کد خبر 379428
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان هر دو مهمان‌های ناخوانده راهپیمایی روز یکشنبه پاریس بودند که حضورشان در این مراسم با اکراه و انتقاد همراه بود.

میهمانان ناخوانده تظاهرات پاریس

به گزارش مشرق، بعد از آنکه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه تمایلی به حضور «بنیامین نتانیاهو» در راهپیمایی روز یکشنبه سران کشورها در پاریس برای اعلام همبستگی با قربانیان حملات روزهای گذشته در این شهر نداشته است، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز این موضوع را تایید کرد.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، دفتر نتانیاهو یکشنبه شب (دیشب) تایید کرد که فرانسه در ابتدا با ایده حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی تاریخی در پاریس مخالف بوده است. به گفته منبع حاضر در دفتر نتانیاهو، فرانسه هیچ دلیل رسمی برای مخالفت خود با حضور نخست وزیر اسرائیل ارائه نکرد اما رسانه‌های اسرائیلی پیشتر گزارش دادند که فرانسوی‌ها حضور نتانیاهو در این راهپیمایی را تفرقه‌انگیز می‌دانسته‌اند.

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره نوشت، پاریس ظاهرا قصد داشته از هر گونه اشاره به مناقشه اسرائیل-فلسطین در این راهپیمایی جلوگیری کند چراکه این راهپیمایی برای نشان دادن اتحاد و اعتراض یه حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس برگزار می‌شد. نتانیاهو در ابتدا خواست پاریس را پذیرفت و نگرانی‌های امنیتی را به عنوان دلیل خود برای عدم حضور در این راهپیمایی بیان کرد. اما وقتی متوجه شد، «نفتالی بنت»‌ وزیر اقتصاد و «آویگدور لیبرمن»‌ وزیر خارجه اسرائیل هم قصد دارند در این راهپیمایی شرکت کنند، نظر او تغییر کرد.

به نوشته تایمز اسرائیل، زمانی که برای فرانسوا اولاند مسجل شد نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد در این راهپیمایی حضور یابد، به نتانیاهو تلفن کرد تا شخصا او را دعوت کند. در واقع، زمانی که دفتر نتانیاهو به کاخ الیزه اعلام کرد، او در این مراسم شرکت می‌کند، پاریس پاسخ داد که اگر او حضور یابد، آنها از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز برای حضور در این راهپیمایی دعوت به عمل می‌آورند.

ریاکاری محمود عباس

اما حضور محمود عباس هم در این مراسم بی‌حاشیه نبود. به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، «محمد الزهار» یکی از مقامات حماس، از حضور محمود عباس در این راهپیمایی انتقاد کرد و گفت:‌ «این رفتار بخشی از ریاکاری و بندبازی سیاسی است که ویژگی محمود عباس است».

وی افزود: «حضور عباس در این راهپیمایی بهانه او برای گریز از مسئولیت‌هایش است که اول از همه باید در قبال مردم خود به انجام رساند، پیش از اینکه بخواهد در مقابل تروریسم بایستد. عباس می‌خواهد این گونه به نظر برسد که می‌خواهد با ترور بجنگد اما معنای ترور را نمی‌داند. او فکر می‌کند اگر اینگونه رفتار کند، می‌تواند همدردی ملت‌های جهان را به دست آورد. او ابتدا باید نگران مردم خود باشد».

الزهار تاکید کرد، حماس هر گونه حمله‌ای را که علیه هر کشوری صورت گیرد، محکوم می کند اما عباس باید با مردم خود همبستگی نشان دهد. او تشکیلات خودگردان را به خودداری از پرداخت حقوق کارمندان حماس و تاخیر در بازسازی نوار غزه بعد از حمله صهیونیست‌ها متهم کرد.

اما همزمان حضور محمود عباس از سوی مقامات صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی که خود در این مراسم حضور یافته بود، مدعی شد: «آخرین فردی که باید برای شرکت در مراسم میلیونی پاریس دعوت می‌شد محمود عباس بود. اگر ما می‌خواهیم با ترور مقابله کنیم، باید آن را با نام صدا کنیم. محمود عباس و امیر قطر، هر دو دستشان به خون آلوده است! غرب اگر می‌خواهد با ترور زندگی کند، چگونه می‌تواند با آن مقابله کند»!

«موشه فیگلین» یکی از نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل) نیز در صفحه فیس‌بوک خود دعوت از محمود عباس برای حضور در این راهپیمایی ضد تروریسم را مسئله‌ «مضحک» خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    بهتر بود تیتر میزدن تجمع بین المللی تمام تروریستهای دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس