به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:






2میلیون شغلی که کسی آن را نمی‌خواهد

شاید باورش برای خیلی‌ها سخت باشد که دو میلیون شغل بدون متصدی در اقتصاد ایران وجود دارد.

دو میلیون شغل بی تصدی را نخستین بار مدتی پیش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد. پس از او رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی حتی رقم را بیشتر اعلام کرد.

عبدالرسول پورعباس آمار این مشاغل را 2.5 میلیون نفر ذکر کرد. علت اصلی از نگاه او نداشتن مهارت متقاضیان است. موضوعی که هرچند وزیر کار تایید می‌کند اما علت دیگری هم از نگاه او دخیل است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گران‌ترین خانه‌های متحرک دنیا

در سال‌های اخیر بازار سوئیت‌های خودرویی که اصطلاحاً به آن‌ها "خانه موتوری" یا RV نیز می گویند رونق گرفته است و افراد زیادی که پول کافی دارند به سراغ خرید چنین وسایل نقلیه ای می‌روند.

اگر اهل گردشگری سفرهای طولانی‌مدت باشید داشتن یک خودروی بزرگ که بتواند به‌عنوان یک سوئیت کوچک همراه شما باشد می‌تواند تجربه یک سفر زمینی را تکمیل کند.

تصور کنید که خودروی شما مجهز به یک تخت خواب برای استراحت و یک آشپزخانه کوچک و جوع و جور برای پخت و پز غذا باشد و به‌راحتی به هر نقطه ای که علاقه داشته باشید سفر کنید.

در سال‌های اخیر بازار چنین سوئیت‌های خودرویی که اصطلاحاً به آن‌ها "خانه موتوری" یا RV نیز می گویند رونق گرفته است و افراد زیادی که پول کافی دارند به سراغ خرید چنین وسایل نقلیه ای می‌روند.

گران‌ترین «خانه موتوری‌های» دنیا+تصاویر

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چرا سعود الفیصل را به وین دعوت کردند؟

غربی‌ها می‌خواهند بن‌بست در مذاکرات را به سعودی‌ها بفروشند و در این میان این عربستان و دیگر شیخ نشین‌ها خواهند بود که باید هزینه زیاده خواهی آمریکا در مذاکرات را پرداخت کنند.

امروز همزمان با ادامه مذاکرات میان ایران و 5+1 رسانه‌ها خبر دادند که قرار است سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان به وین سفر ‌کند تا در آنجا با جان کری همتای آمریکایی‌اش دیدار کند.

همچنین دو روز قبل هم جان کرى از وین، وزراى خارجه ٤ شیخ نشین خلیج فارس شامل کویت، قطر، بحرین و امارات را تلفنى در جریان آخرین هاى مذاکرات هسته اى با ایران قرار داد.

این اقدامات آمریکایی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش از این بارها کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران ابراز تمایل کرده بودند و پس از مخالفت تهران با این مسئله آنها تلاش خود را برای بی‌نتیجه کردن مذاکرات متمرکز کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


انتقاد تند دروازه‌بان سابق استقلال از قلعه‌نویی
انگار استقلال مربی نداشت

دروازه‌بان سابق استقلال گفت: مثل اینکه استقلال در نیمه دوم کسی را به عنوان سرمربی روی نیمکت نمی‌دید و هر کسی هر کاری دلش می‌خواست انجام می‌داد.

منصور رشیدی در خصوص شکست دو بر یک استقلال مقابل پرسپولیس اظهار داشت:‌ همانطور که امیر قلعه‌نویی اعلام کرد بازیکنان از روی شکم‌ سیری بازی می‌کردند مخصوصا در نیمه دوم با غرور وارد زمین شدند. در 45 دقیقه دوم فقط بی‌نظمی در تیم استقلال دیدیم. نمی‌دانم کجای دنیا سرمربی تیم مدافع وسط خود را در خط حمله استفاده می‌کند. پرسپولیسی‌ها می‌توانستند به گل‌های بیشتری هم برسند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تشرف یکی از مراجع تقلید به حرم امام علی(ع)

آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمداسحاق فیاض از مراجع تقلید شیعیان در نجف اشرف روز گذشته حرم مطهر حضرت امام علی(ع) را زیارت کرد.

این مرجع تقلید در بدو ورود به حرم مطهر مورد استقبال مسئولین آستان مقدس حرم مطهر قرار گرفت.

حضرت آیت الله فیاض در سال ۱۳۴۸هـ. ق در جنوب کابل، پایتخت افغانستان در استان غرنین دیده به جهان گشود. به اهتمام پدر بزرگوارشان جهت فراگیرى علوم در حوزه هاى علمیه مشغول به تحصیل شد و پس از آموختن قرآن، کتاب جامع المقدمات و بهجة المرضیه را نزد شیخ ملا اسماعیل و ملا حیدر على فراگرفت.

پس از فوت مادر گرامیشان اولین هجرت در راه تحصیل علم را متحمل شدند و به شهر مقدس مشهد در ایران آمدند. و در خلال اقامتش در شهر مشهد کتاب‌هاى حاشیه ملا عبدالله و قسمتى از کتاب مطول را نزد شیخ محمد حسن نیشابورى معروف به ادیب نیشابورى درس گرفت.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زهر و پادزهر داعش

مسلمانان داعش را محصول جمع‌بندی‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و محصول حمایت‌های فراوان ترکیه و عربستان به عنوان دو بازوی عملیاتی سازمان‌های آمریکا و انگلیس دانسته و بر درجه نفرت‌شان از غرب افزوده می‌شود.

دیروز اجلاس «خطر جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام» در قم افتتاح شد و در آن نزدیک به 1000 نفر از علمای سراسر جهان اسلام و پیروان مذاهب مختلف اسلامی مشارکت دارند ریاست این اجلاس را دو نفر از مراجع بزرگوار که خود سابقه‌ای دیرینه در پژوهش و نگارش آثار مهم کلامی، فقهی و تاریخی دارند - یعنی حضرات آیات عظام  مکارم شیرازی و سبحانی- بر عهده دارند که این خود سطح وزانت و به تبع آن تاثیر این گردهمایی علمای جهان اسلام را نشان می‌دهد. اما فارغ از این مسئله، موضوع تکفیر و تروریزم برای جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده چرا که این دو که در واقع یکی به حساب می‌آیند، درصدد هستند که علاوه بر میراث گرانبهای اسلام موقعیت‌های حساس کنونی جهان اسلام را نیز از آنان گرفته و تبدیل به راحت‌الحلقوم برای استکبار جهانی نمایند. اجلاس جهانی علما در قم از این رو که برای بحث پیرامون یک معضل مهم جهان اسلام تشکیل شده نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برخورد مرگبار پراید با تیر چراغ برق

برخورد مرگبار پراید با تیر چراغ برق در شهریار دو کشته بر جای گذاشت.

ساعت 6:03 صبح امروز یکشنبه دوم آذر ماه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یک دستگاه خودرو پراید با تیر برق واقع در شهریار،تقاطع غیرهمسطح سپاه به طرف میدان معادن،قبل از ورودی محمدآباد گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه  101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اعتراف عضو جداشده به جنایات النصره

یکی از اعضای ارشد جبهه النصره که اخیراً از این گروه تروریستی جدا شده، اعلام کرد که گروهک مذکور به قتل، شکنجه و سرقت می پردازد و صدها شهروند را در زندان های مخفی خود قتل‌عام کرده است.

یکی از اعضای ارشد جبهه النصره که به تازگی از این گروه تروریستی جدا شده است و گفته می شود عربستانی تبار است ، خود را با کنیه " ابوبصیر المهاجر " معرفی و اعلام می کند که جبهه النصره ارزشی برای جان مردم قائل نیست و تشنه خون مردم است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


لحظه به لحظه با مذاکرات در روز پایانی؛
وزرای خارجه ایران و چین در وین دیدار کردند /جروزالم پست: اسرائیل گزینه نظامی علیه ایران را در صورت توافق بد بررسی می‌کند / وزیر خارجه انگلیس: فشار رابیشتر می‌کنیم

امروز سوم آذر پایان ضرب‌الاجل یک ساله ایران و ۱+۵ برای حل اختلافات است. مشرق نیوز،‌ گزارش‌ها، تحلیل‌ها و مواضع مقامات کشورهای مختلف درباره این مذاکرات را در قالب یک بسته خبری منتشر می‌کند.

شهر وین از روز سه‌شنبه - (27 آبان ماه) میزبان دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بین ایران و 6 کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه،‌ چین، انگلستان و آلمان) بود.

روز گذشته در شرایطی به پایان رسید که هیئت‌های دیپلماتیک مذاکراتی فشرده و سنگین را برگزار کردند و تمام گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از حساسیت بالای این مذاکرات داشت.روز گذشته هیئت ایرانی با هیئت‌های چین، آمریکا و روسیه مذاکراتی را برگزار کرد و نشستی سه جانبه نیز میان هیئت ایرانی با هیئت آمریکایی با حضور کاترین اشتون برگزار شد.

 مهمترین دیدار روز گذشته دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا برای اولین بار طی چند روز اخیر بود که به صورت دو جانبه به گفت‌وگو پرداختند. پس از این دیدار یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت: در ملاقات ظریف و کری در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای و همچنین راه‌حل‌های مربوط به آنها گفت‌وگو و سناریوهای مختلف نیزمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آنها بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


از معدود دفعاتی که قلعه‌نویی عصبانی‌نشد

میرشاد ماجدی پس از شکست 2 بر یک استقلال مقابل پرسپولیس اظهار داشت: به هر حال فوتبال است و این اتفاقات رخ می‌دهد. ما واقعا برای کسب 3 امتیاز و پیروزی برنامه‌ریزی کرده بودیم. در هر  2 نیمه هم عملکرد خوبی داشتیم اما در نیمه دوم موقعیت‌های ما به گل تبدیل نشد که آنها توانستند توپ‌هایشان را تبدیل به گل کنند. به هر حال خصوصیت فوتبال همین است. حداقل هواداران از این بازی لذت بردند.

وی در مورد اینکه آیا معتقد است از لحاظ فنی استقلال خوب بازی کرده، تأکید کرد: این موضوع به کادر فنی برمی‌گردد من و شما نمی‌توانیم این مسئله را تشخیص بدهیم. باید قلعه‌نویی خودش در این مورد صحبت کند.

سرپرست استقلال در مورد اینکه برخی هواداران نسبت به عملکرد بازیکنان معترض بودند و اعتقاد داشتند که کم‌ کاری کرده‌اند، گفت: من به این مسئله اعتقاد ندارم. آن چیزی که در توانشان بود در زمین پیاده کردند.  همه توان خود را در بازی گذاشتند باز هم می‌گویم ما برای پیروزی وارد میدان شده بودیم. خیلی از دوستان می‌گفتند ما تساوی می‌خواهیم اما دیدید که برای برد به میدان آمده بودیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پاکسازی مناطق «السعدیه» و «جلولاء»

نیروهای امنیتی با پشتیبانی گردان‌های مردمی موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» در استان دیاله را به طور کامل از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند.

نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» واقع در استان دیاله را از دست تروریست‌های داعش آزاد کنند.

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق گفت: نیروهای امنیتی با پشتیبانی گردان‌های مردمی موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» در استان دیاله را به طور کامل از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند.

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی تمامی بمب‌های کار گذاشته در این مناطق را شناسایی و خنثی کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


علل بوی بد دهان از نگاه طب سنتی

علل بوی بد دهان از نگاه طب سنتییک محقق طب سنتی با بیان اینکه بوی بد دهان به عنوان علایمی برای ماندگاری سینوزیت است، تاکید کرد: وجود بوی بد دهان در اکثر مواقع ناشی از عوامل بیماری‌زاست که باید شناسایی و درمان شود.

 دکتر حسن اکبری محقق طب سنتی، با اشاره به اینکه بوی بد دهان به تنهایی یک بیماری نیست بلکه علامت بیماری‌های مختلف است، گفت: در مبتلایان به سینوزیت مزمن، بسته شدن راه‌های تخلیه سینوس‌ها، موجب تورم و بوی بد دهان می‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تجویز آنتی هیستامین برای کاهش تورم موجب درمان ریشه‌ای سینوزیت نمی‌شود، افزود: علاوه بر تجویز داروهای ضد التهابی در مواقع بروز سینوزیت، شست‌وشوی پشت حلق از طریق آب و نمک طبیعی فعالیت میکروب‌ها را متوقف و به درمان بوی بد دهان کمک می‌کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قصه‌ اجساد تاریخی 3.5 متری مشهد

روستای نوازن از توابع شهرستان اراک در استان مرکزی در دهستان مشهدمیقان قرار دارد.

باغات آباد چسبیده به روستا کوچه باغ‌های دلنوازی را به تصویر کشانده و هوای مطبوعی که در زندگی شهری امروزه اثری از آن نیست را سبب شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت روستاها در جذب گردشگر گفت: سال 1387 سردابه‌ای در روستای نوازن کشف شد.

سید حسن حسینی اظهار کرد: این سردابه شامل یک اتاقک 16 متری، گنبد سنگی و پلکانی از جنس سنگ است که به بیرون از سردابه منتهی می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پاکستان جنگنده پنهانکار می خرد

منابع خبری از اعلام علاقه نیروی هوایی پاکستان برای خرید 30 الی 40 فروند جنگنده پنهان کار FC-31 که در واقع نمونه صادراتی جنگنده J-31 ساخت چین است خبر می دهند.

پاکستان جنگنده پنهانکار خریداری می کند+عکس

مقامات وزارت دفاع پاکستان اعلام کردند که برای خرید 30 الی 40 فروند از این جنگنده با مقامات چینی مذاکراتی را انجام داده اند. این جنگنده که مخصوص بازار صادرات ساخته شده است با موتورهای روسی RD-93 مجهز شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق ممنون و آفرین
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    پاکستان رو چه به جنگنده؟؟؟
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    این چ تیتر هاییه میزنید جسد 3 متری در مشهد اراک رو زدید مشهد ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس