کد خبر 369807
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

بر اساس گزارشی از دولت فراگیر انگلیس،‌ کسری بودجه دولت کامرون منجر به افزایش شمار گرسنگان این کشور به بیش از ۴ میلیون نفر شده است.

به گزارش مشرق، بیش از 4 میلیون نفر از مردم انگلیس، شامل 500 هزار کودک،‌ به تدریج به جمعیت گرسنگان این کشور افزوده شدند.

طی گزارشی از گروهی موسوم به دولت متشکل از همه احزاب انگلیس،‌ تعداد زیادی از مردم این کشور روزانه تنها با یک وعده غذایی سر می‌کنند. در این گزارش آمده است این افراد نیز نزدیک است به جمعیت گرسنگان، که در طول شبانه روز حتی یک وعده غذایی صرف نمی‌کنند، اضافه شوند.

این گزارش دستمزدهای پایین،‌ برنامه‌های تغییرات اقتصادی سرسختانه، افزایش قیمت‌ها برای حامل‌های انرژی مانند گاز و برق و افزایش قیمت آب را دلایل سوق دادن مردم انگلیس به سوی گرسنگی دانست.

این گزارش علاوه بر موارد فوق،‌ دورریزی روزانه چندین تُن از مواد غذایی قابل مصرف توسط فروشگاه‌ها و شرکت‌های غذایی را دلیل دیگر افزوده شدن شمار گرسنگان نام برد.

در انگلیس، مرکزی با «نام بانک» غذا وجود دارد که گرسنگان این کشور به آن مراجعه می‌کنند. «جاستین ولبی» اسقف اعظم انگلیس مراجعه مردم انگلیس به بانک غذا برای زنده ماندن را امری تکان دهنده نامید.

هم‌چنین این گزارش در ادامه از اقدام دولت در نپذیرفتن کمک 22 میلیون پوندی اتحادیه اروپا به بانک غذا در انگلیس انتقاد کرد.  در این گزارش آمده است،‌ مدارک روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد فاجعه‌ای در انگلیس در حال رخ دادن است و مردم به لبه پرتگاه نزدیک شدند و کوچکترین محرکی آنان را به داخل پرتگاه سوق خواهد داد.

روز گذشته شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد، اسقف اعظم انگلیس درباره وضعیت فلاکت بار خانوارهای گرسنه انگلیسی به دولت این کشور هشدار داد. «جاستین ولبی» بلند مرتبه‌ترین اسقف انگلیسی، برای وضعیت گرسنگی انگلیس با «دیوید کامرون»‌ نخست وزیر انگلیس دچار اختلاف شدند. وی قویا از دولت انگلیس درخواست کرد برای مبارزه با گرسنگی در این کشور، اقداماتی فوری انجام دهد.

هم‌چنین به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ اسقف اعظم انگلیس طی گزارشی از اقدامات انجام گرفته برای وضعیت گرسنگی در انگلیس، اذعان کرد این اقدامات تماما مردمی و بدون کوچکترین کمکی از سوی دولت انگلیس انجام گرفته است.

در گزارش دیلی میل آ«ده بود، حداقل 150 میلیون پوند سالیانه جهت تامین هزینه خانوارهای گرسنه در انگلیس نیاز است.

«ولبی» روز یکشنبه (دیروز) به روزنامه دیلی میل گفت علی رغم سفر اخیر به آفریقا و مشاهده رنج فراوان مردم گرسنه آفریقایی،‌ با بازگشت به انگلیس و ملاقات خانوارهای گرسنه‌ای که به دلیل رنج و گرسنگی به «بانک غذا» در انگلیس مراجعه می کنند،‌ شوکه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس