کد خبر 379380
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

متهم گروگانگیری در پاریس در تصاویری که از وی در اینترنت منتشر شده است از بیعت خود با سرکرده داعش و اهداف این اقدام سخن گفت.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الجزیره نوشت: پایگاه های اینترنتی تصاویری از شخصی که گفته می شود آمدی کولیبالی متهم به گروگانگیری در یک فروشگاه یهودی در پاریس است پخش کردند. این تصاویر با عنوان «سرباز خلیفه» پخش شد و شخصی که در آن دیده می شود با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش بیعت کرده است. شخصی که در این تصاویر ابو بصیر عبدالله الافریقی نامیده شده است گفت عملیات پاریس به صورت جدا و همزمان انجام شد تا به گفته خودش تاثیر آن بیشتر باشد.

وی تاکید کرد با تامین هزاران یورو برای این عملیات در آن شرکت کرده است. وی فرانسه را متهم کرد که نقش قربانی را بازی می کند.

 وی افزود: فرانسه و دیگر کشورهای ائتلاف بین المللی نیروهایی برای قتل غیرنظامیان و افراد مسلح اعزام می کنند.

آن ژودی شلی کارشناس مسائل امنیتی و تروریسم در فرانسه در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی وقوع حوادث اخیر پاریس با توجه به شناخته شده بودن عوامل آن گفت: مقامات فرانسوی اکنون در شوک به سر می برند و به این نتیجه رسیده اند که باید در سیاست خود در مبارزه با تروریسم بازنگری کنند .

اکنون نیاز به اتخاذ رویکردی جدید برای مبارزه با تروریسم به خوبی احساس می شود. تهدیدات تروریستی گسترش یافته است و تدابیر قبلی دیگر جوابگو نیست.

چهارشنبه گذشته سعید و شریف کواشی با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، 12 تن از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند.

روز جمعه نیز به یک فروشگاه یهودیان در پاریس حمله شد و چند تن گروگان گرفته شدند.

در این حملات مجموعا 17 تن کشته شدند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس