عراق قهرمان جام ملت های آسیا در سال 2007 قصد دارد با ستاره های جویای نام خود در استرالیا 2015 شگفتی ساز شود.

این تیم جوان را نباید دست کم گرفت +فیلم
گروه ورزشی مشرق - شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که معتبرترین جام قاره کهن به شمار می‌رود در استرالیا از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال 1393 (9 تا 31 ژانویه 2015) و در 4 گروه 4 تیمی در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد شد. برای میزبانی این رقابت‌ها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود. (معرفی کامل ورزشگاه های میزبان جام ملتهای 2015 آسیا +عکس)

گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین و کره شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر و بحرین

گروه D: ژاپن، اردن، عراق و فلسطین

ایران به عنوان تیم اول از گروه B در مرحله مقدماتی به این دوره از رقابت‌ها صعود کرده است. همچنین تیم‌های امارات و بحرین به عنوان تیم‌های اول از گروه های E و D و همچنین قطر به عنوان تیم دوم از گروه D مرحله مقدماتی هم‌گروهی‌های ایران در مرحله قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های 2015 استرالیا هستند.


در سلسله گزارش‌هایی به معرفی گروهی تیم‌های حاضر در جام ملتهای آسیا 2015 خواهیم پرداخت. در بخش چهاردهم به معرفی تیم ملی عراق می پردازیم:

* بخش اول معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی استرالیا
* بخش دوم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کره جنوبی
* بخش سوم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015:
تیم ملی عمان
* بخش چهارم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کویت
* بخش پنجم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ازبکستان
* بخش ششم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی کره شمالی
* بخش هفتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی عربستان
* بخش هشتم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی چین
* بخش نهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی امارات
* بخش دهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی بحرین
* بخش یازدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ایران
* بخش دوازدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی امارات
* بخش سیزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی ژاپن
* بخش پانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی اردن
* بخش شانزدهم معرفی 16 تیم جام ملتهای آسیا 2015: تیم ملی فلسطین

این تیم جوان را نباید دست کم گرفت +فیلم14 - عراق (iraq)
سرمربی: راضی شنیشل

ستاره‌‌های احتمالی: علی عدنان،احمد یاسین،سلام شاکر و یونس محمود

کاپیتان: یونس محمود

رنکینگ در فیفا (دسامبر 2014): 103( دوازدهم آسیا)

حضور در جام جهانی: 1 دوره(1986- مکزیک)

حضور در جام ملت‌های آسیا:  7 دوره

بهترین عنوان در جام ملت‌های آسیا: قهرمانی 2007

بیشترین بازی ملی: یونس محمود (129 بازی)

بهترین گلزن ملی: حسین سعید (61گل زده)

همگروه‌ها در جام ملت‌های آسیا 2015:  ژاپن، اردن و فلسطین در گروه D

نتیجه 5 بازی اخیر :

14 دی 93:  عراق 0 ایران 1

7 دی 93: عراق 0 ازبکستان 0

4دی 93: عراق 1 ازبکستان 0

1دی 93:  عراق 1 کویت 1

29 آبان 93:  عراق 0 امارات 2

عراق قهرمان کم شانس

آشنایی کلی با کشور عراق

عراق کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا و پایتخت آن شهر بغداد است. این کشور از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شرق با ایران و از شمال با ترکیه همسایه‌ است. عراق در منطقه جنوب خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود مشهور دجله و فرات که منشأ تمدن‌های باستانی (بین‌النهرین) در طول تاریخ کهن این کشورند از شمال کشور به جنوب آن روان هستند و با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می‌دهند و به خلیج فارس می‌ریزند.

این تیم جوان را نباید دست کم گرفت +فیلمجمعیت عراق حدود 36 میلیون نفر و مساحت آن ۴۳۸،۳۱۷ کیلومتر مربع ( حدود یک چهارم ایران) است. بیشتر سرزمین عراق پست و هموار و گرمسیری است. غرب عراق کویر است و شرق آن جلگه‌های حاصلخیز. ولی بخشی از کردستان عراق(شمال خاور) کوهستانی و سردسیر می‌باشد. همچنین عراق یکی از بزرگترین کشورهای دارای منابع نفت می‌باشد. این کشور دارای ۱۴۳ میلیارد بشکه ذخایر تایید شدهٔ نفتی می‌باشد.

تیم ملی فوتبال عراق یکی از پر افتخارترین تیم‌های آسیاست و بزرگترین افتخار آنها راهیابی به جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک است. البته نمی‌توان قهرمانی جام ملٌت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ با آن همه تیم سرشناس و قدرتمند از جمله ایران و عربستان سعودی و استرالیا و ژاپن و کره جنوبی و مشکلات ناشی از جنگ در عراق را از خاطره‌ها برد. این تیم چندین بار در رده‌های سنی مختلف آسیا قهرمان شده و چندین بار به فوتبال المپیک صعود کرده‌است. آنها حتی یک مقام جهانی هم در فوتبال جهان دارند آنها شگفتی ساز بازی‌های فوتبال المپیک آتن یونان نیز شدند و به یک مقام چهارمی دست یافتند. و با دستی پر از رقابت‌های المپیک آتن بازگشتند.البته آنها بدشانس بودند و گرنه حتی می‌توانستند تک مدال خود را از آتن و یکی از سکوهای سه گانه المپیک در رشته فوتبال را فتح کنند.

نحوه صعود عراق به جام ملت‌های آسیا
2015

همسایه غربی ایران در گروه C مقدماتی پس از عربستان که با 16 امتیاز صدرنشین شد 9 امتیاز کسب کرد و دوم شد. این در شرایطی بود که چینی ها با 8 امتیاز سوم شدند و به عنوان بهترین تیم سوم در استرالیا حاضر شدند.

حضور در جام ملت‌های آسیا و افتخارات:

فوتبال عراق تا پیش از مسابقات استرالیا 2015 موفق شده در 7 دوره از رقابتهای جام ملت های قاره کهن شرکت کند. و البته  عایدی اش از این حضور به جز ثبت چهار صعود از مرحله گروهی مسابقات، قهرمانی رقابت‌ها در سال 2007 بود.

عملکرد عراق را در ادوار مختلف جام ملتهای آسیا در زیر ببینید:

دو دوره اول (1956 - هنگ کنگ): غایب بودند

دوره دوم (1960 - کره جنوبی):
غایب بودند

دوره سوم (1964 - رژیم صهیونیستی): غایب بودند

دوره چهارم (1968 - ایران): غایب بودند

دوره پنجم (1972 - تایلند): در اولین حضور خود در این جام ابتدا در بازی تعیین گروه کره جنوبی را در ضربات پنالتی بردند و با ایران و تایلند همگروه شدند. در گروه A با یک تساوی برابر میزبان و شکست از ایران آخر شدند. در این سال 6 تیم پای به مسابقات گذاشته بودند که عراق در مجموع هم آخر شد.

دوره ششم (1976 - ایران): در این دوره نیز عراق با ایران همگروه بود با این تفاوت که به جای تایلند، تیم یمن در گروه انها قرار داشت. عراق بازهم به ایران باخت اما یمن جنوبی را شکست داد و به جمع 4 تیم رسید. در نیمه نهایی در وقت های اضافی 3-2 به کویت باختند و در دیدار رده بندی نیز با یک گل بازی را به چینی ها واگذار کردند و چهارم شدند.

دوره هفتم (1980 - کویت):  غایب بودند.

دوره هشتم (1984 - سنگاپور):غایب بودند.

دوره نهم (1988 - قطر): غایب بودند.
 
دوره دهم (1992 - ژاپن): غایب بودند.

دوره یازدهم (1996 - امارات): پس از 3 دوره تحریم مسابقات و یک دوره حضور نیافتن در مسابقات انتخابی، عراق به جام ملتها صعود کرد و در یک گروه سخت با ایران، عربستان و تایلند همگروه شد. در دیدار اول خود موفق شدند ایران را شکست دهند اما از عربستان باختند و برد 4-1 برابر تایلند هم به کمک آنها نیامد تا با 6 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار بگیرند. اما بخت با آنها یار بود و به عنوان بهترین تیم سوم در دور یک چهارم نهایی حاضر شدند و حریف امارات میزبان شدند.
دو تیم در پایان 90 دقیقه بدون گل به کار خود پایان دادند اما در وقت های اضافه عراقی ها 0-1 به امارات باختند و حذف شدند.

دوره دوازدهم (2000 - لبنان): عراق برای چهارمین بار در مرحله گروهی با ایران همگروه شد و در پایان بازیهای گروهی با 4 امتیاز بعد از ایران صعود کرد اما در یک چهارم نهایی 1-4 برابر ژاپن که قهرمان مسابقات هم شد شکست خوردند.

دوره سیزدهم (2004 - چین): تیم عراق در این جام نیز موفق به صعود از گروهش شد و در گروه C پس از ازبکستان 9 امتیازی با 6 امتیاز مجوز صعود گرفتند اما در جمع 8 تیم با ارائه یک بازی ضعیف برابر چین میزبان مسابقات با 3 گل مغلوب شدند تا راه به جایی نبرند.

دوره چهاردهم (2007 - اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام):  عراق که درگیر جنگ داخلی بود و بازی های مقدماتی را نیز در کشورش انجام نمی داد همه را غافلگیر کرد و در پایان مسابقات جام قهرمانی را بالای سر بدند.

آنها با شکست دادن استرالیای تازه وارد و دو تساوی برابر عمان و تایلند با 5 امتیاز صدرنشین گروه A لقب گرفتند و به جمع 8 تیم راه یافتند. در این مرحله آنها ویتنام یکی از 4 میزبان بازی ها را با 2 گل از پیش رو برداشتند. در نیمه نهایی به کره جنوبی رسیدند و در ضربات پنالتی 3-4 برابر آنها هم به برتری رسیدند. عراقی ها در دیدار پایانی به مصاف یک تیم پرافتخار در آسیا به نام عربستان رفتند و این تیم مدعی را با گل دقیقه 72 یونس محمود شکست دادند و تنها قهرمانی خود را در قاره کهن و در میان بهت همگان جشن گرفتند.

دوره پانزدهم (2011 - قطر): بازهم قرعه ایران را در گروه عراق قرار داد و اتفاقا باز هم ایران نبرد دیدار رو در روی دو تیم بود. عراقی ها اما امارات و کره شمالی را با نتایج مشابه 1-0 شکست دادند و پس از ایران 9 امتیازی به عنوان تیم دوم گام به مرحله یک چهارم نهایی نهادند.

در این مرحله استرالیا مانع پیشروی عراق شد و با یک گل در وقت‌های اضافه عراق را از دور مسابقات خارج کرد.

جدول عملکرد عراق در جام ملت‌های آسیا

نام تیم

تعداد حضور

تعداد بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل خورده

بهترین عنوان

عراق

7

29

11
6
12

30

33

قهرمانی سال 2007


پیش‌بینی عملکرد عراق در جام ملت‌های 2015
میانگین سنی نسبتاً پایین تیم ملی عراق و حضور ستاره‌هایی چون یونس محمود با تجربه و علی عدنان که در لیگ برتر ترکیه درخشیده سبب می شود تا تمام رقبا به قهرمان سال 2007 مسابقات با دیده احترام برخورد کنند.

عراقی ها اگر چه در آخرین دیدار تدارکاتی خود برابر ایران با یک گل شکست خورده‌اند اما بی شک در گروه D برای ژاپن، اردن و فلسطین حریف قدرتمندی به حساب خواهند آمد و می توان گفت عراق یکی از غیرقابل پیش بینی ترین تیم های این جام به شمار می رود.

نکاتی درباره عراق در تاریخ جام ملت‌های آسیا:

* اولین گل عراق در جام ملتهای آسیا که اتفاقا تنها گل عراق در اولین حضور این تیم بود را عم یوسف به ثمر رساند.

* عراق در 5 دوره از 7 حضور خود در مرحله مقدماتی با ایران همگروه بوده که 4 باخت و یک برد نصیب عراقی ها از این رویارویی ها بوده است.

* عراقی‌ها در جام شانزده از 7 لژیونر بهره می برند که تجربه بین المللی آنها می تواند به کارشان بیاید.

* احمد ابراهیم 22 ساله مدافع تیم عجمان امارات، یاسر کثیم 23 ساله هافبک سویندن انگلستان، علی عدنان مدافع موفق ریزه اسپور در لیگ برتر ترکیه، جاستین مرام 26 ساله از کلومبوس آمریکا، حمام طارق از الزفرا امارات، اوساما رشید هافبک تیم آلفن بویز هلند و البته احمد یاسین از اوبرو سوئد نفراتی هستند که در عین جوانی وزن تجربی عراق را بالا می برند.

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق هیچ ربطی به ایران و ایرانی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس