات استفاده کند. انتقاد باعث بلوغ و رشد فکر جامعه می‌شود. هیچ کس بدون نقد نمی‌تواند موفق شود.

البته شکی نداریم برخی نقدها هم مغرضانه است. به هر روی باید در نوع نگرشمان در نقادی انصاف، خداوند و منافع ملی را در نظر بگیریم. اگر بخواهیم افراد را به صرف اینکه در گروه سیاسی ما جای نمی‌گیرند بکوبیم هیچ کدام از این موارد را در نظر نگرفته‌ایم. در نهایت با وجود اینکه معتقدم تمام منتقدان سازمان یافته علیه دولت فعالیت نمی‌کنند اما این را هم از نظر دور نمی‌داریم که بخشی از انتقادها و تخریب‌ها سازماندهی شده و کاملاً محسوس است که کجا را هدف قرار داده‌اند اما اکثر نقدها برخوردار از نوعی دلسوزی برای کشور و منافع ملی است.»

پیام مستقیم تل‌آویو به ایران درباره قنیطره/ سه شنبه‌های منحوس برای دولتروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «فشار تندروهای مجلس بر کابینه روحانی» و «روحانی دنبال ناسیونالیسم عظمت‌طلب نیست» اختصاص داد.

· پاسخ وکیل «هاشمی» به نطق «توکلی»

«مردم حق دارند که یکی از مهم‌ترین اتهامات این شخص را بدانند و آگاه باشند که در پرونده استات‌اویل، بیگانگان چه کردند و ما که ادعای اسلامیت داریم چه کرده‌ایم.» جملات آغازین احمد توکلی نماینده مردم تهران پیرامون پرونده «مهدی هاشمی» است. نطق توکلی در بهارستان روایتی ناشنیده از رفتارهای فرزند حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی است؛ احمد توکلی در بخشی از این نطق اظهار داشت «در ژوئن سال ۲۰۰۲ مصادف با خرداد سال ۸۱ و ژانویه ۲۰۰۳ شرکت ملی نفت دولتی نروژ دو نوبت به یک‌کارمند رسمی دولت که فرزند رییس‌جمهور اسبق ایران و مدیر عامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت بوده است مبلغ پنج‌میلیون‌و ۲۰۰ هزاردلار می‌پردازد تا وی به استات‌اویل برای انعقاد قراردادی در پارس‌جنوبی کمک کند»

حالا نوبت طرف مقابل از که به اظهارات بهارستانی توکلی پاسخ بدهد. سیدوحید ابوالمعالی، یکی از وکلای مهدی هاشمی، روز گذشته و در واکنش به نطق احمد توکلی، توضیحاتی را در اختیار «شرق» قرار داد.

متن توضیحات وکیل مهدی هاشمی به این شرح است: جناب آقای توکلی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، مطالب کذبی را مطرح نمودند که لازم است در این خصوص توضیحاتی داده شود:

1 ) متاسفانه هرچه به روزهای پایانی دادرسی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب نزدیک‌تر می‌شویم، فشارها به دستگاه قضا بیشتر می‌شود. آقای توکلی و برخی دیگر، به قول آقای رسایی فرار روبه‌جلو می‌نمایند و با ملتهب‌کردن فضا و مسموم‌نمودن اذهان‌عمومی، آگاه یا ناآگاه ولی ظاهراً زیرکانه، با شعار وجود فشار بر دستگاه قضا، خود عامل اصلی این فشار در مجلس و اذهان عمومی شده‌اند. آن‌ها با شعار احترام به قانون و دستگاه قضا، از حکمی که هنوز صادر نشده است، دلواپس‌اند.

2) آقای توکلی درخصوص تاریخ‌ها خلاف‌واقع گفته‌اند، درخصوص نام اشخاص خلاف‌واقع گفته‌اند، درمورد مفاد احکام صادره از دادگاه‌های خارج از کشور هم خلاف‌واقع گفته و وقایع را تحریف کرده‌اند. ظاهراً ایشان از قانون پروایی ندارند، ولی چرا بدون ترس از آخرت به سادگی به دروغ می‌گویند که آقای هاشمی فلان مقدار دلار پول گرفته است؟ سؤال اینجاست که آیا ایشان اطلاع دارند که هرآنچه درخصوص پرونده آقای مهدی هاشمی به سمعشان رسانده‌اند، دروغ بوده است و بازهم به نشر این اکاذیب اهتمام دارند یا از دروغ‌بودن مطالبی که بیان می‌کنند بی‌اطلاع‌اند؟ آیا درست است که ایشان آلت‌دست پرونده‌سازان شود؟ معنای استقلال قوه‌قضاییه و محرمانه‌بودن رسیدگی این است که ایشان به جزییات پرونده دسترسی ندارند. اما بااین‌وجود و بدون‌اطلاع از جزییات و واقعیات پرونده، چگونه به سادگی بهتان می‌زنند و مطالبی را که تاکنون در هیچ دادگاه صالحی اثبات نشده و موجب هتک‌حرمت و حیثیت افراد است، از تریبون علنی مجلس منتشر می‌کنند؟بدیهی است در زمان مناسب و با رفع ملاحظات و قیود قانونی، تمامی واقعیات را برای مردم شریف منتشر خواهیم کرد تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد.

پیام مستقیم تل‌آویو به ایران درباره قنیطره/ سه شنبه‌های منحوس برای دولتروزنامه آرمان ‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «دلواپس‌ها بازرگان می‌شوند» و «عمان: توافق هسته‌ای با ایران حتمی است» اختصاص داد.

· دیپلمات‌ها در سینما

شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران با هدف راهبری و اجرایی کردن سیاست‌های سازمان سینمایی برای حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌الملل، استفاده از ظرفیت‌های سینمایی کشور در عرصه دیپلماسی عمومی، ایجاد فرصت‌های جدید برای عرضه تولیدات سینمایی و تعیین اولویت‌ها، نظارت و ارزیابی و برقراری ارتباطات سینمایی تشکیل شده است. روزنامه آرمان‌امروز در همین راستا نوشت «پای سیاسیون که نه البته بلکه دیپلمات‌ها به بازار سینما باز شد و جالب اینکه نام‌های آشنایی به چشم می‌خورد: آقایان «صادق خرازی» و «حمیدرضا آصفی.» دیروز ایلنا نوشت که «حجت‌ا... ایوبی» به‌جای حکم برای بزرگان سیاست خارجی با سپاسنامه‌ای اعضای شورای راهبردی امور بین‌الملل سینمای ایران را رسماً معرفی کرد.

به موجب سپاسنامه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، سیدمحمدصادق خرازی، حمیدرضا آصفی، محمد روحی‌صفت و محمدجواد شبستری به‌عنوان اعضای شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران معرفی شدند. در متن سپاسنامه دکتر سید محمدصادق خرازی، دکتر حمیدرضا آصفی، دکتر محمد روحی‌صفت و دکتر محمدجواد شبستری آمده است: «از اینکه یک عمر تلاش و تجربه گران‌سنگتان در ارتباطات بین‌المللی در عالی‌ترین سطوح را سخاوتمندانه به سینمای پرافتخار کشورمان تقدیم کرده‌اید سپاسگزارم؛ خرسندم که بدینوسیله عضویت شما را در «شورای راهبردی امور بین‌الملل سینمای ایران» اعلام کنم. جامعه سینمایی قدردان این حمایت شماست. بی‌گمان به تدبیرتان روزگاری درخشان برای بین‌الملل سینمای ایران رقم خواهد خورد

پیام مستقیم تل‌آویو به ایران درباره قنیطره/ سه شنبه‌های منحوس برای دولتروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «مجلس حذف یارانه پردرآمدها را کلید زد» و «روحانی: اختلاف‌ها در پرونده هسته‌ای کم شده است» اختصاص داد.

· پیام تل‌آویو به تهران

راوی «علاءالدین بروجردی»، پیام میان «تل آویو» و «تهران» از کانال «رسمی». روزنامه ایران در ستون «دیگه چه‌خبر؟» صفحه سیاسی خود نوشت «رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به قنیطره، از کانالی رسمی اعلام کرد که تصمیم ندارد این ماجرا را ادامه دار کند یا تب آن را بالا ببرد.

«علاءالدین بروجردی» شامگاه یکشنبه در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب رژیم صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما از یک کانال رسمی این (پیام) را دریافت کردیم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه دار کنند یا تب آن را بالا ببرند، بنابراین انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند. بروجردی خاطرنشان کرد: این واقعیت را از یک کانال رسمی به یک مقام مسئول در وزارت خارجه ما منعکس شده است؛ البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    كدوم افراطي و تندرو شما از همه افراطي تر هستين از اصلاحطلب ديكتاتورتر نيست ادعا ازادي دارن ولي تحمل يه منتقد رو ندارن
  • ناشناس ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    رسیدگی به پرونده آقا زاده جونیور سنگ محک قوه قضاییه خواهد بود و امیدواریم که همانند پرونده رحیمی حکم قاطع و شفاف برای این آقازاده صادر شود.
  • ناشناس ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد به دلیل سقوط بورس و برداشت از صندوق توسعه ملی کاملا" بجا بود .
  • هدیه ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    همه چهره های سیاسی اعم از محبوب ها و منفورها و کاربلدها و بی عرضه ها ودشمنان و دوستان انقلاب چه در حصر چه آزادچه جاهل چه باهوش بدانند عالم محضرخداست و خداوندحاضروناظراست و هرغلطی بکنید با سرنوشت ابدی شما گره خواهد خورد
  • مسافر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    اسراییل از ترسش پیغام داده، مرگ بر اسراییل
  • ناشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    ما منتظر اشد مجازات برای متهم م ه در رابطه با فساد عظیم کرسنت و استات اویل و فتنه 88 هستیم انشاءالله .
  • امیر تبریز اوغلی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    عرضه تلافی رو ندارین
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    دقیقا بای کاری رو که دشمن ازش می ترسه رو ادامه......اسراییل دوست نداره درگیر جنگ در قنیطره بشه ولی ما در مقابل بهش جنگ در قنیطره رو می دیم
  • sina ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    «سؤال‌کننده «نماینده مجلس»، سؤال شونده «وزیر» اما هدف شخص «رییس‌جمهور» است»! چقدر شبیه مطالب نشریات طرفدار احمدی نژاد در «سال آخر (هشتم) ریاست جمهوری» ایشان است(نه سال دوم ریاست ایشان)!!
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    حکم قاطع یعنی اون حکمی که شما دوست داری ؟؟؟
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    شایدم داریم...
  • مصطفی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    جیره خواران امریکا در صددند تا نقش مجلس را کم رنگ کنند تا بتوانند به نفع اربابان خود عمل کنند والا بیشتر نمایندگان مجلس برآمده از آرمان مردم انقلابی ایران هستند و یقینا" با جارو جنجال عده ای ..... از صحنه بدر نخواهند رفت
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    پرونده رحیمی کجا که اون همه روزنامه های سبز و زرد پیگیرش بودند و بوق می زدند، پرونده مهدی هاشمی کجا که هزارتا سر و سوراخ داره که نمیدونن کجاش رو ببندند که کمتر برای هاشمی بد بشه. رحیمی هنوز محاکمه نشده بود روزنامه های اصلاح طلب اعدامش کردند، این مهدی هاشمی رو انگار اصلا چیزی ازش نشنیدن. این وکیل بره خدا و آخرت رو برای اصلاح طلبها پیش بکشه.
  • کیان ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    این فتنه 88 رو خوب اومدی. بقیه غلطهاش مالی بوده و فساد مالی ولی این آخری دیگه با دین و انقلاب در افتاده این قابل گذشت نیست.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    من نمی دانم روزنامه شرق چرا اصل ول کرده فرعیات را بزرگ می کند شما سخنان نماینده مردم ایران در مجلس را منتشر کن خواننده خودش متوجه می شود که حق با کیست لازم نیست کاسه داغ تر از آش باشید یک جمله از سخنان آقای دکتر توکلی چاپ کردید دوصفحه توضیح برایش نوشتید این خود نشان می دهد که شما چقدر از این نمایندگان هراس دارید و حتی تا آنجا که راضی نیستید سخنان نماینده را چاپ کنید در عوض دفاعیه شخص مقابل که اصل مهم نیست تیتر می زنید. تا کجا می خواهید این مسیر را ادامه دهید این را بدانید هر چقدر بخواهید خود را حامی طرفدار حق جلوه دهید یک روزی لو خواهید رفت و آن روز دیگر برای شما هیچ چی نمی ماند. هشدار!!!! زودتر خود را اصلاح کنید و از راهی که می روید توبه کنید تا مردم به شما اعتماد داشته باشند.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    منتقد اول میره یاد میگیره ان پی تی یا ام پی تی بعد میاد نقد می کنه.
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    ناشناس جون تو این شرایط حزب اللهم دوست نداره جبهه ای دیگه باز کنه. یکم مخت به کار بنداز. ایشاالله بذا داعش نابود بکنیم بعد بوق جنگ دیگه بزن. فعلا این افراطیها واجبترند.
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    17 تا سرباز پیزوری در مقابل 7 مقام عالی رتبه ؟ باید بازم بزنیمشون
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    این آقایان اگر برگردند به قبل از انتخابات همه مشکلات رواز سر دولت می دانستند وفقط 10% مشکلات مربوط به تحریم میشد. این آقایان مدعی بودند که 90% مشکلات ناشی از عملکرد نامناسب دولت وبقیه مربوط به تحریم میشد.الان تمام مشکلات مربوط به تحریم شده واز این دولت بهتر ،دولتی سر کار نیامده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس