کره‌جنوبی که در 5 دوره اخیر حریف همیشگی ملی‌پوشان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی بوده است می خواهد طلسم 55 ساله قهرمان نشدن در جام ملت‌های آسیا را بشکند.

رقیب همیشگی ایران به دنبال پایان حسرت 54 ساله +فیلم
گروه ورزشی مشرق - شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که معتبرترین جام قاره کهن به شمار می‌رود در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال 1393 (9 تا 31 ژانویه 2015) و در 4 گروه 4 تیمی در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود. (معرفی کامل ورزشگاه های میزبان جام ملتهای 2015 آسیا +عکس)

گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر و بحرین

گروه D: ژاپن، اردن، عراق و فلسطین

ایران به عنوان تیم اول از گروه B در مرحله مقدماتی به این دوره از رقابت‌ها صعود کرده است. همچنین تیم‌های امارات و بحرین به عنوان تیم‌های اول از گروه های E و D و همچنین قطر به عنوان تیم دوم از گروه D مرحله مقدماتی هم‌گروهی‌های ایران در مرحله قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های 2015 استرالیا هستند.


در سلسله گزارش‌هایی به معرفی گروهی تیم‌های حاضر در جام ملتهای آسیا 2015 خواهیم پرداخت. در بخش دوم به معرفی تیم ملی کره جنوبی می پردازیم:

* بخش اول معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی استرالیا
* بخش سوم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عمان
* بخش چهارم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کویت
* بخش پنجم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ازبکستان
* بخش ششم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کره شمالی
* بخش هفتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عربستان
* بخش هشتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی چین
* بخش نهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی قطر
* بخش دهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی بحرین
* بخش یازدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ایران
* بخش دوازدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی امارات
* بخش سیزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ژاپن
* بخش چهاردهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عراق
* بخش پانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی اردن
* بخش شانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی فلسطین


رقیب همیشگی ایران به دنبال پایان حسرت 54 ساله +فیلم2- کره جنوبی (South Korea)

سرمربی:  اولی اشتلیکه

کاپیتان: کی سونگ یونگ

ستاره های احتمالی: کی سونگ یونگ، سونگ هیونگ مین، کو جا چئول، کیم شین ووک

بیشترین بازی ملی: هونگ میونگ بو (136 بازی)

بهترین گلزن ملی: چابوم کئون (55 گل)

رنکینگ در فیفا (دسامبر 2014): 69 (سوم آسیا)

حضور در جام جهانی: 9 بار (آخرین بار 2014)

حضور در جام ملت‌های آسیا: 12 بار (آخرین بار 2011)

بهترین عنوان در جام ملت‌های آسیا: قهرمان (2 بار 1956 و 1960)

همگروه‌های کره‌جنوبی در ملت‌های آسیا: استرالیا، کویت و عمان در گروه A (استرالیا و کره جنوبی دوره قبل هم در یک گروه قرار داشتند)

نتیجه 5 بازی اخیر کره جنوبی:

14 دی 93:
کره جنوبی 2 - عربستان 0

27 آبان 93: ایران 1 - کره جنوبی 0

23 آبان 93: اردن 0 - کره جنوبی 1

22 مهر 93: کره جنوبی 1 - کاستاریکا 3

18 مهر 93: کره جنوبی 2 - پاراگوئه 0

رقیب همیشگی ایران به دنبال پایان حسرت 54 ساله +فیلم

آشنایی کلی با کشور کره جنوبی
رقیب همیشگی ایران به دنبال پایان حسرت 54 ساله +فیلمکره جنوبی کشوری است در شبه جزیره کره در شرق آسیا و پایتخت این کشور سئول است. در پی جنگ جهانی دوم، کره متحد به دو کشور کره شمالی و کره جنوبی تبدیل شد. زمزمه‌هایی برای متحد شدن این دو کشور در سال‌های اخیر شنیده شد اما هیچ‌گاه عملی نشد و تا امروز دو کشور معاهده صلحی در این باره امضا نکردند.

*سیاست کره جنوبی
حکومت این کشور جمهوری است و قوه مقننه از یک مجلس ملی با 231 عضو برای شش سال تشکیل شده است. قانون اساسی این کشور در سال 1948 تدوین شده و در سال 1972 اصلاحاتی بر آن افزوده گردیده است. این کشور در سازمان ملل، بانک جهانی، ایکائو، سی‌سی‌دی، آسپاک، یوپو، یونسکو، اینکو و سازمان‌های جهانی زیادی عضو است.

*جغرافیای کره جنوبی

این کشور با 98 هزار و 484 کیلومتر مربع وسعت صد و سومین کشور بزرگ جهان به حساب می‌آید. کره جنوبی در کنار دریای زرد، ژاپن، چین و کره شمالی قرار دارد. این کشور، کشوری نیمه کوهستانی بوده و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده است. از مهمترین رودهای این کشور می‌توان به سو مجینو کوم هان پوک هان و ناکتونگ نام برد. این کشور دارای آب و هوایی گرم، مرطوب و پرباران است. از شهرهای مهم کره جنوبی می‌توان به سئول، پوسان، اینچئون و گوانجو اشاره کرد.

رقیب همیشگی ایران به دنبال پایان حسرت 54 ساله +فیلم

*اقتصاد کره جنوبی

کره جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در 4 دهه اخیر را داشته است. این پیشرفت قابل توجه باعث شده تا این کشور در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند شود. امروز اقتصاد موفق کره جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است و به همین دلیل سئول یکی از 10 شهر برتر اقتصادی در جهان به شمار می‌آید. نکته قابل توجه اما اینجاست که کره جنوبی از نظر منابع طبیعی با کمبودهای زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اقتصاد کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و سیزدهمین در دنیاست.

*فوتبال کره جنوبی

 تیم ملی کره جنوبی پر افتخارترین تیم آسیا در جام جهانی می‌باشد، این تیم 9 بار در جام جهانی حاضر بوده و تنها تیم آسیایی است که افتخار صعود تا مرحله نیمه‌نهایی را داشته است. کره از سال 1986 به بعد همواره به عنوان نماینده آسیا در جام جهانی حضور داشته است و این خودش در آسیا به نوعی رکورد محسوب می‌شود.

کره جنوبی همچنین سه بار قهرمان بازی‌های آسیایی، سه نایب قهرمانی در این بازی‌ها و یک مقام سومی در سال 1990 را کسب کرده است. این تیم نخستین بازی رسمی خود را با برد 5 بر یک مقابل هنگ‌کنگ در سال 1948 تجربه کرد اما بهترین پیروزی کره جنوبی برد 16 بر صفر مقابل نپال در سال 2003 محسوب می‌شود، همچین این تیم در سال 1948 سنگین‌ترین شکست خود را با باخت 12 بر صفر مقابل سوئد به دست آورد. فوتبال کره جنوبی از 1933 استارت خود را زد و در سال 1948 به عضویت فیفا در آمد و به مرور به ابرقدرتی در آسیا مبدل گردید.

رقیب همیشگی ایران به دنبال پایان حسرت 54 ساله +فیلم
دو قدرت سنتی فوتبال آسیا در 5 دوره اخیر در یک چهارم نهایی به یکدیگر برخورد کرده اند

نحوه صعود به جام ملت‌های آسیا 2015
تیم ملی فوتبال کره جنوبی به علت کسب مقام سوم دوره قبل مسابقات در مرحله انتخابی جام ملتهای آسیا شرکت نکرد و مستقیما به عنوان یکی از تیم‌های این دوره انتخاب شد.

حضور در جام ملت‌های آسیا و افتخارات:

کره‌ای‌ها به جز 3 جام 1968، 1976 و 1992 در 12 دوره جام ملت‌های آسیا حضور داشته اند و با 2 قهرمانی، 3 نایب قهرمانی و 4 مقام سومی پرعنوان ترین تیم این مسابقات است و به طور میانگین یک دوره در میان روی سکو رفته‌اند، اما 55 سال است که در حسرت سومین قهرمانی می سوزند.

عملکرد کره جنوبی را در دوره های مختلف در زیر ببینید:

دوره اول (1956 - هنگ کنگ): مسابقات با حضور 4 تیم هنگ کنگ، ویتنام، کره جنوبی و رژیم صهیونیستی به صورت دوره‌ای برگزار شد و کره جنوبی با 2 برد و یک تساوی بالاتر از رژیم صهیونیستی قهرمان شد.

دوره دوم (1960 - کره جنوبی):
مسابقات با حضور 4 تیم جمهوری چین، ویتنام، کره جنوبی و رژیم صهیونیستی به میزبانی کره جنوبی به صورت دوره‌ای برگزار شد و مانند دوره پیشین کره‌ای‌ها این بار مقتدرانه تر و با 3 برد پیاپی بالاتر از رژیم صهیونیستی جام قهرمانی را مقابل دیدگان هموطنانشان بالای سر بردند.

دوره سوم (1964 - رژیم صهیونیستی): مسابقات با حضور 4 تیم هنگ کنگ، هند، کره جنوبی و رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی برگزار شد و کره جنوبی با ارائه عملکردی نه چندان خوب و با 2 شکست برابر هند و رژیم صهیونیستی و یک برد برابر هنگ کنگ بین 4 تیم پس از اسرائیل و هند سوم شدند.

دوره چهارم (1968 - ایران): غایب بودند.

دوره پنجم (1972 - تایلند): با شکست 2-1 در وقت های اضافه برابر ایران میزبان مسابقات، در فینال این جام به مقام نایب قهرمانی رسیدند. جباری و کلانی گل های ایران را زدند.

دوره ششم (1976 - ایران): غایب بودند.

دوره هفتم (1980 - کویت): پس از 8 سال غیبت، چشم بادامی ها به کویت آمدند و با صعود به فینال تا استانه هت تریک قهرمانی رفتند اما با شکست سنگین 3-0 برابر کویت میزبان که با شکست ایران به فینال آمده بود به نایب قهرمانی بسنده کردند. کویت در آن سال ها تیم قدرتمندی داشت و در جام جهانی 1982 هم درخشیدند.

دوره هشتم (1984 - سنگاپور): این دوره شاید ضعیف ترین حضور کره جنوبی در جام ملتها به شمار برود چرا که در گروه 5 تیمی خود با 2 باخت و 2 تساوی آخر شدند و تنها با یک گل زده جام را ترک کردند.

دوره نهم (1988 - قطر): سومین نایب قهرمانی کره در این جام به دست آمد و با صدرنشینی در گروهی که ایران هم در آن حضور داشت (کره در مرحله گروهی ایران را 3-0 شکست داد) و شکست چین در نیمه نهایی به فینال رسیدند و در آنجا پس از تساوی بدون گل در پایان 120 دقیقه در ضربات پنالتی قافیه را به عربستان واگذار کردند تا دومین قهرمانی پیاپی سعودی‌ها رقم بخورد.

دوره دهم (1992 - ژاپن): غایب بودند.

دوره یازدهم (1996 - امارات): کره جنوبی پس از یک دوره غیبت به این جام پا نهاد و به عنوان دومین تیم برتر سوم گروه پس از عراق و بالاتر از سوریه به یک چهارم رسید اما اگر زمان به عقب برگردد آرزو می کنند که کاش صعود نمی کردند؛ چرا که سنگین ترین شکست تاریخ کره مقابل ایران در این مرحله رقم خورد و باخت 6-2 چشم بادامی ها به یکی از بهترین تیم های ایران اشک سرمربی کره را هم در آورد!

دوره دوازدهم (2000 - لبنان): دست تقدیر این دوره هم در مرحله یک چهارم نهایی کره جنوبی را که در گروهش سوم شده بود مقابل ایران که در گروه خود اول شده بود قرار داد و کره توانست با استفاده از اشتباهات ایران در وقت های اضافه با قانون گل طلایی ایران را 2-1 شکست داده و به جمع 4 تیم برسد. کره در نیمه نهایی بازهم به عربستان باخت و در دیدار رده بندی با برتری 1-0 برابر چین به مقام سوم دست یافت.

دوره سیزدهم (2004 - چین): ایران و کره برای سومین دوره پیاپی در جام ملتهای آسیا در یک چهارم نهایی به هم خوردند و این بار نوبت ایران بود که انتقام بگیرد. کره که 2 سال قبل به مقام باورنکردنی چهارم جام جهانی 2002 رسیده بود مدعی شماره یک قهرمانی این دوره به شمار می رفت و با اقتدار هم از گروهش به عنوان تیم اول صعود کرد و در یک چهارم نهایی حریف ایران شد. در این دیدار پرگل و بسیار زیبا شاگردان برانکو موفق شدند با درخشش علی کریمی کره را 4-3 شکست داده و به جمع 4 تیم برسند. ایران در نهایت با ناداوری از فینال بازماند و به مقام سوم رسید.

دوره چهاردهم (2007 - اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام): انگار قسمت این بود که ایران و کره در یک چهارم نهایی انتظار یکدیگر را بکشند و برای چهارمین بار پیاپی دو قدرت سنتی آسیا به هم برخورد کردند و این بار ضربات پنالتی تعیین کننده سرنوشت بازی بود و شاگردان قلعه نویی با شکست 4-2 در ضربات پنالتی از رسیدن به جمع 4 تیم بازماندند تا کره جنوبی به نیمه نهایی برسد. در آنجا هم کره در ضربات پنالتی مغلوب عراق قهرمان آن دوره شد و به رده بندی رفت. کره در این دیدار ماراتن گونه هم کارش به ضربات پنالتی کشید و موفق شد ژاپن را 6-5 شکست دهد و به مقام سوم بسنده کند.

دوره پانزدهم (2011 - قطر): آخرین دوره معتبرترین جام آسیایی هم منجر به چهارمین مقام سومی کره جنوبی شد تا حسرت قهرمانی این تیم 55 ساله شود. کره برای رسیدن به مقام سوم پس از دومی در گروهی که استرالیا صدرنشینش شد خرق عادت کرد و در آخرین سکانس سریال تکراری تقابلش با ایران در یک چهارم نهایی نوبت بردهای یکی در میان را به هم زد و با گل دقیقه 105 یون بیت گارام ایران را حذف کرد. در نیمه نهایی ژاپن انتقام دوره قبل را از کره گرفت و با شکست این تیم در ضربات پنالتی به فینال رسید و در نهایت قهرمان شد. کره هم در رده بندی 3-2 ازبکستان را شکست داد و برای چهرمین بار به مقام سوم رسید.

جدول عملکرد کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا

نام تیم

تعداد حضور

تعداد بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل خورده

بهترین عنوان

کره جنوبی

12

55

27

15

13

92

60

2 قهرمانی (1956 و 1960)


پیش‌بینی عملکرد کره جنوبی در جام ملت‌های 2015

کره جنوبی که در جام جهانی 2014 با یک امتیاز در گروه خود که نسبت به سایر نمایندگان آسیا گروه ساده تری بود چهارم شد می خواهد به طلسم 56 ساله خود پایان دهد و در این جام به مقام قهرمانی برسد و اگر از گروهشان که سخت هم نیست صعود کند در مرحله بعد هم هر کدام از تیم های گروه B (ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی) به کره بخورند، روی کاغذ شانس برد با کره است و از حالا می توان کره را یکی از 4 تیم نهایی به حساب آورد.
 
نکاتی درباره کره جنوبی در تاریخ جام ملت‌های آسیا:

** نکته جالبی که با مرور کارنامه کره جنوبی در جام ملتهای آسیا بیشتر به چشم می آید همان سریال تقابل هایش با ایران در 5 دوره پیاپی است که در این دوره لا اقل در یک چهارم نهایی ادامه نمی یابد چرا که با مرور جدول مسابقات این دوره می بینیم که دو تیم فقط در صورت صعود در نیمه نهایی یا فینال به هم برخورد خواهند کرد.

** کره و ایران در مجموع 8 بار با هم رو در رو شده اند که سهم هر تیم 4 برد (با احتساب برد در ضربات پنالتی) بوده است.

* 6 نفر از لیست 23 نفره بازیکنان استرالیا در لیگ کشور خودشان بازی می کنند. 17 بازیکن هم در لیگهای سایر کشورها (ژاپن 2 نفر، آلمان 4 نفر، انگلیس 2 نفر، قطر 4 نفر، امارات یک نفر و چین 2 نفر) توپ می زنند.

* کیم جی سونگ زننده اولین گل تاریخ کره جنوبی در جام ملتهای اسیاست که آن را مقابل هنگ کنگ به ثمر رساند.

* عربستان گربه سیاه کره محسوب می شود چرا که تا کنون کره موفق به شکست آنها حتی در ضربات پنالتی نشده و احتمال برخورد آن ها در یک چهارم نهایی وجود دارد.
**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نادر ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    عالی بود. این یعنی احترام به مخاطب و بیان جزئیات مفید به شکلی زیبا.
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام به امید قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    امید چه ؟ با 2 تا بازی تدارکاتی قهرمان شیم؟ حالت خوبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس