روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت: شورای دین اسلام در فرانسه اعلام کرد پس از حادثه "شارلی ابدو" بیش از 75 حمله به افراد مسلمان و مساجد در فرانسه ثبت شده است.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، چهارشنبه 17 دی برای فرانسه روزی فراموش‌نشدنی بود. پس از آن‌که سایت خبری ارتش این کشور از استقرار یک ناو هواپیمابر فرانسوی با ناوگان کامل هوایی و دریایی خود در خلیج فارس به منظور حمایت از عملیات‌های غرب علیه داعش خبر داد، گزارش‌هایی تکان‌دهنده از یک حمله ظاهراً تروریستی به دفتر نشریه طنز "شارلی ابدو" در پاریس منتشر شد.

  • حدود ساعت 11 و نیم صبح به وقت محلی خودرویی با سه سرنشین مقابل دفتر نشریه شارلی ابدو متوقف شد. دو نفر از خودرو پیاده شدند و با کلاشنیکف به درون دفتر حمله کردند و چندین نفر از کارکنان نشریه را کشتند. یکی از کشته‌شدگان، مدیر نشریه بود. سردبیر و 4 کاریکاتوریست شارلی ابدو نیز در این حمله جان خود را از دست دادند. برخی خبرنگاران نشریه به پشت‌بام ساختمان پناه بردند. مهاجمان بعد از تیراندازی، با دو خودرو متواری شدند.
  • شارلی ابدو سال 2012 اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام کرد. در این مدت، هیچ واکنش فیزیکی علیه آن دیده نشده بود. این نشریه سال ۲۰۱۱ پس از که نوشت سردبیر شماره آینده‌اش "حضرت محمد" خواهد بود، همراه با این خبر کاریکاتوری از آن حضرت را در صفحه اول خود منتشر کرد. شارلی ابدو سال ۲۰۱۳ نیز در یک شماره ۶۴ صفحه‌ای، زندگی حضرت محمد را به شکل کاریکاتور انتشار داد. این نشریه هر چهارشنبه کاریکاتورهایی منتشر می‌کند که در برخی از آن‌ها، به مسلمانان توهین می‌شود.
  • نشریه مذکور 15 دقیقه پیش از حمله، در مورد البغدادی پیامی در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود. بر همین اساس گفته می‌شود داعش در این حمله تروریستی دست داشته است. در یکی از سایت‌های اصلی داعش با اشاره به خبر این تیراندازی، آمده است: "الله اکبر... الله اکبر... خداوندا وحشت را در دل‌های‌شان فرود آور و شرور آن‌ها را از سر مسلمانان کم کن! فرانسه، بزرگ‌ترین عامل جنگ علیه مسلمانان در اقصی‌نقاط جهان است و نقش کنونی آن در جنگ با مبارزان در آفریقا (و به‌تازگی در لیبی) پنهان نیست."
  • این نشریه، سه سال پیش، کاریکاتورهایی علیه مقدسات اسلامی از جمله پیامبر اسلام(ص) منتشر کرده بود اما اما "چارلی‌ابدو" به‌تازگی کاریکاتوری از "ابوبکر البغدادي" سرکرده گروه داعش به چاپ رسانده بود که به نظر می‌رسد این اقدام، خشم عناصر این گروه را برانگیخته است.

فرانسه

تصاویری که برای شناسایی مظنونین اصلی منتشر شد - از چپ: "سعید" و "شریف کواشی"
  • خبرگزاری‌ها آمار کشته‌شدگان را 10 نفر اعلام کردند. مهاجمان هنگام فرار با نیروهای پلیس نیز درگیر شدند. شبکه اسکای‌نیوز خبر داد، عاملان تیراندازی تیربار و خمپاره‌انداز در اختیار داشته‌اند.


فرانسه

کاریکاتور "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش، که شارلی ابدو روز چهارشنبه منتشر کرد

  • جامعه مسلمانان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای ضمن وحشیانه خواندن این اقدام،‌ آن را محکوم کرد. الازهر مصر و اتحادیه عرب نیز با محکوم کردن این اقدام، اعلام کردند که اقداماتی از این دست با قوانین اسلامی مطابقت ندارد. "حیدر العبادی" نخست‌وزیر عراق با محکوم کردن این حمله مرگبار، گفت: "این حمله تأکیدی بر ضرورت اتحاد علیه ستیزه‌جویان است و نشان می‌دهد تروریسم، همه کشورهای جهان را تهدید می‌کند، نه فقط عراق را."
  • سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی در پاریس را محکوم کرد و هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان‌های بی‌گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست. مرضیه افخم سوء استفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت‌های مورد احترام ادیان و ملت‌ها، توهین به ادیان الهی و ارزش‌ها و نمادهای مورد احترام این ادیان را محکوم و غیرقابل قبول دانست.

فرانسه

عده‌ای از کارکنان شرلی ابدو به پشت‌بام دفتر این نشریه پناه بردند


لینک دانلود
  • آمار تعداد کشته‌ها به 12 نفر رسید. اخبار حاکی از آن است که 10 نفر از کشته‌شدگان خبرنگار از جمله 4 کاریکاتوریست مشهور با نام‌های "چارب"، "کابو"، "ولینسکی" و "تیگنوس" بوده‌اند.
  • باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، حمله تروریستی پاریس را به شدت محکوم کرد. کاخ سفید اعلام کرد آماده است با فرانسوی‌ها برای کمک به تحقیقات همکاری کند. به دنبال حادثه تیراندازی در پاریس، مقامات امور امنیت ملی آمریکا و آژانس‌های امنیتی این کشور با مقامات و همتایان فرانسوی خود تماس‌هایی برقرار کردند.
  • "ولایمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه حمله تروریستی اخیر در پاریس را محکوم و اعلام کرد مسکو برای همکاری با فرانسه در راستای مقابله با تروریسم آمادگی دارد.
  • "ژان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به حمله اخیر، این اقدام را حرکتی غیرانسانی و وحشیانه خواند و گفت: "حمله به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو اقدامی غیرقابل تحمل و وحشیانه است که همه ما را به عنوان افراد اروپایی به چالش می‌کشد."
  • "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان حمله به دفتر شارلی ابدو را محکوم کرد و گفت: "شنیدن خبر این حمله مرا بسیار بهت‌زده کرد... مایلم از طرف مردم آلمان با طرف فرانسوی ابراز هم‌دردی کنم." مرکل گفت: "حمله به نشریه شارلی ابدو فقط حمله علیه فرانسه نبود، بلکه حمله به آزادی بیان و مطبوعات بود که عنصر مرکزی فرهنگ دموکراتیک و آزاد ماست."

فرانسه

ضاربان، بیرون ساختمان شارلی ابدو یک افسر پلیس را به ضرب گلوله کشتند

  • سازمان ناتو با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله، آن را اقدامی وحشیانه علیه آزادی رسانه خواند. دبیرکل این ائتلاف گفت: "تروریسم در هر شکل و صورتی موجه و قابل تحمل نیست."
  • "مولود چاوش‌اوغلو" رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه با بیان این‌که کشورش این حمله را محکوم می‌کند، خواهان آن شد که اروپا با اسلام‌هراسی رو به رشد مقابله کند. وی تصریح کرد: "این حمله به هر دلیل یا هدفی که باشد ما آن را محکوم می‌کنیم و مخالف هر نوع اقدام تروریستی هستیم."
  • "سلمان رشدی"نویسنده کتاب ضد اسلامی آیات شیطانی، در واکنش به حادثه تیراندازی، از مجله شارلی ابدو حمایت کرد. وی با صدور بیانیه‌ای، دین را "مایه طنز" دانست.
  • پلیس فرانسه اعلام کرد: "عاملان حمله به نشریه شارلی ابدو کماندو بودند.""بان‌کی‌مون" دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان این‌که این‌گونه حملات وحشتناک به هیچ وجه قابل توجیه نیست، تصریح کرد: هدف از چنین حملاتی تفرقه‌افکنی است. ما نباید در این دام بیفتیم."
  • به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین"، "جرج سیسین" کارشناس مسائل سیاسی درباره این حادثه گفت: "ده‌ها تن از تروریست‌ها که در میدان‌های جنگ [سوریه] بوده‌اند، به فرانسه بازگشته‌اند. این مسئله خیلی خطرناک است. فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی که هنوز درباره مبارزه با داعش تردید دارند، باید تصمیم خود را در این‌باره بگیرند، زیرا فرانسوی‌ها از این به بعد نمی‌توانند بپذیرند که یک داعش خوب و یک داعش قاتل وجود دارد."
فرانسه

مأمورین امداد فرانسه به آسیب‌دیدگان کمک می‌کنند
  • سه مرد نقابدار (دو برادر به نام‌های "سعید کواشی" و "شریف کواشی" و راننده خودروی‌شان "حمید مراد") در این عملیات شرکت داشتند. ضاربان با کلاشنیکوف به شارلی ابدو حمله کردند و یک نفر از آن‌ها در جریان حمله، "الله‌اکبر" می‌گفت. پایگاه خبری "العهد" در این خصوص نوشت، حمایت مداوم فرانسه از گروه‌های تکفیری طی بحران در سوریه، باعث شد تا در نهایت آن‌چه از قبل پیش‌بینی کرده بودند، در حمله به دفتر مجله "شارلی ابدو" کلید بخورد.

فیلم تیر اندازی

کشور فرانسه در تکاپوی چیدن تظاهرات بود که خبری دیگر از تیر اندازی در جنوب پاریس به گوش رسید.

یک منبع در پلیس فرانسه اعلام کرد که درگیری تازه‌ای در مناطق جنوبی پاریس رخ داده که در جریان آن یک افسر پلیس فرانسه زخمی شده است.

گروگانگیری در سوپر مارکت یهودی

روزهای نا آرام با طعم قتل و غارت در فرانسه رقم می خورد مردی با حمله به يک سوپرمارکت يهودی در شرق پاريس، تعدادی از افراد حاضر در آن را به گروگان گرفته و تهديد کرده بود که اگر پليس به دو برادر عامل حمله به هفته‌نامه شارلی ابدو حمله کند، گروگان‌های خود را خواهد کشت.

پلیس فرانسه همزمان با عملیات علیه برادران کواچی به عملیات نجات گروگان ها ی سوپرمارکت را انجام داد .گزارش شده که حداقل پنج نفر در اين سوپرمارکت گروگان گرفته شده بودند.

در عملیات پلیس گروگان گیر سوپر مارکت کشته شده است و تعدادی از گروگان ها آزاد شده اند، اما هنوز مشخص نیست که ایا گروگانی کشته شده است یا نه.

برخی خبرگزاری‌ها از کشته شدن دست‌کم دو نفر در حمله به سوپرمارکت يهودی خبر داده‌اند اما وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که اين حادثه تاکنون کشته يا زخمی نداشته است.

نيروهای پليس ضد تروريست و ژاندارمری، منطقه را مسدود و مغازه‌ها را تخليه کرده بودند.

پليس عکس يک مرد ۳۲ ساله آفريقايی تبار اما با مليت فرانسوی به نام اَمدی کوليبالی را به عنوان عامل قتل پليس زن و نيز گروگانگيری در سوپرمارکت يهودی در شرق پاريس منتشر کرده است.

فرانسه

امدی کولیبالی و حیات بوم‌الدین

آن‌گونه که هفته‌نامه نوول آبزرواتور نوشته، کوليبالی در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ و زمانی که به علت سرقت مسلحانه در فرانسه زندانی بود، با شريف کواشی، يکی از دو برادر عامل قتل‌عام هفته‌نامه شارلی ابدو آشنا می‌شود و در همان جا به دين اسلام می‌گرود.


پليس فرانسه همچنين عکس حيات بوم‌الدين، شريک زندگی ۲۶ ساله امدی کوليبالی را به عنوان فرد تحت تعقيب منتشر کرده است.

روزنامه لوموند بوم‌الدين را مظنون دوم حمله روز پنجشنبه به پليس پاريس معرفی کرده است.در همين حال، دولت اسرائيل نيز نسبت به گزارش‌ها درباره حمله به يهوديان در پاريس ابراز نگرانی کرده است.در آخرین خبر ها آمده است که یوم الدین در روز حادثه گروگانگیری اصلا در فرانسه نبوده است

تیر اندازی در اطراف برج ایفل

ترس و وحشت کشور فرانسه را فرا گرفت مردم از خانه هایشان بیرون نمی آیند. تروریست ها به همین بسنده نمی کنن و در توریستی ترین جای پاریس اقدام به تیر اندازی می کنند.

رسانه‌های فرانسوی از یک تیراندازی دیگر در اطراف کاخ تاریخی «تروکادرو» در نزدیکی برج ایفل در قلب پاریس خبر دادند.

براساس گزارشها، پلیس محلهای اطراف برج را تخلیه کرده و در حال موضع گیری و سنگربندی در اطراف آن است.

القاعده یمن:فرانسه منتظر حملات جدید ما باشد

ساعتی پس از مصاحبه یک عضو شاخه یمنی گروه تروریستی «القاعده» در مورد حمله به نشریه «شارلی ابدو»، این گروه با انتشار فایلی صوتی رسماً مسئولیت حملات اخیر در شهر پاریس فرانسه را بر عهده گرفته و این اقدام را «مقدس» خواند. ساعتی پس از انتشار این مصاحبه، القاعده یمن با انتشار فایلی صوتی، رسما مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و اقدام «سعید کواشی» و «شریف کواشی» را حمله‌ای «مقدس در پاریس»، توصیف کرد. سخنگوی القاعده یمن در این پیام همچنین فرانسه را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرده است.

فرانسه درپی مظنونی که وجود ندارد

پلیس فرانسه پس از پایان حوادث گروگانگیری روز جمعه اعلام کرد که به دنابل زنی به نام «حیات بومدین» است. این زن در رابطه با حوادث مرگبار هفته گذشته تحت تعقیب قرار گرفته و به نوشته روزنامه دیلی تلگراف هم اکنون وی تحت تعقیب ترین زن فرانسوی محسوب می شود.

ژان مارک فالکن، رييس پليس فرانسه روز شنبه در يک مصاحبه تلويزيونی گفته است:همه نيروها برای يافتن اين فرد (حيات بومدين) متمرکز شده اند وما از حيات بومدين می خواهيم تا خود را تسليم کند.

بومدین نامزد فردی به نام «آمدی کولیبالی»است. کولیبالی پس از حادثه روز چهارشنبه اقدام به حمله به پلیس و سپس گروگانگیری کرده بود.کوليبالی روز پنجشنبه هشتم ژانويه با حمله به يک خودروی پليس در منطقه «مونت روژ» در جنوب شرق پاريس يک زن پليس را کشت و يک پليس ديگر را زخمی کرده بود. گفته می شود حيات بومدين در اين حمله همراه امدی کوليبالی بوده است.

در همین رابطه تصاویری از بومدین در سال 2010 منتشر شده که نشان می دهد وی در آن سال ها آموزش های ویژه ای را از سوی افراطیون دریافت کرده است.

فرانسه

این در حالی است که شبکه «سی ان ان» روز شنبه به نقل از یک منبع امنیتی فرانسه گزارش داده است که حیات بومدین اوایل ماه جاری میلادی فرانسه را به مقصد ترکیه و سوریه ترک کرده است


آغاز راهپیمایی هزاران نفری مردم در پاریس

روز راهپیمایی فرا رسید؛ بیش از 5500 نیروی پلیس و ارتش در پاریس مستقر شده‌اند تا به تامین امنیت شرکت کنندگان در این راهپیمایی بپردازند. رهبران و مقاماتی از جمله نخست وزیر انگلیس، صدر اعظم آلمان، رئیس دولت خودگردان فلسطینی، پادشاه اردن و همسرش، نخست وزیر تونس، وزیر خارجه مصر، وزیر خارجه مراکش، نخست وزیر ترکیه، رئیس جمهوری اوکراین، رئیس جمهوری مالی، نخست وزیر ایتالیا، نخست وزیر اسپانیا و وزیر خارجه اسرائیل در این راه‌پیمایی حاضر می‌شوند.

در همین حال برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه گفته است که کشور در هفته‌های آینده در وضعیت آماده‌باش کامل خواهد بود. او همچنین از تدابیر امینتی شدید در هنگام برگزاری راهپیمایی خبر داد و گفت حتی بر روی بام ساختمان‌ها تک‌تیراندازهایی مستقر می‌شوند.

شبکه الحدث نوشت: هزاران تن از مردم فرانسه و شماری از شخصیت‌های سیاسی کشورهای مختلف جهان از لحظاتی پیش در راهپیمایی وحدت در شهر پاریس شرکت کردند.




در میان مقامات ارشد خارجی دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیران ایتالیا،‌ اسپانیا و مجارستان و وزیر خارجه روسیه دیده می شوند. نخست وزیران ترکیه و تونس و پادشاه اردن و وزیر خارجه امارات نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

علاوه بر این محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در این تظاهرات حاضر بودند.

نکته ای که قابل توجه است حضور نخست وزیر کودک کش اسرائیل در این راهپیمایی بود  که در صف اول راهپیمایی علیه تروریست و خونخواری، سینه اش را سپر کرده بود و ژست مظلوم نمایی گرفته بود به راستی که در این راهپیمایی که علاوه بر نخست وزیر کودک کش  جای مظلوم نمای دیگری به چشم می خورد آن هم رئیس جمهور وقت آمریکا است.

فرانسه این روز ها آرام نمی شود/ / آیا شر تروریست به اروپا بر می گردد؟

برخی گزارش‌ها حاکی است فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه تمایلی به حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راه‌پیمایی روز یکشنبه سران کشورها در پاریس برای اعلام همبستگی با قربانیان حملات روزهای گذشته در این شهر نداشته است.

فرانسه این روز ها آرام نمی شود/ / آیا شر تروریست به اروپا بر می گردد؟

رسانه‌های صهیونیستی، از جمله روزنامه تایمز اسرائیل روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر افزودند آقای اولاند معتقد بوده که حضور نتانیاهو باعث ایجاد تفرقه می‌شود.

واکنش‌ها به حضور نتانیاهو در صف اول «راهپیمایی ضدتروریسم» پاریس



همزمان با راهپیمایی در پاریس کشور آلمان روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای در شهر درسدن آلمان که محل اجتماعات گسترده طرفداران جنبش ضد اسلامی پگیدا محسوب می‌شود از طرف مخالفان این جنبش برگزار شد.



روزنامه اتریشی استاندارد نوشت: حدود 35 هزار نفر روز گذشته در شهر درسدن در شرق آلمان علیه جنبش افراطی میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب موسوم به "پگیدا" اعتراض کردند.

معترضان در این تجمع اعتراضی از مقامات ایالت زاکسن از جمله "استانیسلاو تیلیچ"  نخست وزیر این ایالت و "هلما اروش"  شهردار آن از حزب دموکرات مسیحی که در این تجمع شرکت کرده بودند خواستند که در برابر این جنبش ضد اسلامی موضع گیری کنند.

این تجمع اعتراضی در شهر درسدن که پایگاه اصلی این جنبش افراطی محسوب می شود و هواداران آن از ماه اکتبر تقریبا هر دوشنبه اعتراضاتی را در این شهر برگزار می کنند شکل گرفت و معترضان به این جنبش افراطی با یک دقیقه سکوت با قربانیان حملات تروریستی هفته قبل در پاریس ابراز همدردی کردند.


صف اول تظاهرات پاریس بوی خون می داد!

این تظاهرات به این معنی بود که فرانسه نمی خواهد کشورش نا امن باشد اما با این همه تدابیر شدید امنیتی تروریست های تکفیری دست از کارهای خود برنداشتن و امروز با حمله به مسجدی در فرانسه حضور خود را اثبات کردند.

 پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی 'کاتبین' ویژه اخبار دنیای اسلام، آتش سوزی مسجد پوآتیه، سی و پنجمین اقدام اسلام هراسانه علیه مسلمانان فرانسه در پنج روز گذشته محسوب می شود. این در حالی است که مقام ها و نیروهای پلیس فرانسه بر تامین امنیت در پاریس و این کشور تاکید کرده اند.

نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که در ویدئو که بالا مشاهده کردید یکی از مهاجمان از فاصله بسیار نزدیک با تفنگ کلاشنیکوف، به‌ظاهر به سر یک پلیس حاضر در محیط مجله تیر خلاص می‌زند اما جالب این است که حتی یک قطره خون از سر این پلیس جاری نمی‌شود.

رسانه‌های فرانسوی مدعی شده بودند که "احمد مرابط" افسر تونسی‌تبار پلیس فرانسه، در این حادثه کشته شده است که در پی این حادثه، ده‌ها هزار نفر در کشورهای غربی با برافراشتن پلاکاردهای "من احمد هستم"، پویش تازه‌ای برای مبارزه با تروریسم به راه انداختند.

ایک در پژوهش خود با اشاره به فیلم منتشرشده از اقدام به قتل "احمد مرابط" اظهار می‌دارد که این موضوع حقیقتاً عجیب و به معجزه شبیه است و باید گفت تنها دو احتمال  برای این حالت وجود دارد؛ اول اینکه پلیسی که به او شلیک شده موجودی بشری فاقد خون در بدن خود است و احتمال دوم اینکه این، تنها یک سناریوی کثیف بوده که طی آن، سازمان‌های اطلاعاتی، تعدادی روزنامه‌نگار را هدف قرار داده‌اند تا  افکار عمومی جهان را برای توجیه سناریوی آینده علیه مسلمانان در اروپا و خاورمیانه آماده سازند.

این ویدئو که توسط "دیوید آیک" بررسی شده و  در حدود یک دقیقه است بارها از سایت‌های یوتیوب و گوگل‌ویدئو حذف شد اما به علت اشتراک‌گذاری وسیع آن، بطور لحظه‌ای فایل این فیلم، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

این نخستین بار نیست که غربی‌ها برای سرکوب مسلمانان و حمله به کشورهای اسلامی از این سناریوها بهره می‌برند. هنوز افکار عمومی جهان، سناریوی حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی به برج‌های دوقلوی آمریکا را به خاطر دارند که منجر به حمله نیروهای ناتو به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم شد و سپس حمله به عراق به بهانه وجود القاعده در این کشور و جنگ بی‌پایانی که هر روز ده‌ها و صدها قربانی در این کشور می‌گیرد.

در مورد حادثه پاریس جالب این است که گویا طبق سناریویی از پیش طراحی‌شده، تشبیه این حملات به حملات یازده سپتامبر آمریکا در دستور کار قرار گرفت و ده‌ها تن از رؤسای کشورهای غربی و عربی از جلمه چند کشور اسلامی (فلسطین، اردن و عربستان سعودی) در تظاهرات میلیونی در پاریس در محکومیت حمله به مجله شارلی‌ابدو حضور یافتند.

آیا جنگ جدیدی در راه است/ سندی که سناریوی پاریس را زیر سؤال برد +فیلم

رسانه‌های غربی این هجوم را به حمله اسلام‌گرایان به اهل قلم و ترور آزادی بیان قلمداد کرده‌اند که نگاهی به کاریکاتورهای مرتبط با این موضوع، نشان می‌دهد که این سناریو به گونه‌ای نگاشته شده که تداعی‌کننده بی‌گناهی و مظلومیت کشته‌شدگان این حادثه باشد.


اسرائیل از آب گل آلود ماهی می گیرد!

 رژیم صهیونیستی و رسانه های آن تا سعی می کنند به بزرگنمایی این حادثه پاریس بپردازند و مردم را به وحشت اندازند و به نوعی یهودیان فرانسه را هدف این حملات خود قرار داده و سعی می کنند به آن ها این نکته را القا کنند که هیچ جای دنیا به اندازه فلسطین اشغالی برای آن ها امن نیست و به همین دلیل بهترین راه برای حفظ امنیت خود و خانواده هایشان مهاجرت به فلسطین اشغالی است .

رسانه های صهیونیستی پیوسته تاکید می کنند اگر یک یهودی روزهای شنبه که روز تعطیلی آن ها است ، نتواند به سوپرمارکت برود و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کند ، چه زندگی ای دارد و به چه دلیلی باید مثلا در فرانسه بماند ، چگونه می تواند در جایی زندگی کند که به عنوان یک یهودی امنیت ندارد و هر لحظه ممکن است هدف حملات قرار بگیرد .

رسانه های این رژیم پیوسته سعی می کنند با پیش کشیدن چنین مسائلی ، یهودیان فرانسه را به مهاجرت به فلسطین اشغالی ترغیب کنند و در این میان ، این روزها شبکه های تلویزیونی این رژیم گزارش هایی پخش می کنند که از ابراز تمایل یهودیان فرانسه برای مهاجرت به فلسطین اشغالی سخن می گوید و البته این تبلیغات آن ها تاحدودی هم موفقیت آمیز بوده است و طی روزهای گذشته صدها نفر از یهودیان فرانسه برای مهاجرت به فلسطین اشغالی اعلام آمادگی کردند . بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در نطقی تلویزیونی در پی وقایع تروریستی اخیر پاریس ادعا کرد که سرزمین های اشغالی ، خانه تمامی یهودیان فرانسه و سراسر اروپا است.


نکته مهم دیگر که این روزها بسیار کم به آن پرداخته می شود و رسانه های صهیونیستی به هیچ عنوان نمی خواهند به آن بپردازند ، کمک یک کارگر مسلمان به ده ها یهودی برای مخفی شدن در سردخانه سوپرمارکتی است که عده ای به گروگان گرفته شدند .

در آخرین خبر ها آمده است که باز هم افراد ناشناس به مسجدی نیمه ساز در فرانسه حمله کردند؛ این خبر از سوی چندین منبع خبری در فرانسه مورد تایید قرار گرفته است. این مسجد در شهر بواتیه فرانسه واقع شده است.

هیئت مسلمانان پاریس هم لحظاتی قبل اعلام کرد: از روزی که حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو گزارش شده است بیش از 50 مورد حمله به مراکز اسلامی و مسلمانان توسط پلیس فرانسه به ثبت رسیده است.

75حمله به مسلمانان فرانسه بعد از حادثه شارلی

به دنبال حادثه شارلی ابدو، مراکز اسلامی و مسلمانان فرانسه با حملات خشونت آمیز متعددی روبه رو شده اند.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت: شورای دین اسلام در فرانسه اعلام کرد پس از حادثه "شارلی  ابدو" بیش از 75 حمله به افراد مسلمان و مساجد در فرانسه ثبت شده است.

در ابتدای ماه جاری چند فرد مسلح به دفتر مجله طنز فرانسوی "شارلی ابدو" حمله کردند و 13 نفر را به قتل رساندند. 4 نفر از قربانیان کاریکاتوریست مجله بودند. مهاجمان اعضای القاعده و داعش بودند و به هنگام حمله، شعار انتقامگیری از کاریکاتورهای پیامبر اسلام در این نشریه را سر می دادنند.

شارلی ابدو قبل از این کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرده و خشم بسیاری از مسلمانان را به وجود آورده بود.

وزارت کشور فرانسه هم اعلام کرده بود که 10 هزار نفر از اعضای ارتش و پلیس را برای حفاظت و تامین امنیت عبادتگاه ها به کار گرفته خواهند شد اما حالا مشخص شده مساجد جزئی از این طرح نیست.
 
"احمد رضوان" امام جماعت یکی از مساجد در حومه پاریس در این باره به روزنامه القدس العربی گفت: مساجد فرانسه با حملات انتقام جویانه روبه رو شدند. این حملات تا حد تیراندازی هم بود بدون اینکه پلیس برای توقف جنایتکاران و عوامل این حملات کاری بکند. این موضوع نشان دهنده دوگانگی مقامات در رفتار با ادیان مختلف است.

وی افزود: مسجد شهر لومون فرانسه نیز با شلیک گلوله و تیراندازی روبه رو شد. چرا جنایتکاران را دستگیر نمی کنند. یک رستوران در نزدیکی مورد حمله قرار گرفت اما کسی بازداشت نشد. سکوت پلیس در برابر حملات به مساجد غیرقابل پذیرش است.

رسانه های فرانسوی هم نوشتند در روزهای اخیر برخی مراکز دینی مسلمانان در فرانسه با حملات بمب آتش زا روبه رو شدند یا سر خوک بر در مساجد نصب شد و نظرات ضداسلامی و مسلمانان بر روی دیوار مناطق مسلمان نشین نوشته شد.

کشتن همسایه مسلمان به دلیل شارلی ابدو

به دنبال حوادث شارلی ابدو، یک فرانسوی، همسایه مسلمان خود را با ضربات چاقو به قتل رساند.

درباره جزئیات این حادثه گفته شده که قاتل، همسایه مسلمان مراکشی تبار خود را در شهر فوکلوز با 17 ضربه چاقو کشت. تنها دلیل این حمله مهاجر و مسلمان بود این همسایه بود.

مهاجم در این حادثه بدون اجازه وارد خانه همسایه اش یعنی "محمد المکولی" 47 ساله شد و به وی 4 ضربه چاقو وارد کرد. قاتل سپس خانه را ترک کرد و دوباره با چاقوی بزرگتری بازگشت و 13 ضربه دیگر به جنازه قربانی وارد کرد. در حالی که فریاد می کشید "من خدای تو هستم ... من اسلام تو هستم."

جمع بندی

مرور اخبار فرانسه دریک ماه اخیر نشان می دهد که دست کم پنج حمله توسط این افراد علیه نیروهای پلیس و مردم عادی شکل گرفته که آخرین مورد آن حوادث هفته گذشته بوده است. 

بدین ترتیب مشخص می شود هدف از برگزاری تظاهرات چند روز گذشته و حضور گسترده رهبران و مقامات ارشد کشورهای مختلف در آن محکوم کردن اقدامات تروریستی و یا خشونت نبوده(حداقل برای برخی از آنها) چون این خشونت ها برای تامین منافع آنها بوجود آمده است. هدف اصلی این افراد از حضور در تظاهرات روز گذشته آن بود که با توجه به شکل گیری موج گسترده ضد خشونت در غرب در ماه های اخیر این مقامات با حضور در تظاهرات پاریس به نوعی خود را همراه با مردم نشان داده و سرپوشی بر اتهامات مطرح علیه خود بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    این عکس آخری خیلی با حاله .انگار نتانیاهو از این وضعیت پیش امده خیلی ناراحت و عصبانی شده به زور گرفتنش و نمی زارند بره ، والا ولش کنند، اومده جنایتکارارو خودش بگیره.
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    لامذهبها وقتی که داشتند به مقدسات و پیامبر ادیان توهین میکردند می بایست راهپیمایی میکردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس