سرکرده گروهک پ.ک.ک با ارسال نامه‌ای از زندان با اعلام فراخوان برای کمک به مردم عین‌عرب، رسماً دولت ترکیه را تهدید کرد که در صورت سقوط شهرکوبانی هرگونه توافق آتش بس میان این گروه و دولت ترکیه را لغو خواهد کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه القلمون، تحولات میدانی جبهه «دمشق و حاشیه آن» و تحولات میدانی جبهه کوبانی، رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه القلمون

شکست تروریستها برای بازگشایی مجدد معبر پشتیبانی – تسلیحاتی

منطقه "عسال الورد" واقع در منطقه القلمون (کوههای مرزی سوریه - لبنان) در روزهای اخیر صحنه شدید ترین درگیریهای نظامی میان رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه با گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه رسمی شبکه القاعده) بوده است. بر اساس جدید ترین اخبار منتشر شده پیرامون فعالیتهای گروه تکفیری جبهه النصره، در یک هفته گذشته عناصر این گروه تحرکات وسیعی را برای بازگشت و استقرار در مناطق مختلف القلمون داشته اند.

به همین منظور دهها مورد عملیات نظامی علیه مواضع و مراکز استقرار ارتش سوریه و حزب الله با هدف شکستن خطوط دفاعی و نظامی مستقر در این منطقه انجام شده است. که آخرین آن دوروز پیش بود که صدها نفر از عناصر این گروه از چند محور به دو مرکز ارتش سوریه و یک مقر رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) در محور "عسال الورد – جبه" هجوم برده و تلاش کردند تا آنها را به تصرف خود درآورند اما با واکنش سریع و غافلگیرانه حزب الله به کمین گسترده عناصر مقاومت اسلامی افتاده و در اثر انفجار چندین بمب کنار جاده ای و شبکه مین‌های ضد نفر نصب شده توسط رزمندگان واحد مهندسی رزمی حزب الله، دهها نفر ازآنها هلاک و مجروح شده و باقیماندگان آنها با برجای گذاشتن جنازه هم قطارانشان از منطقه عقب نشینی کردند. در این عملیات نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه  حضور بسیار موثری داشتند و منطقه "کشتارگاه کمین" را هدف دهها گلوله و موشک قرار دادند که موجب افزایش تلفات تروریستها شد.

همچنین روز گذشته تروریستهای النصره بطور همزمان در سه محور "عسال الورد – جبه" ، "راس المعره – فلیطه" به همان شیوه حمله روز 3 شنبه به مراکز ارتش و حزب الله حمله کردند که بازهم در کمین نیروهای ارتش و حزب الله افتاده و با برجای گذاشتن تلفات بسیار سنگین تر از منطقه عقب نشینی کرده اند.
 

تحولات میدانی سوریه
درنقشه موقعیت دومحور عملیاتی تروریستها در عسال الورد-جبه و فلیطه-راس المعره مشخص شده است

 در پی این عملیات ، رسانه های وابسته به جبهه النصره از فتح الفتوحات و تلفات سنگین به حزب الله و ارتش سوریه خبر دادند و داستان سرایی‌ها کردند که کذب محض بوده و مهمترین دلیل آن هم عدم انتشار حتی یک عکس و ویدیو از مناطق وسیعی!! که از تصرف آنها دم میزدند است. این ادعاهای تروریست‌ها حالی است که پس از پایان عملیات مدتی زمان برد تا یک دستگاه لودر ارتش سوریه به منطقه وقوع کمین حزب الله برسد تا دهها جنازه تروریستهای تکفیری هلاک شده را جمع آوری و دفن کند!

عملیات مذکور یکی از دهها عملیات مشابهی است که گروههای تکفیری مسلح در ماههای اخیر در القلمون به اجرا گذاشته اند و عموما نیز به شکستهای فضاحت بار نظامی ختم شده است.اما این شکستها نه تنها موجب انصراف تروریستها از ادامه فعالیتهای تروریستی نشده بلکه بر شدت عملیات و تعدد حملات آنها نیز افزوده است.

سوالی که به ذهن همه کسانی که اخبار تحولات میدانی سوریه را دنبال می‌کنند خطور کرده این است که علت اصرار تروریستها برای حضور و استقرار دائمی در القلمون چیست؟

 درپاسخ می توان به موارد زیر اشاره کرد :


1 – بازگشایی شاه‌راه تسلیحاتی، انتقال نیرو و پشتیبانی از مناطق شمالی کشور لبنان (شهرهای طرابلس،عکار و دو شهرک لبنانی الطفیل وعرسال) به داخل خاک سوریه و بطور مشخص مناطق تحت سیطره تروریستها در استان دمشق (غوطه شرقی،جوبر،عدرا و محلات شمالی و جنوبی شهر دمشق) که در ماههای اخیر بدلیل فشارهای نظامی و محاصره کامل این مناطق توسط ارتش سوریه تن به مصالحه ملی داده و وارد روند آتش بس و خلع سلاح با دولت مرکزی شده اند.

همچنین با نزدیک شدن زمستان تحت محاصره غوطه شرقیه بعنوان پایتخت و عمق استراتژیک تروریستهای تکفیری در استان دمشق و حاشیه دمشق یکی از اولویتهای اصلی تروریستها استقرار دائمی در این منطقه برای امداد رسانی به همقطارانشان در غوطه شرقیه است که از یک‌سو تحت محاصره شدید قرار دارد و از دیگر سو شهرها و مراکز استقرارشان در غوطه یکی پس از دیگری در حال سقوط و افتادن بدست ارتش و گروههای متحد آن شامل حزب الله،تیپ فاطمیون،دفاع وطنی و ... است.

2 – گشودن جبهه جدید نظامی با هدف فرسایش و تضعیف هر چه بیشتر سازمان رزم ارتش سوریه و حزب الله که هم اکنون در استانهای مختلف سوریه درحال جنگ با تروریستهای تکفیری هستند.

3 – ناامن سازی عقبه اجتماعی و سیاسی – تدارکاتی حزب الله بعنوان مهمترین بازیگر عرصه نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه از طریق مشتعل کردن آتش فتنه مذهبی میان اهل سنت و شیعیان این کشور که در روزهای اخیر با حملات مکرر موشکی و زمینی به برخی روستاهای مرزی لبنان در دره بقاع ،ادم ربایی،قتل علی الهویه (شیعه یا مسیحی بودن) و برپایی ایست و بازرسیهای شبانه در راههای مواصلاتی مناطق مختلف مذکور نمود پیدا کرده است.
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه حلب

ارتش سوریه روز گذشته با اجرای یک عملیات غافلگیر کننده در منطقه شمال حلب موافق به تصرف مناطق "حندرات،تل سبات و سیفات و محاصره اردوگاه حندرات در نزدیکی زندان مرکزی واقع در شمال شرق شهر حلب شد.

در این عملیات نیروهای ارتش سوریه از "زندان مرکزی حلب" به سه منطقه "حندرات" و  "سیفات" و "اردوگاه حندرات" حمله کرده و ضمن بازپس گیری حندرات و سیفات ، اردوگاه حندرات را در محاصره کامل خود قرار داده اند.

سرعت عمل اجرای عملیات ، تلفات وارده ، حجم و اهمیت جغرافیایی و استراتژیک مناطق آزاد شده به حدی بوده است که ندای استغاثه و کمک خواهی گروه تروریستی "جبهه اسلامی" از سایر گروههای تروریستی مسلح فعال در مناطق شمالی حلب بلند شده است و عناصر این گروه دسته دسته از مناطق تحت سیطره خود درحال فرار هستند.

هم اکنون درگیریهای شدید میان ارتش و تروریستهای تکفیری جبهه اسلامی دراطراف منطقه رتیان و روستای باشکوی به شدت ادامه دارد . نیروی هوایی ارتش و توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریستهای تکفیری در این دو منطقه را بشدت بمباران و گلوله باران می کنند.تلفات وارد شده به تروریستها بسیار سنگین بوده است.

هدف از اجرای این عملیات قطع راههای امدادی – پشتیبانی تسلیحاتی تروریستهای مستقر در این مناطق از طریق جداسازی محلات شهر حلب از حاشیه شمالی حلب که جولانگاه تروریستهای تکفیری است و همچنین کوتاه کردن مسیر دستیابی به دو شهر شیعه نشین محاصره شده "نبل و الزهراء" است که از دوسال پیش در محاصره کامل گروه تروریستی جبهه النصره قرار گرفته اند.
 
تحولات میدانی سوریه
درنقشه فوق موقعیت مناطق تحت سیطره ارتش سوریه بادایره به رنگ قرمز و موقعیت دوشهر شیعه نشین نبل و الزهرا در شمال شرقی حلب با مستطیل سفید مشخص شده است

تحولات میدانی جبهه کوبانی

شایعه ورود داعش به محلات حاشیه ای شهر


درگیریها میان گروه تروریستی داعش و یگانهای مدافع کردهای سوری مدافع شهر عین عرب واقع در شمال شرقی استان حلب سوریه وارد روز 23 شده است.عناصر داعش در دو محور شرقی و جنوبی مشغول نبرد با مدافعان شهر برای نفوذ به داخل شهر هستند.

داعش با انتشار تصاویری از تصرف برخی مناطق اطراف شهر عین عرب خبر داده است. همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه با انتشار اخباری از ورود داعش به داخل شهر کوبانی خبر داده که فاقد صحت است و داعش هنوز موفق به استقرار در داخل شهر نشده اما از روی تپه های اطراف شهر اشراف دقیق و کاملی به محلات مختلف داشته و بشدت مراکز استقرار کردهای مدافع شهر را با سلاح های سنگین و پیشرفته هدف قرار می دهند.

از بامداد امروز، همه ی مناطق مسکونی شهر کوبانی با توپ های دور زن، خمپاره انداز و سایر سلاح ها مورد هدف داعشی ها قرار گرفته و علاوه بر این آنان؛ موشک، تانک، دوشکا و خودروهای زرهی آمریکایی از نوع هاموی و هامر نیز در اختیار دارند. با این وجود نیروهای مردمی در برابر داعشی ها مقاومت کرده اند.  مدافعان شهردر چند محله ی حاشیه ی شهر و همچنین بر فراز یک تپه ی استراتژیک موسوم به "مُشتنور"، در حال مقاومت در برابر داعش هستند.

شدت درگیری ها و افزایش تلفات کردها در داخل شهر به حدی بوده که فریاد کمک خواهی فرماندهان "یگانهای مدافع خلق کرد سوری"  برای جلوگیری از سقوط شهر بدست داعش و قتل عام مردم باقیمانده در داخل شهر را به آسمان بلند کرده است. در این میان ترکیه همچنان به کمک و پشتیبانی از داعش ادامه داده و از تردد مرزی جوانان کرد ترکیه  برای کمک به کردهای سوریه بشدت ممانعت میکند.

این موضع دولت ترکیه موجی از اعتراضات بین المللی علیه مسئولان ترک براه انداخته تا جاییکه احمد داوود اوغلو نخست وزیر این کشور روزگذشته درمصاحبه با رسانه ها اعلام کرد که دولت ترکیه برای جلوگیری از سقوط عین عرب بدست داعش تلاش خواهد کرد. وی افزود که دولت ترکیه از کردهای سوریه خواسته است تا با گروه تروریستی ارتش آزاد  توافقنامه امنیتی برای ایجاد منطقه حائل (تجزیه شمال سوریه) امضا کند اما کردها این درخواست دولت ترکیه که به منزله تجزیه مناطق شمالی سوریه است را نپذیرفته اند.

ائتلاف ضد داعش در خواب!


علی رغم امید فراوان کردها به پشتیبانی آمریکایی ها و ائتلاف به اصطلاح ضد داعش از مدافعان شهر کوبانی کوچکترین حمایتی از سوی این ائتلاف و دولت و ارتش آمریکا از شهر کوبانی و مدافعان آن صورت نپذیرفته است.یک منبع میدانی در یگانهای مدافع خلق کرد سوریه با تایید مطلب فوق از بی اثر بودن حملات هوایی آمریکا خبر داده و گفت که جنگنده های ائتلاف هر 5 تا 10 ساعت یکبار با دو بمب هوا به زمین به اهداف نامشخصی در کوههای اطراف کوبانی حمله می کنند اما این حملات کوچکترین خللی در روند فعالیتها و عملیات گروه تروریستی داعش علیه شهر عین عرب (کوبانی) نداشته است. این درحالی است که تانکها و یگانهای خمپاره و توپخانه ای داعش در تپه های اطراف شهر عین عرب بصورت آشکار مستقر شده و شهر را زیر آتش سنگین خود گرفته اند.

در تحولی دیگر روز گذشته عناصر داعش روستای "قره حانج" و "تپه عید نوروز" نزدیک این روستای واقع در جنوب شرق عین عرب را به تصرف خود درآوردند  این تپه بر شهر عین عرب(کوبانی اشراف کامل داشته و با استقرار عناصر داعش بر روی آن امکان اجرای آتش توپخانه ای بر روی شهر تسهیل می شود.

با وخیم تر شدن اوضاع انسانی و امنیتی شهر عین عرب و تشدید حملات داعش و افزایش تلفات ساکنان و مدافعان شهر کردهای ترکیه با ارسال پیامی به دولت این کشور آنهارا به شورش علیه دولت تهدید کرده اند.

عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کرد ترکیه با ارسال نامه ای از زندان ضمن اعلام فراخوان برای کمک به مردم عین عرب، رسما دولت این کشور را تهدید کرد که در صورت سقوط شهر(کوبانی) بدست داعش هرگونه توافق آتش بس میان این گروه و دولت ترکیه لغو شده و حزب کارگران کردستان ترکیه، حملات شدید نظامی علیه مواضع ارتش و دولت ترکیه را به سرعت آغاز خواهد کرد.


انور مسلم از مسئولان شهر عین عرب(کوبانی)  با اعلان خطر نسبت به ورود داعش به داخل شهر از هم قسم شدن مدافعان برای دفاع از شهر تا آخرین قطره خون خبر داد.

نقشه ترکیه برای ایجاد منطقه حائل و تجزیه شمال سوریه

تحولات میدانی سوریه
 
به موازات درگیریهای میدانی در کوبانی و افزایش تهدیدات کردهای ترکیه و هشدارهای پی در پی سازمانهای امدادرسان بین المللی اما دولت ترکیه همچنان بی توجه بدنبال پیگیری اهداف منطقه ای خود است. به گفته ناظران سیاسی و نظامی دولت ترکیه که خود حامی و پشتیبان اصلی تحرکات عملیاتی گروه تروریستی داعش و سایر گروههای ترورستی فعال در سوریه است، سرخورده از شکست 3 ساله این گروهها در براندازی نظام قانونی سوریه ، در کلیه مذاکرات سیاسی  پیرامون اوضاع سوریه تنها دو هدف را پیگیری می کند:

 اول: تجزیه شمال سوریه و تشکیل منطقه حائل در استانهای شمالی این کشور با هدف دورنگاه داشتن سیستم پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش سوریه از این مناطق وتبدیل آن به مرکزی برای سازماندهی و آموزش مستقیم در داخل خاک سوریه وهمچنین تشکیل دولت موقت انتقالی با حضور معارضان خارج نشین سوری مستقر در خاک ترکیه

دوم: هدایت حملات هوایی و زمینی سراسری از شمال(ترکیه) و جنوب(اردن) برای حمله به مواضع ارتش و دولت قانونی سوریه با هدف بر اندازی آن ، یعنی امری که صدها گروه تروریستی تکفیری مورد حمایت ترکیه و عربستان سعودی و قطر و... پس از 3 سال جنگ خونین هرگز موفق به انجام آن نبوده و نشده و نخواهند شد.

درهمین راستا دولت ترکیه تلاشهای فراوانی را برای راه انداختن جنگ زمینی با مشارکت کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش مانند آمریکا، عربستان، قطر، اردن و ... مبذول داشته است که به دلیل وحشت این کشورها از کشیده شدن به ورطه هولناک جنگی مشابه جنگ در افغانستان و عراق و وقوع تلفات سنگین تاکنون ترکیه موفقیتی برای نیل به مقصود نداشته است.

گفتنی است علی رغم دست و پازدنهای بسیار دولت ترکیه برای کشاندن کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش به جنگ علیه مردم و دولت قانونی سوریه،این موضوع با موانع جدی همچون "نیاز به طرح مساله در شورای امنیت سازمان ملل متحد" و مخالفت جدی دو کشور چین و روسیه با آن مواجه است.
  
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
یگان خمپاره انداز داعش در زمینهای بازاطراف عین عرب،هدفهای مناسب برای بمباران هوایی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش!
 
تحولات میدانی سوریه
مجتمع پذیرایی بین راهی سیران در مسیر منتهی به عین عرب که روز گذشته به تصرف داعش درآمددرپشت بام این مجتمع عناصر یگانهای مدافع شهر مستقر بودند که با پیشروی داعش عده ای کشته وعده ای به داخل شهر متواری شده اند
  
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
کشته های یگانهای مردمی کرد سوریه مدافع شهر عین عرب یا کوبانی
 
تحولات میدانی سوریه
برج رادیویی مستقر در روی تپه عیدنوروز مشرف بر شهر عین عرب
   
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
انهدام و تخریب کامل عبادتگاه و قبرستان کردهای صوفی مسلک در روستای کرد نشین"حیلک" در اطراف عین عرب بدست داعش
 
تحولات میدانی سوریه
رسانه های داعش مدعی شده اند که این موشک را یک هواپیمای ائتلاف علیه مواضع داعش شلیک کرده اما منفجر نشده است!
 
تحولات میدانی سوریه
نقشه ادعایی منتشر شده توسط رسانه های داعش از مناطق استقرار عناصر این گروه در اطراف شهر عین عرب
 
تحولات میدانی سوریه
ابو دجانه نجدی اهل وساکن عربستان سعودی و یکی از فرماندهان میدانی داعش در درگیری با مدافعان شهرعین عرب به هلاکت رسید
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
عناصر داعش که بدست یگانهای مدافع شهر عین عرب به هلاکت رسیده اند


حضور عناصر گروه تروریستی داعش در دروازه های شهرعین عرب یا کوبانی

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

روز گذشته گروههای تروریستی تکفیری مستقر درغوطه شرقیه پس از سلسله شکستهای نظامی اخیر،عملیاتی را بنام "عطاء لاهل الوفاء" با هدف بازپس گیری و عقب راندن ارتش سوریه از مواضع تازه تصرف شده درمحور عملیاتی عدرا – دوما شامل "تل صوان" ، "تل کردی" و "اردوگاه وافدین" آغاز کرده اند.

 دو نکته جالب در مورد این عملیات:


 اول: رهبری این عملیات بر عهده گروه تروریستی جبهه النصره و نه گروه "ارتش اسلام بفرماندهی زهران علوش فرمانده شورای عالی نظامی غوطه" (که کمتر از یک ماه پیش تشکیل آن همراه با مانورهای رسانه ای فراوان اعلام گردید) قرار گرفته است.

دوم: حضور گروههای معارض شورای عالی نظامی غوطه بعنوان نیروهای حاضر در عملیات. این گروهها شامل: "جبهه النصره"(شعبه رسمی القاعده در سوریه)، "سرباز دمشق"(جنددمشق)"، "سپاه عمر"(فیلق عمر) و گروه "تیپ ام القری" می شوند.

همانطور که در متن بیانیه مشاهده می شود هیچگونه اسم و عنوانی از زهران علوش فرمانده شورای عالی نظامی غوطه شرقیه و فرمانده گروه تروریستی ارتش اسلام برده نشده و این تاییدی است بر اخبار منتشر شده در هفته های گذشته مبنی بربالاگرفتن درگیری و اختلافات خونین میان گروههای تروریستی فعال در این منطقه که درروزهای گذشته درقالب ترورهای پی در پی فرماندهان گروههای مخالف زهران علوش و ارتش اسلام خود را بخوبی نشان داده بود. این درحالی است که گروه تروریستی ارتش اسلام با انتشار ویدیوهایی از درگیریهای جداگانه اش با نیروهای ارتش سوریه در همین محور خبر داده بود. برخی منابع رسانه ای وابسته به تروریستهای در منطقه غوطه شرقیه از پنهان شدن علوش از انظار درروزهای گذشته از بیم عملیات انتقام جویانه گروههای مخالفش خبر داده اند.

     
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
متن بیانیه و آرم گروههای تروریستی "جبهه النصره،فیلق عمر،لواء ام القری و جنددمشق" درباره آغاز عملیات در محورعدرا-دوما

تداوم درگیریها در محور دوما و عربین – حرستا

درگیریهای محور دوما و عربین به حرستا که از دوروز پیش با حمله ناگهانی تروریستهای تکفیری به مرکز اداره اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه مستقر در منطقه حرستا آغاز شده بود،همچنان میان ارتش و تروریستها ادامه دارد.
 
تحولات میدانی سوریه


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سالار ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 1
    مشرق به الله قسم اتیش گرفتم اشکام قطر قطر کیبردم خیس کرد مردم سوریه خیلی ظلم بهشون میشه.درود بر استقامتشون درود بر کردهای که دوش به دوش مردم سوریه میجنگن. تنها مگه ایران خودمون بتونه کاری بکنه تقاضا دارم از سردار سلیمانی عزیز کاری برای کوبانی انجام بده این ترکیه پست فطرت سوریه به اتش کشید. لطفا کاری کنید.
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    1 0
    این سگهای کثیف داعشی تموم نمیشن انگار لعنت به اردوغان نفهم
  • محسن ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    1 0
    پس کجاست ارتش سوریه که به داد مردمش برسه ؟؟؟ چرا این ترکیه لعنتی از مردم مظلوم کوبانی دفاع نمی کنه ؟؟ کجا هستند دلواپسان ایرانی و امر به معروف و نهی از منکر که چرا به منطقه اعزام نمی شن برای مبارزه ؟؟ مردم تکه تکه می شونند و از ظهور امام زمان هنوز خبری نیست ؟؟ اگر شهر بدست این تروریست ها بیفته حمام خون به راه می اندازند@@@ وای وای خدای بزرگ ای کاش می تونستم کاری انجام بدم
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    این چراغ سبز اردوغان خبیثه برای از بین بردن کرد های مظلوم .کثافت معامله کرده با باعیش(منظور داعش است)
  • بستان ابادي ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    تركيه گفته نميزاره شهر كوبايي سقوط كنه بينيم تعريف كنيم .
  • سید حسن ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    همشون دارن پشت پرده کارایی رو انجام میدن به خصوص این ترکیه که نقش مرموزی رو ایفا می کنه هدفش نابودی کردها است
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    تمام بدبختی های مردم سوریه از 4 سال پیش و ادامه بهار عربی و شلوغی شهر دمشق و حلب علیه بشار اسد آغاز شد و پس از چند ماه اعتراضات علیه اسد و نا امن شدن کشور و حمله به پاسگاه و پادگان ها اسلحه به دست مخالفان اسد افتاد و سپس تروریست های آموزش دیده شما افریقا و خاورمیانه که با پول اسرائیل و عربستان تغذیه می شدنند به آنها پیوستند.... ای کاش سوریه هم مثل ما ولایت فقیه و رهبری و ارتش قوی و اطلاعات و بسیج داشت تا نمی گذاشت تروریست ها این همه پیشروی داشته باشند ای کاش در همان اعتراضات 4 سال ، بشار اسد از قدرت کناره گیری می کرد و یک انتخابات دمکراتیک با انتخاب مردم انجام می شود ولی حیف که اینطور نشد و اسد آنقدر ماند و ماند تا گندش در آمد .... همیشه کشورهای دیکتاتوری و استبدادی به چنین بدبختی می رسند
  • محمد ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    علت اصلی پیشروی داعش در کوبانی اینه که نیرو های کرد فقط تعداد محدودی سلاح سبک دارن و از نظر تسلیحاتی ضعیف هستن ترکیه هم تمام مرز رو بسته و اجازه ورود نیرو و سلاح به کوبانی رو نمیده کوبانی از همه طرف محاصره هست.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    1- اولا شما بگو ایران از کجا نیرو بفرسته؟؟؟ از پائین دست داعشه از بالا دست ترکیه و ایران امکان فرستادن نیرو نداره 2- مگه اونها کمک از ایران رو اصلا قبول میکنن؟؟؟ خود کردها وقتی ارتش سوریه رو داشتن از شهر بیرون میکردن فکر الان رو میکردن ، خوب الانم که جز آمریکا با ارتش قوی و ترکیه کسی کاری نمیتونه بکنه
  • لعنت بر سگان هار داعشی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    ملل گذشته می گفتند سه چیز علاج ندارد اول سیل، دوم زلزله، سوم سپاه ینی چری(عثمانی). شاید به جرأت بتوان گفت یکی از دلایل پیروزی عثمانی ها، سپاه ینی چری بود. عثمانی ها که فرزندان مسیحی یونانیان وگرجستانی ها را می ربودند وارد سپاه ینی چری می کردند و با تغییر دادن دین آنها به اسلام و شستشوی مغزی، آنها را جنگجو و خونخوار و جنگی بار می آوردند. سلاطین عثمانی سپاه ینی چری را طوری تربیت می کردند که جز جنگ، هیچ چیز نمی توانست آنها را مشغول کند. اگر سلاطین عثمانی(ینی چری)را بجنگ میفرستادند از شورش آنها مصون بودند ولی همین که چندی در حال صلح بسر میبردند مبادرت به شورش میکردند و امنیت را در داخل قلمرو عثمانی(ترکیه امروزی)از بین میبردند و حتی سبب تغییر پادشاه می شدند. البته این نیروهای خونخوار نهایتا باعث بی آبرویی امپراطوری به ظاهر مسلمان عثمانی شد و ضربه خود را به عثمانی زد. حالا نوبت داعشی های خونخوار است که دوباره در ترکیه تحت آموزش نظامی و ایدئولوژیک قرار می گیرند و بنام اسلام، دست به هر جنایتی می زنند ولی نهایتا با تکرار دوباره تاریخ، دامن ترکیه جدید را بزودی خواهد گرفت!!
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    هر چه قدر در برابر عربستان و ترکیه لبخند بزنیم و کار دیپلماتیک کنیم این کشورها ، اقدامات خرابکارانه گسترده تری انجام می دهند ، حوادث یمن پیام مناسبی برای عربستان بود . برای ترکیه هم به رهبری اردوغان صددرصد صهیونیست باید کاری عملی کرد . اگر بشود که به نحوی و باواسطه و غیرمستقیم اوجالان را از زندان فراری داد و در قبال آن از پ ک ک حواست که ترکیه رو ناامن کنند یکی از بهترین راهکارهاست ، چرا که ترکیه اگر سرش به مسائل داخلی گرم نشود همچنان دستورات رسیده از تل آویو را اجرا خواهد کرد . ترکیه باید شاهد اقدامات تروریستی گسترده و هدف دار و دقیق در آنکارا ، استانبول و ... باشد تا شاید از این طریق بفهمد که در چه مسیری حرکت می کند . ترکیه که اسکندرون سوریه را تصرف کرده مناطق شمالی سوریه را هم می خواهد به خاک خود اضافه کند .
  • علیرضا اهواز ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    " آن مرد " که در زمان ریاست جمهوریش پیامهای دیپلماتیک روشنی برای ترکیه و عربستان ارسال میشد رفته ! الان منافع ملی و راهبردی ما نه سوریه و عراق که توافق نامه هسته ای شده ! در زمان "آن مرد" وقتی چنین مسایلی پیش میومد ظرف یک هفته ایران اقدام به دیدار و عقد قرارداد با روسای جمهور ارمنستان یا گرجستان میکرد ! در زمان "آن مرد" وقتی ترکیه احساس بزرگی میکرد انفجار یا خرابی خط لوله گاز ایران به ترکیه رو قطع میکرد ! در زمان "آن مرد" هر وقت امارات ادعای مضحکی مطرح میکرد یا طرح توسعه ای برای جزایر در نظر میگرفتن یا یکی از اعضای دولت به اونجا سفر میکرد ! در زمان "آن مرد" ناموس نظامی های انگلیسی ازشون گرفته شد و بدون اسلحه و لباس نظامی کشور رو ترک کردن ! اما در زمان این مرد فاضلاب هواپیمای ناشناس ناتو هم تخلیه شد ! کلا الان زمان آن مرد نیست زیاد به خودمون فشار نیاریم که اقدام دیپلماتیکی ببینیم فقط باید منتظر دستورات آقا و تحرکات نظامی ها باشیم
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    به نظرم بشار اسد دیگه باید بره. مملکت سوریه افتاده دست داعش. پس این بشار اسد کجاست چی کار می کنه؟؟ باید با همفکری ایران(نقش مهمی داره) و بقیه یه دولت متعادل بیاد واسه کار.
  • دانیال ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 1
    من کردم .به خدا کرد هر جای دنیا باشه ایرانیه ...به ولای علی اگه دولت شرایطشو فراهم میکرد میرفتم کمکشان!لعنت به اردوغان .لعنت به ترکیه.کاشکی همون احزاب بی دین ترکیه سره کار بودن ,اینا که از هر چی کافره بدترن
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    باز تو جوگیر شدی محسن؟؟؟؟؟؟؟
  • اهوازی ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    چرا آمرلی با جمعیت بسیار کمتر از کوبانی و در هوایی بسیار گرمتر 70 روز در محاصره مقاومت کرد وسپس محاصره را شکست و داعش را به عقب راند.رمز آن تشیع و یا حسین است.
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    ناشناس 14:01 کسی ارتش سوزیه رو بیرون نکرد. همین حالا هم ارتش سوریه در شهرهای قامشلو و حسکه هست در کنار نیروهای کرد. ارتش سوریه این مناطق رو ترک کرده.
  • علی ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    لعنت بر اردوغان دیو سیرت.
  • دیده بان ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    من از مشرق تعجب میکنم که نظر یه همچین فرد معلوم الحالی را منتشر میکند!!!! با توجه به سابقه ش ، واضح اعتقادات شیعه را در مورد جهاد و آخرت الزمان به سخره گرفته مردک، بهترین کار بستن حفره دهانت است
  • اهوازی ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    راه حل اینست کردهای سوریه از دولت سوریه کمک بخواهند و ارتش سوریه با پشتیبانی ایران و حزب الله ایران وارد عمل شوند.
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    2 0
    اگر عرضه داشت الان توی زندان نبود!! دمت گرم اردوغان خوب اینا رو میسوزونی
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    سقوط عین العرب سهل انگاری ما می باشد. باید تلاش کنیم در این جنگ شبه جهانی پیروز شویم.
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    یا ابا عبدالله انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه...آمیننننننننننن
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    لعنت خدابراین سگ عثمانی رجب ظاله اردوخوک که هرچی کشت وکشتاره زیرسراین حرامزاده وملک عبداشیطان سعودی است که منطقه رابه این روزدرآوردند خداشراشراررابه خودشان برگرداندبه حق مظلومیت تمامی شهدا انشااله
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    به بهانه های واهی سوریه را خلع سلاح کردن تا کفتار صفتان با خیال راحت کاری را که از ترس بازدارندگی نمی توانستن بکنن الان راحت انجام بدهند . یا بدنبال گرفتن امتیاز سیاسی هستن از کشورهای حامی این دو کشور.
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    خود شما کجایی آقا محسن؟!!!!
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    ناشناس تو خودت مهره اردوغانی که می خواهی تفرقه بیاندازی
  • منوچ ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    قول ميدم كوباني سقوط نخواهد كرد ،چون ما كردها نخواهيم گذاشت
  • ادیب ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    نمیدونم این منفی ها برای چیه میدن ملت ؟؟؟
  • کیا ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    ترکیه اولین کشوری خواهد بود که تجزیه خواهد شد
  • مجید از ارومیه ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    من نمیدونم چرا کشوری که تا همین بیست سال پیش حتی از عقب مونده ترین کشورهای امروزی هم عقب بود ( ترکیه ) و کسی این کشور رو عددی حساب نمیکرد ، حالا به پشتوانه ناتو و همچنین بوسیله آمریکا و رژیم صهیونیستی بخودش اجازه میده تا از کشوری که بدش میاد اول از همه بوسیله دست پرورده خودش ( تروریست های اجاره ای ) مردم مظلوم یک کشور رو به رگبار گلوله و بمباران ببنده بعد جای خنده دارش اینجاست که به بهانه نجات مردم بی دفاع و پاکسازی همین تروریست های نمک پرورده خودش به خاک کشور دشمن درجه یک خودش ( از دیدگاه اردوغان ) تجاوز میکنه و مردم مظلومش رو میکشه. آقا اگه سوریه و عراق و ایران و ... نخوان ترکیه داعش رو از بین ببره کی رو باید ببینن؟ یکی نیست به این حرومزاده عثمانی بگه شما داعش رو همه جوره کمک نکن انگار از بین بردیش خدا والدین گرامیتو به زور ببخشه.شما به فکر مردمت باش انگار کلی به منطقه کمک کردی ، همین که داریم دسته گل شما عوضی ها رو میشوریم برای ما بسه دیگه شما دست و پامونو نگیر. حزب جمهوری خواه ترکیه ( حزب مخالف اردوغان ،حزب CHP هستش) رسما و علنا خطاب به اردوغان میگه آقا جان بس کن این همه به داعش کمک نکن آخر سر این کلاغی که پرورش میدی چشم خودتو در میاره ها؟اونوقت اردوغان میگه ایشون میخواد ترکیه رو بدنام بکنه. خخخخخخخخخ دیگه یواش یواش دارم به آتا ترک ( بنیانگذار جمهوری ترکیه ) هم شک میکنم که بنا به گفته مردم ترکیه مرد خوبی بود.(مردی زاده یونان و بزرگ شده ترکیه با نام مصطفی کمال پاشا معروف به آتا ترک) من درسته آذری هستم و به زبان آذری حرف میزنم اما میخوام یه چیزی رو بگم اونم اینکه واقعا شرمنده مردم ایرانم که همه ماهارو با این عثمانی ها برادر میدونن میگن آذری ها و ترک ها باهم برادرن من شرمنده ام. اه اه اه اه چقدر بدم میاد از این ترکیه و اردوغان و دار و دستش اه.
  • حمید ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    چون دو پهلو صحبت کردی مثبت ندادم شیعه قلبش برای تمام مظلومان جهان میتپه حتی هم مسلک خودش نباشن منتها یک سرس افراد چون بارزانی یا افرادی که موصل رو تقدیم داعش کردن دارن مردم خودشونو میکشن و دوست و از دشمن تشخیص نمیدن، وقتی طرف عاشق داعشه و دشمن دوست خودش ، ما چیکار میتونیم بکنیم. لطفا شما هم دو پهلو ننویس
  • حمید ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    متاسفانه کردها تعصبات قومیتی خودشونو به همه چیز حتی اسلام ترجیح میدن(البته نه همه کردها) در واقع اونها با ارتش که دوستشون بود همون کاری رو کردن که با داعش کردن البته ارتش با اونها مثل مردم خودش برخورد کرد و بیرون رفت ولی داعش به انها رحم نمیکنه اینها همه درس تاریخه باید عبرت گرفت
  • حمید ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    دلم به حال امثال تو میسوزه
  • حمید ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    علت اصلی اشتباهات خودشونه، دوستو دشمن خودشون دانستن و دشمنو دوست
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    هم داعش هم اونایی که دارن تو کوبانی جنگ میکنن به غیر از بعضی مردم عادی که دارن از شهرشون دفاع میکنن همگی تروریست هستن.. مردم مظلوم به کنار که همه فرار کردن..اما اونجا پ ک ک پژاک وگروهای تروریست کرد هستن در ضمن به فکر سوریه نیستن به فکر تشکیل بخش دوم به اصطلاح کردستان هستن..که اگه موفق بشن اونموقع اسلحه شون میچرخونن به سمت ایران و ترکیه واسه تشکیل ک ر د س ت ا ن....پ ک ک همونه که پزاک درست کرد و تعداد زیادی از جوون های ما رو شهید کردن...جنگ تروریست با تروریست
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    کردهای مظلووووم!!!!!!!!!!! منظورت پ ک ک پژاک و....الا ماشالله گروهک های تروریستی کرد هستش ..البته مردم کرد بحسش جداس اونا فرق میکنن..که شهر الان خالی ازسکنه هستش....واونجا پکک پژاک دارن جنگ میکنن.که دستشون به خون جوون های این مرز وبوم مقدس آلودس....اردوغان هم که دار اشتباه تاریخی میکنه ..
  • حزب الله ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    شما انگار خودت از طرفدارای تروریست هستی چون اوجالان تشکیل دهنده ی پ کک و انهاهم پژاک راکه خون جوون های این مرزو بوم و ریختن ومیریزن... جناب عالی خودت بوی تروریست بودن و میدی....احنمالا از کردهای طرفدار پژاک هستی...نقشه شما ها همین دونه دونه تو کشورها ناامنی ایجاد کنید و بعد توفرصت مناسب اعلام استقلال و اینجور چیزها....از خون شهیدهامون خجالت بکش اوجالان هم رهبر پ ک ک هست هم پژاک مواظب حرف زدنت باش اوجالان یه کومنیست آشغال خونخوار هستش که حتی به مردم مسلمان کرد هم رحم نکرده...لعنت خدا بر اردوغان که جو و به این سمت کشید....و درود خدا به شهدای ایران اسلامی که در راه مبارزه با پ ک ک و پژاک به شهادت رسیدن.... لبیک یا خامنه ای.......
  • حزب الله ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    مردم کوبانی متاسفانه اواره شدن و شهر تحت کننترل تروستهای پ ک ک و پژاک هستش که درراه تجزیه سوریه و تشکیل منطقه خودمختارکردستان سوریه هستن مقابله یه گروه تروریستی دیگه به نام داعش جنگ میکنن.... مردم شریف کرد نباید گول این گروهای تروریستی بخورن ...جنگ داعش تروریست با تروریستهای پ ک ک پژاک.....با این وضعیت بعد داعش که انشالله بزودی نابود خواهد شد منطقه با تروریستهای کرد پ کک و پژاک درگیر خواهد بود که سودای تجزیه ایران و ترکیه دارن که البته تا وقتی که ایران رهبری به نام امام خامنه ای داره پ ک ک پژاک که سهل امریکا واسراییل هم نمیتونن غلطی بکنن....لبیک یا سید علی فرمانده من
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    نیروهای کرد یا تروریستهای پکک پژاک .. جنگ تروریست با تروریست
  • مجید از ارومیه ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    من نمیدونم چرا کشوری که تا همین بیست سال پیش حتی از عقب مونده ترین کشورهای امروزی هم عقب بود ( ترکیه ) و کسی این کشور رو عددی حساب نمیکرد ، حالا به پشتوانه ناتو و همچنین بوسیله آمریکا و رژیم صهیونیستی بخودش اجازه میده تا از کشوری که بدش میاد اول از همه بوسیله دست پرورده خودش ( تروریست های اجاره ای ) مردم مظلوم یک کشور رو به رگبار گلوله و بمباران ببنده بعد جای خنده دارش اینجاست که به بهانه نجات مردم بی دفاع و پاکسازی همین تروریست های نمک پرورده خودش به خاک کشور دشمن درجه یک خودش ( از دیدگاه اردوغان ) تجاوز میکنه و مردم مظلومش رو میکشه. آقا اگه سوریه و عراق و ایران و ... نخوان ترکیه داعش رو از بین ببره کی رو باید ببینن؟ یکی نیست به این حرومزاده عثمانی بگه شما داعش رو همه جوره کمک نکن انگار از بین بردیش خدا والدین گرامیتو به زور ببخشه.شما به فکر مردمت باش انگار کلی به منطقه کمک کردی ، همین که داریم دسته گل شما عوضی ها رو میشوریم برای ما بسه دیگه شما دست و پامونو نگیر. حزب جمهوری خواه ترکیه ( حزب مخالف اردوغان ،حزب CHP هستش) رسما و علنا خطاب به اردوغان میگه آقا جان بس کن این همه به داعش کمک نکن آخر سر این کلاغی که پرورش میدی چشم خودتو در میاره ها؟اونوقت اردوغان میگه ایشون میخواد ترکیه رو بدنام بکنه. خخخخخخخخخ دیگه یواش یواش دارم به آتا ترک ( بنیانگذار جمهوری ترکیه ) هم شک میکنم که بنا به گفته مردم ترکیه مرد خوبی بود.(مردی زاده یونان و بزرگ شده ترکیه با نام مصطفی کمال پاشا معروف به آتا ترک) من درسته آذری هستم و به زبان آذری حرف میزنم اما میخوام یه چیزی رو بگم اونم اینکه واقعا شرمنده مردم ایرانم که همه ماهارو با این عثمانی ها برادر میدونن میگن آذری ها و ترک ها باهم برادرن من شرمنده ام. اه اه اه اه چقدر بدم میاد از این ترکیه و اردوغان و دار و دستش اه.
  • ازاد ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    این یاغی ( اردوغان )با این اتهام زدنها فکر میکنه میتونه افکار عمومی مردم منطقه و دنیا را از جانب حمایت ترکیه هنوز عثمانی از داعش کثیف را از ذهن ها پاک کنه ولی کور خوندی جناب اردوغان اتفاقا داعش کثیف در دامان شما ترک ها و وبا ثروت بیحساب قطر و عربستان و حمایتهای همه جانبه دولت حقه باز و دو روی ترکیه همین اردوغان عثمانی و عربان جاهل پروبال و قدرت گرفت ... البته به اذن خدا به زودی در همین چاهی که کندی ترکیه هم گرفتار میشه جناب اردوقان
  • ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    تنها راه حل قیام کرد های ترکیه است تا بدین وسیله دولت اردوغان رو تحت فشار بذارن!
  • مجید از ارومیه ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    من نمیدونم چرا کشوری که تا همین بیست سال پیش حتی از عقب مونده ترین کشورهای امروزی هم عقب بود ( ترکیه ) و کسی این کشور رو عددی حساب نمیکرد ، حالا به پشتوانه ناتو و همچنین بوسیله آمریکا و رژیم صهیونیستی بخودش اجازه میده تا از کشوری که بدش میاد اول از همه بوسیله دست پرورده خودش ( تروریست های اجاره ای ) مردم مظلوم یک کشور رو به رگبار گلوله و بمباران ببنده بعد جای خنده دارش اینجاست که به بهانه نجات مردم بی دفاع و پاکسازی همین تروریست های نمک پرورده خودش به خاک کشور دشمن درجه یک خودش ( از دیدگاه اردوغان ) تجاوز میکنه و مردم مظلومش رو میکشه. آقا اگه سوریه و عراق و ایران و ... نخوان ترکیه داعش رو از بین ببره کی رو باید ببینن؟ یکی نیست به این حرومزاده عثمانی بگه شما داعش رو همه جوره کمک نکن انگار از بین بردیش خدا والدین گرامیتو به زور ببخشه.شما به فکر مردمت باش انگار کلی به منطقه کمک کردی ، همین که داریم دسته گل شما عوضی ها رو میشوریم برای ما بسه دیگه شما دست و پامونو نگیر. حزب جمهوری خواه ترکیه ( حزب مخالف اردوغان ،حزب CHP هستش) رسما و علنا خطاب به اردوغان میگه آقا جان بس کن این همه به داعش کمک نکن آخر سر این کلاغی که پرورش میدی چشم خودتو در میاره ها؟اونوقت اردوغان میگه ایشون میخواد ترکیه رو بدنام بکنه. خخخخخخخخخ دیگه یواش یواش دارم به آتا ترک ( بنیانگذار جمهوری ترکیه ) هم شک میکنم که بنا به گفته مردم ترکیه مرد خوبی بود.(مردی زاده یونان و بزرگ شده ترکیه با نام مصطفی کمال پاشا معروف به آتا ترک) من درسته آذری هستم و به زبان آذری حرف میزنم اما میخوام یه چیزی رو بگم اونم اینکه واقعا شرمنده مردم ایرانم که همه ماهارو با این عثمانی ها برادر میدونن میگن آذری ها و ترک ها باهم برادرن من شرمنده ام. اه اه اه اه چقدر بدم میاد از این ترکیه و اردوغان و دار و دستش اه.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    برای آمرلی از هوا هر روز آذوفه و اسلحه میفرستادن. حتی چترباز هم فرستادن. فیلمهاش هست.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    ارتش سوریه اگه میخواست کاری کنه تنا حالا کرده بود.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    آقاجون برو اطلاعاتت رو درست کن. اسم حزب کرد سوری که مناطق کردنشین سوریه رو تحت کنترل داره، اتحاد دموکراتیک هستش. رهبرش اسمش صالح مسلمه که زمان حملات شیمیایی سوریه گفت که حمله کار بشار اسد نبوده. بله اونها با پ ک ک رابطه خوبی دارن، چونکه زمانیکه داعش و جبهه النصره به اونها حمله میکرد، فقط این حزب بود که به اونها سلاح داد. حالا هم که میبینی خبری از ارتش سوریه نیست. چاپ کن مشرق.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    وقتی مردم کوبانی از خروج ارتش سوریه جشن می گرفتند و پشت سوریه رو خالی کردند این دیگه اسمش سهل انگاری ما نیست
  • علیرضا اهواز ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اینو که ایران سه ساله داره میگه ولی میگه بشار اسد هم شیطان رجیم که نیست مثل باقی گروهها بیاد شرکت کنه هر کسی پیروز شد اون رییس جمهوره !
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اردوغان گمشده.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    کردها و علوی ها شورش میکنن علیه ترکیه واستا ببین 1 سوم جمعیت کل ترکیه هستن حداقل به اعتراف خود دولت فعلی
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    حتما بابت کمکی که گروه تروریستی پژاک و ارتش آزاد بهتون میکنه دلخوشین؟!برادر عزیز شما برای امریکا و ترکیه فقط گوسفند برای قربانی هستید!
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    کی گفته سوریه خلع سلاحه حالا!!!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    بما چه ربطی داره؟!کردهای تجزیه طلب با گروههای تروریستی ارتش آزاد و پژاک رو هم ریختن داعش هم بدستور ترکیه امده نسل کشی کنه کردها رو
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    فعلا که کردها از دو گروه تروریستی پژاک و ارتش آزاد کمک خواسته و به ما کاری نداره ماهم نگاه میکنیم
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    وایضا لعنت بر دوگروه تروریستی ارتش آزاد و پژاک
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    به بشار اسد چه ربطی داره کردها ازش خودمختاری خواستن ایشون هم داد سلاح هم داده بهشون ولی کردها جفتک انداختن و خواستن تجزیه کنن سوریه رو کشور درست کنن حالا این وضعشون در عراق اونم در سوریه امریکا هم کردها رو گیر اورده! کردها هم با تروریستهای پژاک و ارتش آزاد متحد شدن ولی عاقبت بدی در انتظارشونه
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    علتش اینه که کردها هرجا هستن دنبال تجزیه کردن کشورها هستن بابت همینم دل مردم کشورشون نمیسوزه به حالشون چون نامرد هستن و دنبال تیکه تیکه کردن وطنشون هستن اقتضا هم بکنه میرن با تروریستهای ارتش ازاد و پژاک همدست میشن
  • مجید از ارومیه ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    تو یکی خفه بابا مزدور خائن وطن فروش روزی میاد که همین اردوغان بابت گندی که تو عراق و سوریه زده دست به دامان ایران میشه حالا ببین کی گفتم. گنده تر از ترکیه آمریکا بود که حتی نتونست یک گلوله به سمت سوریه شلیک کنه البته با کمک بلامنازع ایران که مثل کوه پشت سوریه بود هر چند اون همه مثل سگ پارس کردن که سوریه رو میزنیم سوریه رو میزنیم حالا چه برسه به اردوغان پیزوری. میگن جوک جدید قرن : اردوغان میخواد بخشی از خاک سوریه و نفت عراق رو متعلق به ترکیه بکنه. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ وااااای بمیری اردوغان که موجبات خنده ما رو فراهم میکنی از خنده روده بر شدم. خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    من فکر میکنم باید اجناس ترکیه رو در ایران تحریم کرد لعنت بر اردوغان
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    يني چري رو شاه عباس كبير و نادر شاه كبير بارها و بارها درمان كردن. واسه خودت ضرب المثل نساز. اگه ملل گذشته اين حرفو ميزدن ببين شاه عباس كبير و نادر شاه كبير چه اشخاص بزرگي بودن كه چنين كاري تونستن انجام بدن.
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    مرگ بر افراطي
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    آن مرد كه در زمانش سوريه به اين روز افتاد و فقط نشست و نگاه كرد و حرف زد رفته است. دكتر روحاني كبير هرگز نميگذارد عراق هم به روز سوريه بيفتد.
  • علی یار ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    ایشا الله داعشی گیرت بیفته که منفی میدی
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 1
    آقا مجید آذری های ایران هیچ قرابتی با ترکیه نداشته و ندارند.هیچکس هم چنین فکری نمیکند. آذربایجان در طی قرن ها ی متمادی سد استوار در مقابل عثمانی جنایتکار بوده است
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    تروریستهای کرد دارن با تروریست های داعش میجنگن...پ ک ک و پژاک در مقابل داعش
  • کردستان ایران ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ناشناس انسانیتت کجا رفته تو این وحشی های داعشی که به خودشونم رحم نمیکنن با کردهای بدبخت کوبانی که چند هزار ساله ساکن اونجاست مقایسه میکنید.؟؟ قوم کرد بدبخت ترین تایفه بوده در تاریخ خیلی طلم بهش شده . فقط در جمهوری اسلامی ایران بهش بها داده شده چون ارزششو میدونن. بعدآ ارز کنم خدمت شما اگر ترکیه میتونست مثله ایران با اقوام کشورش خوب رفتار کنه کردهای بدبخت که در فکر تشکیل کردستان جدید نیستن. در ضمآ گروه تروریستی پژاک با ایران میجنکه . و اصلا رابطه ندارند با کردهای ترکیه . و اینم خدمت شما ارض کنم من خودم کرد هستم تو کردستان ایران همه متنفرن از پژاک مردم کردستان خدایش خودشون ایرانی میدونن بعد کرد . لطفا بیایید سنندج بعد بهتون صابت میشه مردم کرد سنندح چقدر وفا دار به نظام هستن . با تشکر از مشرق
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    هم از مزدوران فارس بی زارم هم از مزدوران ترکیه
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    لعنت بر ترکیه که نقطه ی ننگی است در تاریخ جغرافیا
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    من میگیرم میخابم هر موقع همه این مشکلات حل شد صدام کنید لطفا
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    1- انتخابات برگزار شد و مجددا اسد انتخاب شد. اونموقع شما خواب تشريف داشتي. 2- تكفيري هايي كه در خود سوريه هستند اصلا چيزي به اسم دموكراسي رو قبول ندارند. اونها خلافت ميخواهند. خلافتي كه زير پرچمش هر كثافتي از خودشون سر بزنه جايزه، ولي بقيه به جرم شيعه بودن يا مسيحي بودن يا... كشته بشن. اسد يا يكي ديگه براشون فرقي نميكنه. اونها حتي پاچه شاه عربستان رو ميگريرند كه اين همه نفت به حلقوم اينهاميريزه چه برسه به حكومت دموكراتيك كه براي همه حق حيات قائله. 3- اما و اما اصل قضيه اينه كه اسد بعنوان مهمترين حامي مقاومت و دشمن سرسخت اسراييل بايد سرنگون بشه اين دستور آمريكا و اسراييله كه الحمد لله تا اينجا كور خوندند. سوريه تنها كشوري بود كه در 8 سال دفاع مقدس در كنار رزمندگان مظلوم ايران اسلامي بود. شما هم اطلاعاتت رو بيشتر كن ناشناس 13:46
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    بسيار عالي. اين هم تحليل درستي بود كه نشون ميده تركيه مجددا ميخواد امپراطوري عثماني رو احيا كنه. اما مردم زمونه عوض شدند. والبته رقيب سرسختي مثل ايران كه هر لحظه بخاطر صداقت و درستي اش قدرتمند تر ميشود. اما دلم براي مسلمانان تركيه ميسوزه چه اميدها به داشتند به يك رييس جمهور به ظاهر مسلمان.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    بشار چيكار ميكنه؟ حالت خوبه. نصف ايل و تبارش شهيد شدند. هر روز با هلي كوپتر وسط ميدون جنگه . پاشو نخواب عزيزم. بقول چگوارا: ...وديگر نبايد خفت.
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ناشناس جان بخواب من بیدارم
  • نادر ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اگر نگاهی به تاریخ صفویه که یک سلسله تاسیس شده بوسیله ترک زبانهای ایران بود وبعد از آن بیندازیم به وضوح می بینیم که رابطه ترکیه( با آن جنایتهایی که در آذربایجان به دفعات انجام داد) با ترک زبانان ایران جز پدر کشتگی نیست.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 1
    مجيد رجوع كن ببين واقعاً اوني كه ميگي هستي ؟
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    تروريست ها فرقي باهم ندارند يا اسمشو بزار پژاك و پ ك ك و حزب دموكرات و... يا اسمشو بزار داعش
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    يااااااخچي
  • شیعه ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    به حق امام زمان ایشالا خودتم بسوزی .آمین
  • امیر ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    کوبانی سقوط نخواهد کرد.اونایی که میگن کورد تروریستن.خودشون احمقن که فرق بین تروریست ومردمی که سالهاست حقوق وارزشهاشون له شده وبرای اینا میجنگن رو نمیدونن..داعش درست شده برای نابودی کوردها وتضعیف بلوک شیعی...ترکیه هوای امپراطور عثمانی بسرش زده..اگه کوردها سقوط کنن.مطمئن باشیدگلوله های داعشی شیعیان زیاد وایران رو نشونه میگیره..تاچند سال پیش کوردی حرف زدن توترکیه ممنوع بود حالا پ ک ک اومد دفاع کنه شد تروریست
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    آرزو دارم تجزیه ترکیه رو ببینم
  • م س IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعا به کردهای پ پ گ باید افرین گفت که جلوی اردوغان ایستادن ترکیه باسیاستهای غلط منطقه را بهم ریخته کشورهای اسلامی باید به پ پ گ کمک تسلیحاتی بکنن تل به حق مسلمشون برسن عبدالله اوجان رهبر مقتدر اینها از داخل زندان هنوز به هدایت مشغول هست کشور های اسلامی به اینها کمک وسلاح بدهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس