کد خبر 379375
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در سفر به ژنو و در دیدار با وزیر خارجه ایران در صدد است اوضاع را ارزیابی کند و به تیم‌های مذاکره برای دور تازه مذاکرات هسته‌ای راهنمایی دهد.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به هند تصریح کرد که در صدد است در دیدار روز چهارشنبه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، اوضاع درباره موضوع هسته ای را ارزیابی کند و تیم مذاکره‌کننده را برای دور تازه مذاکرات که قرار است روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ماه) در ژنو برگزار شود، راهنمایی کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین گزارش کرد که کری سپس روز پنج‌شنبه به پاریس سفر کند و در این سفر در صدد است با مقامات فرانسه درباره شیوه‌های مقابله با تروریسم و افراطی‌گرایی بحث و گفت‌وگو کند.

سفر وی در حالی به پاریس صورت می‌گیرد که روز گذشته، شماری از سران جهان از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنار فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در تجمع اعتراضی فرانسه بدلیل حمله افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو حضور پیدا کردند.

روز چهارشنبه هفته گذشته، سه فرد مسلح با حمله به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس، 12 نفر از جمله چهار نفر از کاریکاتوریست‌های این نشریه را به ضرب گلوله کشتند و سپس از صحنه حادثه فرار کردند و «احمد مراد» یکی از افراد مسلح خود را به پلیس تسلیم کرد اما دو نفر دیگر که با یکدیگر برادر بودند فرار کردند و در یک حادثه گروگانگیری دیگر توسط مأموران پلیس کشته شدند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که حمایت‌های غرب و به ویژه فرانسه از تروریست‌های منطقه خاورمیانه و سوریه باعث شده که تروریست‌هایی چون داعش تقویت شده و بازخورد این اقدامات به خود اروپا بازگردد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس