کد خبر 371084
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲

برخی از نمایندگان ضد ایرانی پارلمان انگلیس با تشکیل جلسه‌ای ضمن دخالت آشکار در امور داخلی ایران، از سرکرده گروهک منافقین حمایت کردند.

به گزارش مشرق، طی نشستی که روز پنجشنبه در پارلمان انگلیس برگزار شد، جمعی از نمایندگان مجلس این کشور متعلق به کمیته به اصطلاح «آزادی ایران» بحث حقوق بشر در ایران را به میان کشیده و به دخالت آشکار در امور قضایی ایران پرداختند.

به گزارش روزنامه نیوزلندی «اسکوپ» در میان چهره‌های سرشناس در این نشست می‌توان به «لرد چارلی»، «لرد دولاکای»، «لرد آلتون»، «لرد مگیلیس»، «لرد کاتر»، «دیوید جونز»، «دیوید آمس» اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست افراد حاضر با زیر سئوال بردن وضعیت حقوق بشر در ایران ، ایران را "یکی از بدترین نقض‌کنندگان در سطح جهانی" نامیدند.

حاضرین در این نشست ضد ایرانی از «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس درخواست کردند تا مبارزه جهانی را علیه وضعیت حقوق بشر در ایران و آنچه که آن‌ها کمک به میلیون‌ها ایرانی دموکرات نامیدند، بر پا کند.

این گزارش حاکیست، از دیگر نکات برجسته این نشست ضد ایرانی حمایت جمعیت حاضر از عناصر منافقین در اردوگاه لیبرتی عراق بود که از دولت این کشور نیز درخواست بهبودی اوضاع این اردوگاه را خواستار شدند.

دیوید جونز نماینده مجلس عوام انگلیس در حمایت تمام قد از «مریم رجوی» سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت: «دولت انگلیس باید به سخنان مریم رجوی و "میلیون‌ها" حامی وی گوش فرا دهد.»

هفته گذشته نیز جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا منجمله نمایندگان فرانسه و انگلیس طی نامه‌ای خطاب به رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان موضع‌گیری در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران شدند.

برخی از نمایندگان پارلمان اروپا طی نامه‌ای همسو با گروهک منافقین خلق، ضد متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر خواهان اعمال فشار رئیس جدید دستگاه سیاست خارجی اروپا بر ایران شدند.

«جرالد دپرز» از بلژیک، «ریسزارد زارنسکی» از لهستان، «ادوارد کوکان» از اسلواکی،«خوزه بو» از فرانسه و «جولی وارد» از انگلیس از جمله اعضای پارلمان اروپا بودند که نامه‌ای ضد ایرانی را همگام با برخی عناصر ضد انقلاب وابسته به گروهک منافقین نوشتند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است که بر خلاف ادعاهای تهران وضعیت حقوق بشر رو به وخامت گذاشته است. در انتهای این نامه تاکید شده است که هم‌اکنون «فدریکا موگرینی» رییس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید توجه ویژه‌ای را به وضعیت اسفبار حقوق بشر ایران داشته و این مورد را در ارتباط آتی اروپا با این کشور لحاظ کند.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 این هفته در حالی در شهر ژنو سوئیس از سر گرفته می‌شود، که بسیاری معتقدند با پایان پرونده هسته‌ای، بحث حقوق بشر می‌تواند اهرم بعدی برای ادامه فشارها بر ایران باشد. بر اساس توافق موقتی که سال گذشته میان ایران و شش کشور به دست آمد، کشورهای غربی تنها به حذف تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای متعهد شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس