کد خبر 378284
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

یک افسر مسلمان ۴۲ ساله در حمله روز گذشته به مجله طنز شارلی ابدو در پاریس جان باخته است.

به گزارش مشرق، هویت دو پلیسی را که در حمله به دفتر مجله فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس کشته شدند اعلام شد که یکی از این دو، افسر مسلمان ۴۲ ساله به نام «احمد مرابط» است.

وی که مغربی تبار است به همراه یک پلیس دیگر به نام «فرانک برنسولارو» ماموریت محافظت از دفتر این نشریه را به عهده داشتند.

در تصاویری که از این حمله منتشر شده است این افسر مسلمان ابتدا از ناحیه پا از سوی مهاجمان زخمی شد سپس یکی از مهاجمان به طرف او رفت و از نزدیک گلوله‌ای به سرش شلیک کرد.

قربانی مسلمان حادثه‎ پاریس+عکس

مرابط وظیفه داشت در منطقه‌ای در پاریس که شامل دفتر این هفته نامه می‌شد، گشت زنی کند. وی بلافاصله بعد از اینکه صدای تیراندازی را شنید به محل حادثه رفت و بعد از آن با مهاجمان درگیر شد.
در حمله دیروز چهارشنبه به دفتر این نشریه ۱۲ نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

اینکه تروریست‌ها هنگام به رگبار بستن روزنامه نگاران شارلی ابدو شعار «الله اکبر» و «ما انتقام پیامبر را می‌گیریم» سر داده‌اند حساسیت زیادی را در بین مردم فرانسه درباره مسلمانان ایجاد کرده است.

قربانی مسلمان حادثه‎ پاریس+عکسقربانی مسلمان حادثه‎ پاریس+عکس

«حسن شلقومی» رئیس انجمن فرهنگی مسلمانان درانسی از روحانیون و افراد مذهبی اسلامی خواست علیه وحشی‌گری اسلامگرایان تندرو به پا خیزند و گرنه باید شاهد جنگ تمدن‌ها باشیم.

این مسئول مسلمان در این باره گفت: آن‌ها از هیچ اسلامی دفاع نمی‌کنند. وقتی آن‌ها شعار الله اکبر سر می‌دهند، در واقع الله از خشونت و بربریت و کینه آن‌ها بزرگتر است. کسی که در واقع اعتقاد داشته باشد و به خدا ایمان داشته باشد چنین جنایتی مرتکب نمی‌شود. آن‌ها یک مشت آدم وحشی هستند. آن‌ها می‌خواهند انتقام کدام پیامبر را بگیرند، حتما پیامبر آن شیطان است. پیامبر آن‌ها کینه است. پیامبر آن‌ها حتما گروهی متعصب و تروریست مانند داعش است. شاید پیامبر آن‌ها چنین ویژگی‌هایی داشته باشد اما قطعا پیامبر اسلام نیست.

قربانی مسلمان حادثه‎ پاریس+عکس

احمد مرابط

وی افزود: مردم فرانسه واقعا نباید کار افرادی مثل این افراد را به همه مسلمانان نسبت دهند و فکر کنند دیگر مسلمانان نیز آدم‌های تروریستی مانند این جنایت کاران هستند. مسلمانان نیز کار این گروه را محکوم می‌کنند و قربانیان خشونت‌ها و افراط گری‌هایی آن‌ها هستند.

حسن شلقومی خاطر نشان کرد: فقط فرانسه نیست که قربانی تروریسم شده است. اکنون تقریبا تروریسم اسلامگرایان تندرو بعد جهانی پیدا کرده است. همین چند وقت پیش بود ما یک نمونه آن در استرالیا دیدیم. در تونس نیز موارد آن را دیدیم. بگذریم در عراق و سوریه که هر روز مردم قربانی اقدامات تروریست‌ها هستند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    فرانسوی های باهوش چطور از داعش و تروریست ها در سوریه حمایت می کنید. واقعا براتون متاسفم خودتون ساختید حالا گریبانتون گرفته شده.
  • ناشناس ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    من یک مسلمانم ودلم نمی خواهد به نام من مسلمان خون ا ز دماغ کسی بیاید و این جنایت را محکوم می کنم نباید به نام اسلام ادم کشت
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    خدا رحمتش کنه
  • مسلمان ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    غرب بی پدر و مادر برای زمین زدن اسلام با تمام امکانات پا به میدان گذاشته است. در اینجا هم مسلمان مسلمان را می کشد!!! قاتل و مقتول هر دو مسلمان. بشنو ولی باور نکن!!! مطلبه که رسانه های جهان اسلام دست به روشنگری بیش ار پیش بزنند.
  • نواب ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    خدا لعنتشون کنه... پیامبر به کمرشون بزنه... بی شرفای وحشی... اینا آدم نیستن که تازه بهشون بگیم مسلمان تندرو... اینا از فضولات خوکم کثیف ترن...
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    خیلی مسخره است توکشوری که ادعای ابر قدرتی داره تو روز روشن اونم تو پایتختش ترور کنند به نظر من کار صهیونیستهاست برای کمک به قدرت پوشالی و کاریکاتوری داعشی های کثیف
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    تا 7 سال جرات توهین به مقدسات دیگر را پیدا نمیکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس