کد خبر 371281
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

محافظه کاران انگلیس با افزایش ۲۳ درصدی هزینه‌های تبلیغاتی سعی در خریداری آرای انتخابات عمومی این کشور دارند.

به گزارش مشرق، با وجود اعتراضات کمیته انتخاباتی انگلیس به افزایش ناگهانی بودجه تبلیغات انتخاباتی حزب محافظه کار،‌ محافظه کاران برای خریداری آرای شرکت کنندگان در انتخابات عمومی آتی در انگلیس هزینه تبلیغات انتخاباتی را 23 درصد افزایش داد.

روزنامه انگلیسی گاردین در این باره نوشت،‌ دیوید کامرون به دلیل صدور این دستور ناموجه و هم‌چنین وزرا به دلیل مشارکت در تصویب قانون افزایش بی‌سابقه هزینه‌های انتخاباتی احزاب سیاسی،‌ مورد انتقاد قرار گرفتند.

گاردین ادامه می‌دهد، محافظه کاران با عدم توجه به پیشنهادات کمیته انتخابات، هزینه تبلیغات انتخاباتی خود را 23 درصد افزایش داده‌اند. هفته نامه آبزرور نوشت حزب محافظه کاران در طول 4 سال گذشته مبلغ 78 میلیون پوند کنار گذاشته است و با این طرح افزایش 23 درصدی قادر خواهند بود مبالغ هنگفتی برای کرسی‌های کلیدی خرج کند. 

با وجود اخطار کمیته انتخابات انگلیس از تاثیر هزینه‌های هنگفت بر نتایج انتخابات،‌ تغییرات در قانون هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی بدون هیچ بحثی در پارلمان تصویب شده است.

به گفته گاردین، حزب کارگر از تلاش کامرون و حزب محافظه کار برای خریداری آرای عمومی انتقاد کرد و تاکید کرده حزب کارگر هرگز توانایی رقابت مالی با محافظه کاران را نخواهد داشت.

حزب کارگر، کامرون را به دلیل تغییر رویه مورد انتقاد قرار داد و یاد آور شده دیوید کامرون ابتدا با شعار جدا کردن سیاست از پول و کاهش هزینه‌های انتخاباتی به قدرت آمد و اکنون تغییر رویه داده است.

با اعمال محدودیت های جدید تمامی هزینه انتخاباتی هر حزب سیاسی از 26.5 میلیون پوند به 32.7 میلیون پوند افزایش یافته است و زمان مجاز برای انتخابات از 19 دسامبر تا 7 می می‌تواند ادامه داشته باشد.

بر اساس یافته‌های هفته نامه «آبزرور» وزرا از طریق ابزار قانونی بخش هایی از قانون محدودیت‌ هزینه‌های انتخاباتی را که در مجلس عوام مورد بحث قرار نگرفته بود، تغییر دادند. یکی از افراد مطلع در حزب کارگر گفته است اگر اعضای حزب کارگر پارلمان عوام به موقع متوجه این امر شده بودند، از فرصت مخالفت با رای در پارلمان عوام استفاده می‌کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس