تیم ملی فوتبال امارات که خاطره خوشی از رویارویی با ایران ندارد می خواهد هرطور شده یکی از 2 تیم صعود کننده از گروه سوم بازیهای استرالیا باشد.

قطر
گروه ورزشی مشرق - شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که معتبرترین جام قاره کهن به شمار می‌رود در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال 1393 (9 تا 31 ژانویه 2015) و در 4 گروه 4 تیمی در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود. (معرفی کامل ورزشگاه های میزبان جام ملتهای 2015 آسیا +عکس)

گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر و بحرین

گروه D: ژاپن، اردن، عراق و فلسطین

ایران به عنوان تیم اول از گروه B در مرحله مقدماتی به این دوره از رقابت‌ها صعود کرده است. همچنین تیم‌های امارات و بحرین به عنوان تیم‌های اول از گروه های E و D و همچنین قطر به عنوان تیم دوم از گروه D مرحله مقدماتی هم‌گروهی‌های ایران در مرحله قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های 2015 استرالیا هستند.


در سلسله گزارش‌هایی به معرفی گروهی تیم‌های حاضر در جام ملتهای آسیا 2015 خواهیم پرداخت. در بخش دوازدهم به معرفی تیم ملی امارات می پردازیم:

* بخش اول معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی استرالیا
* بخش دوم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کره جنوبی
* بخش سوم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015:
تیم ملی عمان
* بخش چهارم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کویت
* بخش پنجم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ازبکستان
* بخش ششم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کره شمالی
* بخش هفتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عربستان
* بخش هشتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی چین
* بخش نهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی قطر
* بخش دهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی بحرین
* بخش یازدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ایران
* بخش سیزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ژاپن
* بخش چهاردهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عراق
* بخش پانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی اردن
* بخش شانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی فلسطین

12امارات، کم شانس اما امیدوار - امارات (UAE)
سرمربی: مهدی علی

ستاره‌‌های احتمالی: علی مبخوط، عمر عبدالرحمان، عامر عبدالرحمان و احمد خلیل

کاپیتان: اسماعیل مطر

رنکینگ در فیفا (دسامبر 2014): 81 (پنجم آسیا)(مشترک با اردن)

حضور در جام جهانی: یکبار در 1990 که هر 3 بازی خود را با شکست به پایان رساند.

حضور در جام ملت‌های آسیا: 8 بار (1980 تا 2011 به جز 2000)

بهترین عنوان در جام ملت‌های آسیا: نایب قهرمانی در 1996

بیشترین بازی ملی: عدنان الطیلانی (161 بازی)

بهترین گلزن ملی: عدنان الطیلانی (52 گل زده)

همگروه‌ها در جام ملت‌های آسیا 2015: ایران، بحرین و قطر در گروه C

نتیجه 5 بازی اخیر :

9 دی 93:  امارات 1 - اردن 0

4 آذر 93: امارات 1 - عمان 0

2 آذر 93: عربستان 3 - امارات 2

29 آبان 93: امارات 2 - عراق 0

26 آبان 93: امارات 2 - کویت 2

امارات، کم شانس اما امیدوار

آشنایی کلی با کشور امارات

امارات، کم شانس اما امیدوارامارات متحده عربی کشوری در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در خاورمیانه که از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است. امارات عربی متحده، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که بعد از استقلال از بریتانیا در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ میلادی شکل گرفت. این روز را با نام روز ملی امارات جشن می‌گیرند.

هر یک از این ۷ امیرنشین از استقلال فراوانی برخوردارند، اما یک امیر موروثی به عنوان حاکم کشور ایفای وظیفه می‌کند و شورای عالی حکام که متشکل از هفت امیر است، رئیس دولت و کابینه را انتخاب می‌کند. در حال حاضر امیر و رئیس دولت امارات شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان است. پایتخت و بزرگ‌ترین شیخ‌نشین این کشور ابوظبی است. امارات یکی از بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی است.

مساحت این کشور ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع است که در رده ۱۱۵ دنیا از نظر پهناوری قرار می‌گیرد. آب‌وهوایی بیابانی و سرزمینی هموار دارد که قسمت شرقی آن کوهستانی و سردتر است و تنها ۰٫۷۷ درصد خاک آن قابل کشاورزی است. فقط ۱۹ درصد اهالی این کشور اصلیت اماراتی دارند و ۲۳ درصد از اعراب دیگر کشورها و ایرانیان و حدود ۵۰ درصد از اهالی جنوب آسیا هستند. زبان رسمی کشور عربی است و انگلیسی، فارسی، اردو و هندی نیز کاربرد زیادی دارد. مذهب رسمی این کشور اسلام است که حدود ۹۶٪ مردم را شامل می‌شود.واحد پول آن درهم است. جمعیت آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۵٫۳۱۴٫۳۱۷ نفر برآورد شده و رشد جمعیت آن ۳٫۰۵ درصد است و با بیش از ۱۶ مهاجر در سال به ازای هر هزار نفر جمعیت پنجمین کشور مهاجرپذیر دنیاست.


تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی نماینده فوتبال کشور امارات در مسابقات بین‌المللی است. این تیم مجموعه‌ای است از بهترین بازیکنان رشته فوتبال در امارت و زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند و عضو فیفا است.

امارات در سال ۱۹۹۰ میلادی توانست در دور پایانی جام جهانی فوتبال شرکت کند، اما هر سه بازی خود را باخت.

نحوه صعود امارات به جام ملت‌های آسیا 2015

حضور در مرحله نهایی جام شانزدهم چندان برای امارات دشوار نبود. شاگردان مهدی علی با توجه به گروهی که در آن ازبکستان، ویتنام و هنگ کنگ حضور داشتند پیش از آغاز مسابقات هم می دانستند صعودی آسان به جام شانزدهم خواهند داشت. البته اماراتی‌ها دست به کار بزرگی زدند و برخلاف پیش بینی‌ها توانستند به عنوان تیم نخست و بالاتر از ازبکستان مدعی به مرحله نهایی جام ملت‌ها صعود کنند.

حضور در جام ملت‌های آسیا و افتخارات:

اماراتی ها تنها در سال 1996 حضور موفقی در جام ملت‌ها داشتند؛ جایی که آنها توانستند در کشور خودشان به فینال رقابت‌ها برسند. البته آنها در فینال در ضربات پنالتی بازی را به عربستان واگذار کردند و روی سکوی دوم بازی‌ها ایستادند تا تنها میزبانی باشند که در فینال شکست می خورند.

عملکرد امارات را در ادوار مختلف جام ملتهای آسیا در زیر ببینید:

دو دوره اول (1956 - هنگ کنگ): غایب بودند

دوره دوم (1960 - کره جنوبی):
غایب بودند

دوره سوم (1964 - رژیم صهیونیستی): غایب بودند

دوره چهارم (1968 - ایران): غایب بودند

دوره پنجم (1972 - تایلند): غایب بودند

دوره ششم (1976 - ایران): غایب بودند

دوره هفتم (1980 - کویت):  اولین حضور امارات در جام ملتها با حذف در مرحله گروهی همراه بود.

دوره هشتم (1984 - سنگاپور): در این دوره هم امارات حذف شد. این بار اماراتی‌ها با ایران هم گروه بودند و از قضا نخستین بازی گروه را هم برگزار کردند که در نهایت ایران با نتیجه 3 بر صفر و با گل‌های حمید علیدوستی، شاهرخ بیانی و محمدخانی امارات را از پیش رو برداشت.

دوره نهم (1988 - قطر): حذف در مرحله گروهی این بار هم دست از سر اماراتی‌ها برنداشت. آنها بازهم در گروهی قرار گرفتند که ایران نیز در آن حضور داشت. ایران بازهم امارات را برد البته این بار با تک گل دقیقه 27 فرشاد پیوس.
 
دوره دهم (1992 - ژاپن): در این دوره از رقابت‌ها هم گویی سرنوشتی مشابه با دوره‌های قبل و در واقع حذف از گروه در انتظار امارات بود. با اولین نگاه به گروه امارات هر فوتبالدوستی پیش‌بینی این را داشت که ژاپن و ایران از آن صعود کنند اما امارات معادلات را به‌هم ریخت و به لطف گرفتن تساوی از ایران و ژاپن توانست به دور مرحله نیمه‌نهایی برسد.

آنها در این مرحله با یک گل مغلوب عربستان شدند و در دیدار رده بندی هم با پنالتی به چین باخته و چهارم شدند.

دوره یازدهم (1996 - امارات): بهترین عملکرد امارات در دوره میزبانی‌اش رقم خورد. اماراتی‌ها پس از چهارمی در دوره قبل این‌بار خیز بلندی برای قهرمانی برداشتند. آنها از گروه خود به عنوان تیم نخست صعود کردند. در یک چهارم نهایی عراق را با یک گل از پیش رو برداشتند، در نیمه نهایی با همین نتیجه کویت را مغلوب کردند و به فینال رسیدند. امارات در حالی که تنها یک قدم تا جام قهرمانی فاصله داشت در ضربات پنالتی مقابل عربستان شکست خورد و نایب قهرمان شد.

دوره دوازدهم (2000 - لبنان): غایب بودند

دوره سیزدهم (2004 - چین): در گروهی که کره جنوبی، کویت و اردن حضور داشتند حذف شدند.

دوره چهاردهم (2007 - اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام): در این دوره هم امارات تعریفی نبود و باز هم در مرحله گروهی حذف شد. این بار ژاپن و ویتنام بالاتر از امارات قرار گرفتند.

دوره پانزدهم (2011 - قطر): امارات در این دوره هم در گروه ایران قرار گرفت. اماراتی‌ها در گروه آخر شده و حذف شدند. آنها در بازی مستقیم مقابل ایران هم 3 بر صفر شکت خوردند. گل‌های ایران را آرش افشین، محمد نوری به ثمر رساندند و گل سوم هم از طریق گل به خودی ثبت شد.

جدول عملکرد امارات در جام ملت‌های آسیا

نام تیم

تعداد حضور

تعداد بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل خورده

بهترین عنوان

امارات

8

23

8 6 9

18

27

نایب قهرمانی در 1996


پیش‌بینی عملکرد امارات در جام ملت‌های 2015

کارشناسان شانس اول و دوم صعود از گروه را ایران و قطر می‌دانند. ایران که همواره تیمی قدرتمند در آسیا نشان داده و بر خلاف ادوار قبل باید قطر را یک تیم مدعی در استرالیا 2015 دانست. بحرین هم می تواند رقیب سرسختی برای امارات باشد و در صورت بردن بحرین در واقع امارات برای صعود باید در بازی با ایران و قطر به فکر گرفتن امتیاز باشد.

نکاتی درباره امارات در تاریخ جام ملت‌های آسیا:

* برای تیم ملی امارات که تاکنون 8 بار در ادوار جام ملتهای آسیا حضور پیدا کرده است؛ چومبی اولین گل تاریخ این مسابقات را به ثمر رسانده است. چومبی در دیدار امارات با کویت (1980) یک گل زد تا امارات اولین تک امتیاز خود در تاریخ مسابقات را کسب کند.

* امارات تنها بک بار حضوری قدرتمند در ادوار مختلف جام ملت‌ها داشت آن هم به سال 1996 باز می‌گردد که در آن دوره میزبان بودند. امارات در آن دوره بهترین عملکردش را با نایب قهرمانی به پایان رساند.

* امارات تاکنون 4 بار در جام ملت‌ها با ایران رودررو شده که 3 شکست و یک تساوی بدون گل حاصل آن بوده است.

* امارات در جمع 5 تیمی که هنگام میزبانی وقتی به فینال رسیده اند شکست خورده است. کره جنوبی، رژیم صهیونیستی، ایران و ژاپن 4 تیمی هستند که در خاک خودشان قهرمان شده اند.

* امارات در تاریخ جام ملت های آسیا 4 بازی با ایران داشته و یک ناکام مطلق برابر ایرانی ها لقب گرفته است: (3 برد برای ایران و یک تساوی)


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس