استرالیا میزبان شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا به دنبال کسب اولین قهرمانی خود در قاره کهن است و مدعی شماره یک کسب این عنوان هم به شمار می رود.

استرالیا
گروه ورزشی مشرق - شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که معتبرترین جام قاره کهن به شمار می‌رود در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال 1393 (9 تا 31 ژانویه 2015) و در 4 گروه 4 تیمی در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود. (معرفی کامل ورزشگاه های میزبان جام ملتهای 2015 آسیا +عکس)

گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر و بحرین

گروه D: ژاپن، اردن، عراق و فلسطین

ایران به عنوان تیم اول از گروه B در مرحله مقدماتی به این دوره از رقابت‌ها صعود کرده است. همچنین تیم‌های امارات و بحرین به عنوان تیم‌های اول از گروه های E و D و همچنین قطر به عنوان تیم دوم از گروه D مرحله مقدماتی هم‌گروهی‌های ایران در مرحله قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های 2015 استرالیا هستند.


در سلسله گزارش‌هایی به معرفی گروهی تیم‌های حاضر در جام ملتهای آسیا 2015 خواهیم پرداخت. در بخش اول به معرفی تیم ملی استرالیا می پردازیم:

* بخش دوم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کره جنوبی
* بخش سوم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015:
تیم ملی عمان
* بخش چهارم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کویت
* بخش پنجم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ازبکستان
* بخش ششم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کره شمالی
* بخش هفتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عربستان
* بخش هشتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی چین
* بخش نهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی قطر
* بخش دهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی بحرین
* بخش یازدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ایران
* بخش دوازدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی امارات
* بخش سیزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ژاپن
* بخش چهاردهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عراق
* بخش پانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی اردن
* بخش شانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی فلسطین


1مدعی شماره یک قهرمانی در جام ملتهای آسیا +فیلم - استرالیا (Australia)

سرمربی: آنجه پوستکگلو

ستاره های احتمالی: تیم کیهیل، رابی کروز، تامی اوار، متیو رایان

کاپیتان: مایل جدیناک

رنکینگ در فیفا (دسامبر 2014): 100 (دهم آسیا)

حضور در جام جهانی: 3 بار (آخرین بار 2014)

حضور در جام ملت‌های آسیا: 2 بار (آخرین بار 2011)

بهترین عنوان در جام ملت‌های آسیا: نایب قهرمان (2011)

بیشترین بازی ملی: مارک شوارتزر (109 بازی) (نوامبر 2013 از تیم ملی خداحافظی کرد)

بهترین گلزن ملی: تیم کیهیل (36 گل) 

همگروه‌های استرالیا در ملت‌های آسیا: کره جنوبی، کویت و عمان در گروه A (استرالیا و کره جنوبی دوره قبل هم در یک گروه قرار داشتند)

نتیجه 5 بازی اخیر استرالیا:

27 آبان 93: ژاپن 2 - استرالیا 1

22 مهر 93: قطر 1 - استرالیا 0

18 مهر 93: امارات 0 - استرالیا 0

17 شهریور 93: عربستان 2 - استرالیا 3

13 شهریور 93: بلژیک 2 - استرالیا 0

مدعی شماره یک قهرمانی در جام ملتهای آسیا +فیلم

آشنایی کلی با کشور استرالیا

به گزارش مشرق، کشور مشترک‌المنافع استرالیا (به انگلیسی: Commonwealth of Australia) کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. این کشور با 7٬686٬850 کیلومتر مربع وسعت، کوچک‌ترین قاره جهان و ششمین کشور پهناور دنیا و 4.6 برابر ایران است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود (مشترک المنافع) است و در سال 1901 از بریتانیای کبیر استقلال یافت. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعهٔ اتحادیه کشورهای همسود است.

مدعی شماره یک قهرمانی در جام ملتهای آسیا +فیلمسیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قارهٔ اقیانوسیه به شمار می‌آید که کوچک‌ترین قارهٔ دنیاست.
نام مستعار رسمی این تیم ساکِروس است که به دلیل پشتیبانی مالی کانتاس ساکِروس نیز نامیده می‌شود. این تیم برای عضویت در آسِ آن (انجمن ملت‌های آسیای جنوب شرقی) نیز فراخوانده شده‌است.

نخستین تیم ملی استرالیا در سال 1922 برای انجام بازی در نیوزلند تشکیل شد. فوتبال استرالیا نزدیک به سه دهه قربانی فاصله دورش از کشورهای جهان بود. موقعیت جغرافیایی و گران بودن سفرهای هوایی شرایطی را برای استرالیا رقم زده بود که تا مدت‌ها فقط با نیوزیلند، چین و آفریقای جنوبی می‌توانست به رقابت بپردازد. اما با پیشرفت فناوری و ارزان شدن سفرهای هوایی استرالیا توانست با دیگر کشورهای جهان نیز هم بازی شود.

تیم ملی استرالیا تنها تیم غیر آسیایی است که عضو کنفدراسیون آسیا است، این تیم از زمان تأسیس خود در 1961 میلادی و عضویتش در فیفا در 1963 زیر نظر کنفدراسیون اقیانوسیه فعالیت می‌کرد، اما برای برخورداری از شانس بیشتر صعود به جام جهانی در سال 2005 درخواست عضویت در کنفدارسیون آسیا را داد و سرانجام در 1 ژانویه 2006 با درخواستش موافقت شد و به این ترتیب رسماً از کنفدراسیون اقیانوسیه خارج شد و به آسیایی‌ها ملحق شد. استرالیایی‌ها علی رقم اینکه برایشان صعود به جام جهانی از آسیا آن قدرها هم که فکر می‌کردند ساده نبود ولی موفق شدند در 2010 و 2014 مسافر جام جهانی باشند. این یعنی هر دو دوره بعد از آسیایی شدنشان. این در حالی است که در تمام چهل سالی که زیر سایه کنفدراسیون اقیانوسیه بازی می‌کردند فقط دو بار آن هم در 1974 و 2006 توفیق حضور در جام جهانی را داشتند.

نحوه صعود به جام ملت‌های آسیا 2015
تیم ملی فوتبال استرالیا به علت میزبانی در مرحله انتخابی جام ملتهای آسیا شرکت نکرد و مستقیما به عنوان یکی از سرگروه های این دوره انتخاب شد.


حضور در جام ملت‌های آسیا و افتخارات:

استرالیا پس از عضویت در AFC در سال 2006، مجوز حضور در دو دوره اخیر جام ملت‌های آسیا را کسب کرد. در سال 2007 همگان تصور می کردند استرالیای تازه وارد که توانسته بود از مرحله گروهی جام جهانی 2006 صعود کند و در مرحله انتخابی جام ملتها نیز با اقتدار از گروه خود صعود کرده بود مدعی شماره یک قهرمانی باشد، اما این تیم در مرحله گروهی که با عراق، تایلند و عمان همگروه بود با 4 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تایلند، پس از عراق به عنوان تیم دوم صعود کرد. در مرحله یک چهارم نهایی مردان سرزمین کانگوروها به سد محکمی به نام ژاپن خوردند و پس از تساوی 1-1 در پایان 120 دقیقه با نتیجه 4-3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

استرالیا برای دومین بار در سال 2011 و در دوره پانزدهم معتبرترین جام فوتبالی آسیا که در کشور قطر برگزار می شد با سرگروهی در گروهی که کویت و عمان و اندونزی در آن حضور داشتند به جمع 16 تیم نهایی راه یافت. استرالیا در جام پانزدهم با تیم‌های کره جنوبی - که این دوره هم با این تیم همگروه است -، بحرین و هند در یک گروه قرار گرفت و با 7 امتیاز و تفاضل گل بهتر بالاتر از کره جنوبی به عنوان تیم اول صعود کرد.
در مرحله یک چهارم نهایی تقدیر استرالیا را مقابل عراق قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها قرار داد و این بار توانستند با گل دقیقه 118 هری کیول انتقام شکست 3 بر یک 4 سال قبل در مرحله گروهی را بگیرند و به جمع 4 تیم برتر آسیا راه یابند.
در نیمه نهایی استرالیا شاهکار کرد و ازبکستان یکی از مدعیان قهرمانی را با نتیجه جالب 6-0 در هم کوبید و حریف ژاپن در فینال شد. اما در فینال ژاپن پرافتخارترین تیم این رقابت ها موفق شد در وقت های اضافی با گل دقیقه 109 «تاداناری لی» چهارمین قهرمانی خود را جشن بگیرد و مانع اولین قهرمانی استرالیا شود.

نکته جالب اینکه این بازیکن ژاپنی در 11 بازی ملی خود تنها 2 گل به ثمر رسانده که یکی از آن ها حکم قهرمانی کشورش را امضا کرد!

جدول عملکرد استرالیا در جام ملت‌های آسیا

نام تیم

تعداد حضور

تعداد بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل خورده

بهترین عنوان

استرالیا

2

10

5

3

2

26

7

نایب قهرمانی (2007)


پیش‌بینی عملکرد استرالیا در جام ملت‌های 2015

استرالیا که در جام جهانی 2014 با بد اقبالی در گروه B موسوم به گروه مرگ با اسپانیا (قهرمان 2010)، هلند (نائب قهرمان 2010) و شیلی (یکی از پدیده های جام) هم گروه شد و نتوانست از گروه خود صعود کند می خواهد در اولین میزبانی رسمی خود در آسیا اولین قهرمانی را هم جشن بگیرد.

استرالیا که برای نخستین بار از زمانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد شده، در رنکینگ جهانی فیفا در رتبه 100 جهان و 10 آسیا قرار گرفته برایش فرقی نمی کند که مثل دوره قبل با تیم قدرتمندی چون کره جنوبی همگروه شده است. پیش بینی صعود کانگوروها از گروهشان سخت نیست و در مرحله بعد هم هر کدام از تیم های گروه B (ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی) به استرالیا بخورند، روی کاغذ شانس برد با استرالیاست. البته استرالیا پس از صعود احتمالی از این گروه و رسیدن تا فینال جام باید در طول 23 روز 6 بار به میدان برود و شاید از بازیکنان باتجربه خود مانند تیم کیهیل کمتر استفاده کند.

«استرالیا در نیمه نهایی ترجیح می دهد از بین ایران و ژاپن دو حریف احتمالی خود ژاپن را برگزیند.» این را تیم کیهیل بهترین گلزن تاریخ استرالیا می گوید. وی درباره حریفان اصلی استرالیا در جام ملت‌ها می گوید: ایران و ژاپن دو خطر اصلی برای ما در این جام هستند. بین این دو تیم من واقعا در فکر ایران هستم. نمایشی که آنها در جام جهانی داشتند واقعا خاص و فوق‌العاده بود. باید از آنها ترسید.

نکاتی درباره استرالیا در تاریخ جام ملت‌های آسیا:

* تیم کیهیل (Tim Cahill) زننده اولین گل استرالیا در این جام به شمار می رود. وی تک گل تساوی بخش استرالیا را در دقیقه 92 دیدار با عمان در سال 2007 به ثمر رساند. جالب است بدانید اولین گل تاریخ استرالیا در جام جهانی را نیز تیم کیهیل مقابل ژاپن و در جام جهانی 2006 به ثمر رساند. وی در مجموع 5 گل در سه جام جهانی به ثمر رسانده است و در دیدارهای اخیر دوستانه استرالیا هم 2 بار گلزنی کرده و استرالیا روی گلزنی این هافبک هجومی با تجربه و 35 ساله حساب ویژه ای باز کرده است.

* 7 نفر از لیست 23 نفره بازیکنان استرالیا در لیگ کشور خودشان بازی می کنند.

* هری کیول با 4 گل بهترین گلزن استرالیا در تاریخ این رقابت‌ها به شمار می رود و تیم کیهیل و مارک ویدوکا با 3 گل در رده دوم هستند و تیم کیهیل شانس شکستن این رکورد را دارد.

* استرالیا در هر دو دوره ای که حضور داشته به وسیله ژاپن ناکام شده است؛ یکبار در یک چهارم نهایی 2007 و یکبار در فینال 2011.

* استرالیا سابقه بازی با ایران در جام ملتهای را ندارد و تنها تقابل رسمی ایران و استرالیا به مقدماتی جامهای جهانی 1974، 1978 و 1998 بر می‌گردد.

فیلم از معرفی استرالیا را با زیرنویس فارسی در زیر ببینید:


دانلود نسخه Flv

دانلود نسخه Mp4

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مازندرانی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    استرالیا انشالا باز هم برای ما خوش یمن باشه درضمن تیم استرالیا از ژاپن وایران خیلی ضعیفتره
  • امید ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 0
    قهرمانی در فوتبال یعنی برنامه ریزی، تلاش دور از حاشیه و... ولی ایران واقعا کدوم رو داره شما به من جواب بدین؟ این سنت خداست کسی که تلاش میکنه بتونه پیروز بشه چطور ما انتظار داریم فقط با توکل بخدا بدون تلاش بریم قهرمان بشیم استرالیا قهرمانه امسال
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    ایران مثل انگلیس مدعی همیشگی قهرمانی قبل از شروع تورنمت هاست ولی هیچی نمیشه آخرش,بنظرم ژاپن واسترالیا شانس قهرمانی بیشتر دارن
  • ناشناس ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    در صورتی که به استرالیا بخوریم کم کم3برصفرنتیجه را واگذر میکنیم.استرالیا در جام جهانی2گل به اسپانیا زد
  • مهدی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    گزارش کامل و جامعی بود منتظر عملکرد درخشان بخش ورزشی مشرق در جام ملتها هستیم همانند درخشش در جام جهانی. موفق باشید.
  • ابراهیمی ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    به نظر من ایران،درمرحله نیمه نهایی از استرالیا شکست می خورد ودرفینال ژاپن قهرمان می شود.
  • علی ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    فوتبالو با خدا و سنت و دین و ... قاطی نکنید خواهشا
  • مهران ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    تو جدول زدین بهترین عنوان نایب قهرمانی 2007 ولی قبلش نوشتین بهترین عنوان نایب قهرمانی 2011
  • مهدی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    با این شرایطی که قطروبحرین دارندباید فکر صدرنشین شدن روفراموش کرد.ایران احتمالا در مرحله یک چهارم حذف می شه تیم قهرمان هم ژاپن.
  • علی از رشت ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    اگه شانس بیارم به تیمهای ساده بخوریم نهایتش سوم بشیم بازم
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    افرین به تو
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    افرین به فکرت
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    افرین بد بین
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    من بد بین نیستم و منطقی نگرم هرکس تیم ایران رو در حد قهرمانی و یا حتی صعود از گروه خودش میبینه واقعا... باید رو خودش کار کنه
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام انشاالله ایران قهرمان بشه
  • جواد ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام تیم ما تو گروهش قوی تر از بقیه نیست بایدجدی و قدرتمندانه بازی کنن تا صعود کنن به نظر من نکته قوت ما قوچان نژاد هست
  • وحید ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام ایران با عربستان یا فینالو بازی میکنه یا رده بندیو
  • جان فدای ایران ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    با سلام و عرض ادب مثل اینکه اقایان اصلا به نظر کارشناسان خارجی واقف نیستن یااز روی بغض و کینه ای که به سر مربی فهیم و کاربلد ایران دارن سعی در تضعیف روحیه ی بازیکنان دارن که به امید خدا تیرشون به سنگ میخوره قبل از جام جهانی اساتید حسود و معاند و بدون دانش خودشون در ایران هم همین حرفا رو میزدن که با فضل خدا پوزشون به خاک مالیده شد شمایی که خط از این اساتید مغرض میگیرین بهشون بگین که بهتره برن یاد بگیرن و یاد بدن دانش خودشون رو تا فدراسیون مجبور نشه پولهای هنگفت به یه مربی خارجی بده اخه مربیهای ایرانی مگر کاری به جز بیانیه دادن و هتک حرمت یکدیگر کار دیگه ای بلدن البته با عرض معذرت از دو سه نفر انگشت شمار مثل اقای جلالی و ذولفقار نسب و .......به کوری چشم حسودان خایین به وطن ایران میدرخشه تا خاری بشه تو چشم حسودان
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    پس با چی قاطی کنه؟ با کثافت کاری و فساد و ...؟
  • سعید ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    ما در بازی با عراق پیروزیم و در 1/4 از کره میترسم ولی بچه ها چند بار لیاقتشونو به رخ کشیدن انشااله در فینالیم با استرالیا
  • رسول ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    شما بد بین نباشین ....ایران قهرمانه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس