کد خبر 379250
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲

اداره‌های پلیس سرتاسر آمریکا بعد از تهدید داعش به قیام در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی‌ان‌ان لحظاتی پیش گزارش داد اداره‌های پلیس سرتاسر آمریکا بعد از فراخوان داعش به قیام در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد پس از انتشار یک پیام ویدئویی از گروه تروریستی داعش که در آن از طرفداران این گروه خواسته شده قیام کنند از تمامی مقامات و کارکنان اداره‌های پلیس خواسته شده برای مقابله با تهدید جدید این گروه آماده باشند.

سی‌ان‌ان بر اساس یادداشتی که در اختیارش قرار گرفته می‌نویسد یکی از سخنگوهای داعش به نام محمد العدنانی در یک پیام ویدئویی از طرفدارانش می‌خواهد که «قیام کنند و مقامات اطلاعاتی، افسران پلیس، سربازان و شهروندان را بکشند». وی به طور خاص از آمریکا، فرانسه، استرالیا و کانادا اسم می‌برد.

پیش از این اف‌بی‌آی و اداره امنیت داخلی آمریکا هم دستورالعمل‌های مشابهی برای نیروهای پلیس سرتاسر آمریکا منتشر کرده بودند.

چند حادثه تیراندازی و گروگان‌گیری در فرانسه در هفته گذشته باعث رشد نگرانی‌های امنیتی در میام مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی شده است.

رسانه‌های فرانسه روز چهاذشنبه (۱۷ دی) گزارش دادند دو مرد مسلح با حمله به دفتر نشریه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» دوازده نفر از جمله دو افسر پلیس را به قتل رساندند.

یک نیروی زن پلیس هم روز پنج‌شنبه در جریان یک تیراندازی جداگانه در جنوب پاریس جان باخت.

تیراندازی و گرگان‌گیری‌ها در پاریس روز جمعه و پس از مرگ دو برادر به نام‌های سعید و شریف کواچی، عاملان حمله روز چهارشنبه و یک گروگان‌گیر دیگر به پایان رسید.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و کشورهای اروپایی پس از حملات روزهای گذشته در پاریس درباره موج سوءقصدهای احتمالی در خاک این کشورها هشدار داده‌اند.

حضور هزاران شهروند کشورهای فرانسه، انگلیس، اتریش و آلمان در بین ترویست‌های سوریه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور در سال ۲۰۱۱ هشدار دستگاه‌های امنیتی غرب را به دنبال داشت.

مقام‌های امنیتی آمریکا و اروپا درباره احتمال بازگشت پیکارجویان اروپایی حاضر در میان معارضان سوریه به این کشورها و انجام عملیات تروریستی هشدار می‌دادند.

موضوعی که باعث می‌شود دستگاه‌های امنیتی غرب در شناسایی تروریست‌ها مشکل داشته باشند این است که برخی از آنها از طریق کشورهای ثالث مانند ترکیه وارد سوریه و عراق شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    آمریکا و اسراییل با به وجود آوردن داعش چند هدف رو دنبال میکنه : 1-اسلام هراسی در دنیا 2_متلاطم کردن بازار نفت و بدست آوردن هرچه راحتر نفت 3-کشتن مسلمانان توسط یکدیگر و در پی آن کمتر شدن تعداد مسلمانان 4- تفرقه و ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان
  • حسینی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    خود کرده را تدبیر نیست امیدوارم جنایت کاران داعش روزی برسد سر حامیان خودش را از تن جدا کند
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    داستان جدیده.....ایندفعه می خوان به سوریه حمله کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس