گروه جنگ نرم مشرق- بیزنس اینسایدر که یک وبسایت خبری- تحلیلی سیاسی، اقتصادی که ستادش در نیویورک قرار دارد، به رغم پیشینه کمتر از پنج ساله اش، نفوذ بسیاری در فراروندهای اطلاع رسانی در جهان انگلیسی زبان دارد. شش میلیون کاربر ثابت دارد و گاهی هم به عنوان منبع نیویورک تایمز و یا ان پی آر قرار می‌گیرد، در خبرهای نه دسامبر خود به پیشرفت‌های سایبری ایران اشاره‌ای کلان‌نگرانه داشته است:

نهم دسامبر

ایران به طور ثابت در حال توسعه توانایی های جنگ افزارهای سایبری [=غیر فیزیکی و مرتبط با اینترنت] خود در سالیان طولانی بوده و الان تهدیدی جدی برای سازمان های دولتی و شرکت های زیرساختی حیاتی سراسر جهان به شمار می رود.

این بر طبق گزارش جدیدی با نام "عملیات ساطور" است که توسط شرکت امنیت سایبری سایلنس (در ایالات متحده) منتشر شده است. این عنوان اشاره به نرم افزار ویژه ای دارد که در عملیات های هکینگ ایرانی ها دارد که به طور فراوان واژه "ساطور" را در کدگذاری اش استفاده می کند. عملیات ساطور، دستگاه های نظامی، نفت، گاز، انرژی و آب و برق، حمل و نقل، خطوط هوایی، فرودگاه ها، صنایع هوایی و فضایی، بیمارستان ها، و... را هدف قرار داده است. حملات، بر بیش از 50 شخص یا مکان در 16 کشور صورت گرفته اند- تنها 10 مورد از شرکت های هدف، در ایالات متحده بوده اند.

ایران بدین واسطه قادر خواهد بود اطلاعات ارزشمندی را صاحب شود. ضمنا اضافه می شود که ایران این اقدامات را رد کرده است.

ذکر می شود که مطابق آمار های سالیانه نیشن مستر، یونسکو، سی آی ای فکت بوک، مرکز آمارهای بین المللی کنگره و... که همگی از امکانات ایالات متحده اند، ایران بیشترین نرخ فرار مغزها را دارد و تحت سخت‌ترین تحریم‌هاست و بیشترین هجوم رسانه‌ای (پس از روسیه) در جهان متوجه او است. با این حال بیشترین نرخ رشد تکنولوژی کامپیوتری را نیز دارد که خود آن ها گاهی اقرار می کنند اما آن گاه که این اقرار را ناگزیر می بینند، می کوشند فعالیت‌های تکنولوژیک کشورمان را نوعی خصمانه جلوه دهند؛ همچون قسمتی از گزارش مراکز امنیتی شان که در بالا از نظر گذراندیم.

*

روزنامه صهیونیستی و راستگرای جروزالم پست یا اورشلیم پست که معروف به جی‌پست است و سابقا نام فلسطین‌پست داشت، روزنامه‌ای انگلیسی زبان چاپ اورشلیم (بیت المقدس) است که در 1932 تاسیس شد. این روزنامه محافظه‌کار و رهبر رسانه‌های رژیم اشغال‌گر، همراه با تایم اسرائیل، امروز راجع به ایران و سوریه نوشته‌اند:

نهم دسامبر

نهم دسامبر

سوریه از سازمان ملل خواست تا علیه اسرائیل که متهم به حمله هوایی بر خاک سوریه شده است (حمله به فرودگاه بین‌المللی اصلی دمشق) تحریم‌هایی وضع کند.

وزراء خارجی ایران و سوریه به طور همزمان در روز دوشنبه در تهران، به تشریح آخرین اقدامات پرداختند و ضمنا عمل تجاوز یاد شده را محکوم کردند.

ولید معلم برای شرکت کردن در کنفرانس دو روزه تهران در رابطه با خشونت و افراط گرایی در تهران حضور دارد.

همزمان، وزیر خارجه فدراسون روسیه نیز حملات مزبور را محکوم کرد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در سوریه در چهار سال اخیر، بزرگترین مهاجرت داخلی جهان معاصر رخ داده است و تورمی بالغ بر 200 درصدی را تجربه می‌کند (در پی تخریب شدن اکثر مراکز تولیدی‌اش) که این قطعا ناشی از اقدام مشترک استیلاطلبان برای تسلط هرچه بیستر بر جهان است.

*

روزنامه بسیار مشهور نیویورک تایمز در سال 1851 در نیویورک تاسیس شد و در حال حاضر با بیش از یک میلیون نسخه چاپ کاغذی و بیست میلیون نسخه نشر سایبری بیشترین تیراژ نشر در میان روزنامه‌ها را در نیویورک دارد. از این روزنامه در ایالات متحده به عنوان "منبع ملی" یاد می‌شود و به نوعی سندی تاریخی و معتبر به حساب می‌آید. این روزنامه همچون سایر رسانه‌های غربی که در این روزها بسیار به مساله جیسون رضائیان می‌پردازد، در این چند مدت، کم نگذاشت و بدین ترتیب از قافله جوسازی عقب نماند. و در این راستا به هر دلیلی حتی یک تماس کوتاه، از او در صفحات اول می‌نویسند:

نهم دسامبر

مادر جیسون رضاییان خبرنگار بازداشت شده رونامه واشنگتن پست در تهران، برای تقریبا پنج ماه سکوت کرده بود، در روز دوشنبه گفت که برای روز شکرگزاری از سوی پسرش تماس کوتاهی دریافت کرد که در آن از وضع سلامت پسرش شنید.

خانم رضاییان به نقل از پسرش گفت که گمان می‌کند تماسش تحت کنترل است.

خانم ماری رضاییان گفت که این اولین بار است از 22 جولای که جیسون بازداشت شد، تماسی از او دریافت کرده است.

گفتنی است که غیر از این روزنامه، بسیاری از نشریات و رسانه‌های دیگر نیز به بیان و البته تشریح تماس کوتاه جیسون و ماری رضاییان پرداختند که از ذکر آن‌ها به سبب تکراری بودن صرف نظر می کنیم.

*

رادیو عمومی ملی که در سال 1971 به منظور نشر رادیویی خبر 24 ساعته برای تمام شهرهای آمریکا تاسیس شد، در حال حاضر در سرتاسر جهان قابل دریافت است. می توان ان پی آر (=رادیو عمومی ملی) را برابرنهاده وی او ای (=صدای آمریکا)، اما در داخل کشور آمریکا پنداشت (گرچه نشر جهانی دارد) و طبیعتا پرواضح است که قرار دارد که از اهداف و آرمان های چیرگی‌خواهانه و هژمونیک ایالات متحده دفاع کند. این رسانه صوتی که از مدیران ارشدش می توان داور اردلان (از نوادگان دولتمردان طاغوت) را نام برد در موضوعات پرداخته امروزش به ایران توجه داشته است:

نهم دسامبر
نهم دسامبر

قیمت‌های نفت در پنج سال اخیر کاهش یافته است، تورم بالا است، واحد پول در حال ضعیف شدن، و مذاکرات هسته‌ای به ناپیدایی هیچ مسیر روشنی، در حال گذر است. ایرانیان در زمستان با شاخص‌هایی تیره و تار مواجه اند.

رهبران ایران در گاهی بازگشت و گاهی صبر هستند، اما ایرانی‌ها چیزی نمی‌یابند که بدان امیدوار شوند، اگرچه در حال درگیری با راه خودشان هستند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران که در سال گذشته انتخاب شد، به مردم ایران امیدهای فراوانی بخشید اما مسیر شفافی را در حل مسائل جاری ایران ارائه نداد که شامل حل برای اقتصاد بیمار، تحریم‌های کمرشکن و مذاکرات هسته‌ای باشد.

.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    به فکر مردم مظلوم آمریکا باشید.... کمک نمیخوان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس