کد خبر 370370
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

نخست‌وزیر انگلیس در پی انتشار گزارش سنای آمریکا درباره شکنجه‌های سیا علیه مظنونان تروریستی گفت: شکنجه همواره امری نادرست است.

به گزارش مشرق، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارای ترکیه در پاسخ به سوالات درباره گزارش شکنجه‌های سیا گفت: استفاده از شکنجه و سایر اقدامات خشونت‌آمیز که نقض‌کننده حقوق بشر هستند و برای مقابله با تروریسم استفاده می‌شوند، نهایتا غیرسازنده خواهند بود.

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: آن دسته از ما که خواهان جهانی امن‌تر هستیم می‌خواهیم تروریسم و افراط‌گرایی شکست بخورد. اما اگر اختیارات اخلاقی خود را از دست بدهیم، هیچگاه موفق نمی‌شویم. مشخص است که پس از 11 سپتامبر 2001 آنچه که رخ داد، کاملا نادرست است. ما باید آگاه باشیم به این حقیقت که رفتار و عملکردمان نادرست و اشتباه بوده است.

انتقادها در انگلیس پس از انتشار گزارش سنا درباره عملکرد سیا متفاوت بوده و بسیاری از دولت لندن خواسته‌اند تا موضعش را در برنامه انتقال مخفیانه مظنونان تروریستی به زندان‌های سری آمریکا در انگلیس مشخص و شفاف‌سازی کند. در این زندان‌های مخفی برای اعتراف‌گیری از مظنونان آنها را شکنجه می‌کردند.

کامرون همچنین ادامه داد: من مطمئنم که این مساله به طور حتم با پاسخگویی کامل دولت لندن همراه است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس