"ساندی میرور" در گزارش خود تاکید کرده است که دستگاه‌های اطلاعات نظامی سوریه دارای اطلاعاتی بسیار گرانبها درباره محل استقرار و فعالیت گروگان‌های انگلیسی در بند داعش است، اما این بخشی از این مذاکرات محرمانه است

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «ساندی میرور» در گزارشی افشا کرد که افسران دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس موسوم به (ام آی ۶) از ماه‌ها پیش در دمشق مذاکرات محرمانه‌ای را با دیپلمات‌های برجسته و بارز وزارت خارجه سوریه و مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نظام سوریه انجام می‌دهند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود افزوده است که این مذاکرات محرمانه در گذشته با هدف فراهم ساختن زمینه تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش و هموار کردن راه حملات اعضای این گروه در سوریه انجام شده و تعارضی آشکار با پافشاری «فیلیپ هاموند»، وزیر خارجه انگلیس مبنی بر عدم ارتباط لندن با دمشق دارد.

ائتلاف ضد داعش در پاریس

این درحالی است که مشاهده شده، شخصیت‌های نظامی ارشد انگلیسی از جمله ژنرال «ریچارد دنت»، فرمانده سابق ارتش انگلیس بر انعقاد قراردادهایی با دمشق و برقراری رابطه با آن دارند.

«ساندی میرور» یادآور می‌شود که بسیاری از کارشناسان امور نظامی و امنیتی انگلیس از اقدام غرب به طور عام و کشورشان به طور خاص در برقراری رابطه با دمشق و انعقاد قراردادهای همکاری از همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی با نظام سوریه به دلیل انتشار ویروس کشنده‌ای به نام «داعش» در فراتر از مرزهای عراق و سوریه استقبال می‌کنند.

این روزنامه انگلیسی در این خصوص به نقل از منبعی که آن را آگاه و مطلع نامیده، نوشت که منطقی است، دستگاه اطلاعات و امنیت خارجی انگلیس موسوم به (ام آی ۶) کانال‌های ارتباط و تماس را با نظام سوریه از طریق انجام مذاکره و گفت‌وگو با مسئولان سوری از طریق طرف سوم مانند کشورهای عربی ایجاد و زمینه مذاکرات مستقیم را فراهم و هموار کند.


به نوشته «ساندی میرور» این منبع در ادامه افزوده است که دیدارهای مستقیمی با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه صورت گرفته و کاملا طبیعی است که افسرانی از دستگاه اطلاعات و امنیت انگلیس با مسئولان بارز و برجسته نظام سوریه براساس سیاست معیارهای دوگانه در روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کنند.

این منبع آگاه و مطلع مذاکراتی که دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس با مسئولان سوری در داخل این کشور انجام می‌دهد، را بسیار گرانبها توصیف کرده، به گونه‌ای که نمی‌توان ارزشی برای آن جهت حفظ امنیت انگلیس پس از تبدیل آن به کانون انتشار و استقرار گروه تروریستی تکفیری داعش و جذب تروریست‌های خارجی از جمله صدها تروریست انگلیسی، قائل شد.

منبع مذکور تاکید می‌کند که انگلیس دارای منافع بسیاری در آینده سوریه است که بی‌اهمیت‌ترین آنها، تلاش تروریست‌های انگلیسی جهت بازگشت به کشور و انجام عملیات‌های تروریستی در آن است.

«ساندی میرور» در گزارش خود تاکید کرده است که دستگاه‌های اطلاعات نظامی سوریه دارای اطلاعاتی بسیار گرانبها درباره محل استقرار و فعالیت گروگان‌های انگلیسی در بند داعش است، اما این بخشی از این مذاکرات محرمانه است



بخش دیگر این مذاکرات به این امر اختصاص دارد که دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس با دمشق در خصوص عدم استفاده از سیستم پدافند هوایی بسیار پیشرفته و موشک‌های زمین به هوا علیه جنگنده‌های ائتلاف بین المللی است که قصد اجرای حملات نظامی هوایی علیه داعش در سوریه را دارند.

پیشتر یک مسئول امنیتی برجسته انگلیسی با «بثینه شعبان»، مشاورسیاسی و اطلاع رسانی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حاشیه کنفرانس اوسلو در ژوئیه گذشته دیدار داشت و طی آن با شعبان به بحث و تبادل نظر در خصوص برخی قضایا و مسائل مرتبط با بحران سوریه و جنگ دایر در این کشور که بیش از سه سال و نیم است، به طول انجامیده، داشته است.

منبع: عرش نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس