کد خبر 381387
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

پس از شهادت تعدادی از مبارزان حزب الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به قنیطره در جولان سوریه نیروهای حزب الله لبنان در جنوب این کشور به حالت آماده باش درآمدند، این درحالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی نیز در بخش اراضی اشغالی که همجوار با اراضی لبنان است در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در پی این حمله نیروهای حزب الله در طول مرزهای لبنان با اراضی اشغالی مستقر شده‌اند.

خبرنگار این شبکه همچنین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی ده‌ها گلوله‌های منور را به سمت بلندی‌های کفر شوبا و مزارع شبعا در جنوب شرق لبنان شلیک کردند. همچنین پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز بر فراز مناطق مختلفی از بخش شرقی جنوب لبنان به پرواز درآمدند.

این آماده باش حزب الله چند دقیقه پس از حمله رژیم صهیونیستی به نزدیکی خط آتش بس میان سوریه و اراضی اشغالی صورت گرفت.

در این حمله شش تن از اعضای حزب الله از جمله سه تن از رهبران برجسته میدانی که جهاد پسر عماد مغنیه،‌ فرمانده نظامی سابق حزب الله و دو تن از اعضای یگان واکنش سریع و یگان‌های ویژه در حزب الله بودند به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع گزارش داد که محمد عیسی از فرماندهان نظامی برجسته و یکی از مسئولان پرونده‌های عراق و سوریه نیز در این حمله به شهادت رسید.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که هلی‌کوپتر رژیم صهیونیستی گروهی از مبارزان حزب الله را در نزدیکی خط آتش بس میان سوریه و اراضی اشغالی هدف قرار داد.

در همین حال حزب الله نیز خبر شهادت تعدادی از مبارزان خود را در این حمله تایید و در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله هوایی رژیم صهیونیستی گروهی از اعضای حزب الله در هنگام بازدید از مزرعه الأمل در قنیطره (جنوب غرب سوریه) هدف قرار گرفتند.

همزمان، خبرنگار الجزیره در قدس گزارش داد که هلی‌کوپتر رژیم صهیونیستی گروهی را در حومه قنیطره هدف قرار داد تا شلیک موشک‌ها به سمت شهرک‌های یهودی نشین را ناکام بگذارد اما ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص این اخبار اظهاراتی ارائه نداد و اعلام کرد که نسبت به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد.

خبرگزاری ملی لبنان نیز از آماده باش رژیم صهیونیستی در منطقه مزارع شبعا و بلندی‌های اشغالی جولان در پی این حمله خبر داد.

این خبرگزاری اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پروازهای خود را بر فراز این دو منطقه بیشتر کرده‌اند و تحرکات غیرعادی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مقدمشان وجود دارد.

در همین حال حزب الله نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این حمله رژیم صهیونیستی اعلام کرد: گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه آنها زنده هستند و در نزد پروردگارشان رزق می‌برند. ما با افتخار و ایمان و عزت می‌گوییم که مقاومت اسلامی در لبنان این شهدا را به مردم وفادار و امت منیع الطبع خود هدیه کرده است که اسامی این شهیدان از این قرار است:

شهید محمد احمد عیسی، شهید مجاهد جهاد عماد مغنیه، شهید عباس ابراهیم حجازی، شهید محمد علی حسن ابوالحسن، شهید غاضی علی ضاوی، شهید علی حسن ابراهیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    نامردها دارن حزب الله رو تحریک میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس