کد خبر 379347
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

وزیر دادگستری بلژیک تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی این کشور مانع از وقوع چندین حمله تروریستی در این کشور شده‌اند.

بلژیک چند عملیات تروریستی را خنثی کرد
به گزارش مشرق، کوئن گینس وزیر دادگستری بلژیک روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آر تی بی اف تصریح کرد: ما از وقوع حملات جلوگیری کرده ایم، چیز بیشتری در این خصوص نمی توانم بگویم.

ژان ژامبون وزیر کشور بلژیک نیز پیش از این تاکید کرده بود که تهدید حمله تروریستی وجود دارد ولی این کشور سطح هشدار امنیتی را افزایش نمی دهد. بلژیک همسایه فرانسه است که طی روزهای گذشته شاهد حملات تروریستی متعددی بوده که حداقل 17 نفر در جریان آنها کشته شده اند.

خبر دیگر از بلژیک اینکه دفتر یک روزنامه این کشور پس از تهدید به حمله تروریستی تخلیه شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دفتر روزنامه "لسور" یکی از محبوب ترین روزنامه های فرانسوی زبان بلژیک پس از تهدید به حمله تروریستی تخلیه شده است.

این روزنامه اخیرا اقدام به انتشار مجدد کاریکاتورهایی کرده بود که پیش از این توسط نشریه چارلی ابدو چاپ شده بود. تماس تلفنی مربوط به تهدید این روزنامه بلژیکی چند روز پس از آن بوده که حمله تروریستی به دفتر نشریه فکاهی چارلی ابدو موجب مرگ حداقل 12 نفر و زخمی شدن 11 نفر دیگر شده است. این اتفاق 7 ژانویه یعنی 5 روز پیش زمانی رخ داد که دو فرد مسلح به دفتر این نشریه در شهر پاریس حمله کردند. سعید و شریف کواشی دو برادر که تابعیت فرانسوی داشتند پس از حمله به دفتر این نشریه گریختند و پس از درگیری با نیروهای پلیس فرانسه در روز جمعه کشته شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس