روز گذشته سرهنگ"سامراحمد واصل ملقب به غزال" فرمانده نیروهای ارتش سوریه در منطقه دخانیه واقع در شرق شهر دمشق در حین درگیری با تروریستهای تکفیری در اثر اصابت ترکش نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 گروه بین‌الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه «القلمون»، تحولات میدانی جبهه «دمشق و حاشیه آن»، بررسی روند پیوستن ترکیه به «ائتلاف علیه داعش» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

این گزارش حاوی تصاویری است که شاید مناسب برخی افراد نباشد.
 
تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق
 
دوروز پس از آزاد سازی کامل منطقه عدرا از لوث وجودی تروریستهای تکفیری ، عملیات ارتش سوریه در محور عملیاتی عدرا به سمت تل کردی ، حوش نصری و مزارع قطری، با هدف تکمیل محاصره و تصرف شهر دوما پایتخت تروریستهای تکفیری در غوطه شرقیه دمشق ادامه دارد و ظهر دیروز نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان حزب الله و تیپ فاطمیون موفق به تصرف روستای"تل الصوان" و مزارع اطراف آن واقع در 10 کیلومتری شهر "دوما" شده اند.با استقرار نیروهای ارتش سوریه و انتقال یگانهای توپخانه ای آن به تل صوان عملا شهر دوما در برد آتش یگانهای خمپاره ای و توپخانه ای برد متوسط و کوتاه ارتش سوریه قرار گرفته است و گام مهمی برای حمله نهایی و تصرف شهر "دوما" برداشته شده است.



(کشف تونل حفر شده توسط تروریستهای تکفیری به طول 2 کیلومتر در منطقه عدراالبلد واقع در شمال شرق دمشق پایتخت سوریه)

به موازات پیشروی های ارتش سوریه در تل صوان ، مناطق اطراف اردوگاه "الوافدین" واقع در شمال دوما هم شاهد پیشروی های یگانهای ارتش بود. یگانهای نظامی با پیشروی در این محور برخی از مناطق اطراف این اردوگاه مانند کارخانه سرامیک سازی ، زندان مرکزی عدرا و مجتمع مسکونی "الدویر" را به تصرف خود درآورده اند. به گفته یک منبع میدانی نزدیک به نیروهای ارتش در این منطقه در حین پاکسازی منطقه از تله های انفجاری و سنگرهای کمین تروریستها، یک تونل نیز کشف و منهدم شد. لازم به ذکر است که همزمان با تصرف منطقه عدرا و بخشهای صنعتی و شهرک مسکونی کارگران آن ، دهها تونل زیرزمینی که تروریستها برای تردد و استراحت و انبار تسلیحات استفاده میکردند نیز کشف شد که بزرگترین آنها حدود دو کیلومتر طول،8متر ارتفاع و بیش از 8 متر عرض داشته است.


تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق



(کشف تونل حفر شده توسط تروریستهای تکفیری به طول 2 کیلومتر در منطقه عدراالبلد واقع در شمال شرق دمشق پایتخت سوریه)

 از ساعت 6 صبح روز گذشته درگیریهای شدید میان ارتش سوریه،دفاع وطنی،حزب الله و تیپ فاطمیون با تروریستهای تکفیری "ارتش اسلام" در منطقه "تل کردی" متمرکز است . روستای "تل کردی" در منطقه مابین دو شهر دوما و عدرا قرار گرفته است به نحویکه فاصله آن از شهر دوما 15 کیلومتر و از شهر عدرا که روز گذشته به تصرف ارتش سوریه درآمد ، حدود 8 کیلومتر فاصله دارد. این روستا در وسط مجموعه ای از روستاهای محیطی تابعه شهر دوما مانند میدعا،تل صوان،حوش فاره و صیغریه واقع شده است. به گفته یک منبع میدانی ارتش سوریه در روزهای آینده شاهد بازپس گیری تل کردی به دست نیروهای جبهه خودی خواهیم بود. 

موقعیت خاص جغرافیایی منطقه تل کردی برای دو طرف درگیری حائز اهمیت خاصی است که به آنها اشاره می شود:

1 - با توجه به اشراف کامل آن بر شهر دوما ، نیروهای ارتش سوریه امکان رصد فعالیتهای نظامی تروریستهای تکفیری و اجرای آتش توپخانه و ادوات بر روی مواضع آنها در داخل و حاشیه شهر را خواهند داشت

2 – قرار داشتن در مسیر خط امدادی تسلیحاتی - پشتیبانی تروریستها مابین دو منطقه الضمیر (منطقه القلمون – مرز سوریه با لبنان) و دوما ، و این به این معناست که درصورت یازپس گیری آن توسط ارتش سوریه ، ارتباط دوما با منطقه بادیه (صحرا) سوریه و مرز با کشور اردن (شاهراه ورود تسلیحات و نیرو) بطور کامل قطع خواهد شد.

3 – تل کردی نقطه ثقل ارتباطی میان دو منطقه الضمیر و دوما است و بازپس گیری آن به منزله از دست رفتن عمق استراتژیک تروریستهای تکفیری مستقر در منطقه الضمیر و بالعکس خواهد بود.

با عنایت به موارد ذکر شده ، پیش بینی می شود که پس از تصرف منطقه "تل کردی" که هم اکنون خط تماس درگیری ها میان ارتش و تروریستهای تکفیری است ، ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن برای تصرف منطقه میدعا شامل شهرکی به همین اسم و تپه ها و مزارع اطراف آن با هدف تشدید حصر دوما از جهت شرقی و شمالی اقدام نماید .

درصورت بازپس گیری "میدعا" با عنایت به اشراف کامل آن به مناطق همجوار شامل بیش از 16 روستای اطراف شهر دوما ( مانند: "البحاریه،الزریقیه،حوش نصری،حوش الخیاط،النصیریه،التنایا،بطیحه الوافدین،معرونه،بده،معره صیدنایا و ....) عملا از نظر نظامی سقوط کرده تلقی شده و ارتش و نیروهای متحد به مبادی ورودی دوما خواهند رسید.هم اکنون موجی از ترس و وحشت بر دوما و گروههای تروریستی فعال در آن سیطره پیدا کرده است و این گروهها برای جلوگیری از سرنوشت محتومشان که تسلیم به نیروهای جبهه حق و یا مرگی دردناک و ذلیلانه خواهد بود بشدت در حال دست و پا زدن هستند.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق
(موقعیت تل صوان،تل کردی،و فاصله آنها با شهر دوما در روی نقشه به رنگ قرمز مشخص شده است)
 
دخانیه
 
منطقه دخانیه در دو هفته اخیر همزمان با شبیخون گروههای تروریستی وابسته به ارتش اسلام و النصره صحنه شدید ترین درگیریهای نظامی بوده است.با مال تاسف خیانت برخی نیروهای ارتش سوریه در تامین منطقه موجب شهادت گروهی از مدافعان بومی منطقه از تشکیلات دفاع وطنی (بسیج مردمی) سوریه و تسلط تقریبا کامل تروریستها بر بخش وسیعی از دخانیه شد.

طبق آنچه پیشتر برای مخاطبین گرامی سلسله گزارشهای تحولات میدانی سوریه عنوان شده است،حمله به دخانیه بخش آغازین طرح وسیع عملیاتی تروریستها برای تصرف جرمانا،قطع آزادراه دمشق – فرودگاه و در نهایت شکستن محاصره تروریستهای تکفیری در منطقه بیت سحم و سایر محلات بخش جنوبی شهر دمشق که مدتهاست در محاصره ارتش سوریه قرار دارند ، بوده است.

ارتش سوریه از چند روز پیش منطقه دخانیه را به محاصره در آورده و مشغول نبردهای سنگین با تروریستهای تکفیری است. در دوروز اخیر بخشهای بزرگی از دخانیه به تصرف نیروهای تیپ فاطمیون و حزب الله و دفاع وطنی و ارتش سوریه درآمده است . نیروهای ارتش سوریه یک شب پیش طی ساعاتی موفق به تکمیل حلقه محاصره دخانیه و قطع عقبه پشتیبانی تروریستها در محور عین ترما – دخانیه شدند که با  هجوم تروریستهای مستقر در عین ترما  حلقه محاصره منطقه شکسته شد. هم اکنون درگیریهای شدید میان دوطرف در منطقه شمالی دخانیه جریان است. در این میان ، تروریستهای تکفیری باز هم به جنگ روانی و رسانه ای روی آورده و با انتشار دهها ویدیو و عکس از تسلط  بر بخشهای مختلف دخانیه خبر داده و مدعی تلفات سنگین ارتش سوریه دراین نبردها شده اند.

در مقابل برخی رسانه های حامی ارتش سوریه و با کمال تاسف رسانه ملی ایران نیز از "بازپس گیری کامل منطقه دخانیه" توسط ارتش و نیروهای متحد آن (حزب الله سوریه،حزب الله لبنان،تیپ فاطمیون،دفاع وطنی) خبر دادند که هردو جریان رسانه ای از واقعیت بدور است.در حال حاضر ارتش سوریه بر بخشهای وسیعی از منطقه تسلط کامل داشته و درگیریهای شدید در منطقه شمالی دخانیه در جریان است. به این معنا که تنها راه ارتباطی زمین تروریستهای مستقر در دخانیه با منطقه عین ترما واقع در خط تماس این منطقه با غوطه شرقیه است که ارتش سوریه بطور مرتب آن را هدف بمبارانهای شدید هوایی و گلوله بارانهای سنگین توپخانه ای قرار می دهد و همزمان درگیریهای بسیار سنگین خانه به خانه در محلات تحت سیطره گروههای تروریستی "ارتش امت" و "شورای عالی نظامی غوطه شرقیه" در جریان است. قدر مسلم این که بازپس گیری منطقه دخانیه و الکباس که در کنار آن قرار دارد امری است حتمی و تنها کمی زمان برای نیل به مقصود لازم است.

شهادت فرمانده ارتش سوریه در محور دخانیه دمشق

روز گذشته سرهنگ"سامراحمد واصل ملقب به غزال" فرمانده نیروهای ارتش سوریه در منطقه دخانیه واقع در شرق شهر دمشق در حین درگیری با تروریستهای تکفیری در اثر اصابت ترکش نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.شهید سامر واصل از فرماندهان شیعه مذهب و از اهالی محله "امام زین العابدین" دمشق از محلات دارای سکنه شیعه این شهر بوده است.محله امام زین العابدین شهر دمشق از محلات معروف این شهر است که ساکنین شیعه آن در خط مقدم مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه هستند و دراین راه شهدای فراوانی را تقدیم اسلام کرده اند

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق


به گزارش رسانه های وابسته به گروه تروریستی "سپاه عمر(فیلق عمر)" که اخیرا از شورای عالی نظامی غوطه شرقیه انشعاب کرده بود،ریاض ابوسعید ابوالخطیب فرمانده گروه تروریستی"گردان پرستوهای غوطه(کتیبه ابابیل الغوطه الشرقیه)" روز گذشته در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیده است.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

ریاض ابوسعید ابوالخطیب فرمانده گروه تروریستی "گردان پرستوهای غوطه شرقی (کتیبه ابابیل الغوطه الشرقیه)" وابسته به "سپاه عمر" که روز گذشته در درگیری با ارتش سوریه هلاک شد
 
تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق




 


جوبر

درگیریها در منطقه جوبر واقع در شرق شهر دمشق همچنان بدون پیشرفت خاصی ادامه دارد. ارتش سوریه با بمباران مواضع تروریستهای تکفیری و پیشرویهای محدود در محور شرقی و شمال شرقی جوبر تلفات سنگینی را به آنها وارد کرده است.به نظر می رسد که نگاه ارتش سوریه به سرنوشت عملیات نظامی در منطقه عدرا و پیشرویهای نیروهایش در این منطقه دوخته شده است. زیرا رسیدن ارتش سوریه به دروازه های شهر دوما موجب تغییر همه معادلات جنگی و آغازی بر پایان فعالیتهای گروههای تروریستی در منطقه دمشق و حاشیه دمشق  خواهد بود و حداقل اینکه تروریستهارا مجبور خواهد کرد تا برای دفاع از پایتختشان (دوما) بخش عظیم نیرو و تمرکزشان را به معارک آن منطقه معطوف کنند و شاید این موضوع موجب سقوط سریعتر و کم تلفات تر جوبر شود .


(لحظه بمباران شدید مواضع تروریستها در جوبر)


(درگیریهای ساختمان به ساختمان در محله جوبر دمشق میان ارتش سوریه و حزب الله با تروریستهای تکفیری)


تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق


تیرزهران علوش به سنگ خورد:ترور ناکام فرمانده جبهه تازه تاسیس در غوطه شرقیه!

به موازات تشدید درگیریها در منطقه غوطه شرقیه شهر دمشق و جوبر و دخانیه که با پیشرویهای چشمگیر نیروهای ارتش و هم پیمانان آن همراه بوده است ، درگیریهای داخلی میان گروههای تروریستی تکفیری بطور تصاعدی در حال افزایش و خونین تر شدن است.
اواخر ماه گذشته بود که در یکی از همین سلسله گزارشها خبر انشقاق میان جبهه تازه تاسیس "شورای عالی نظامی غوطه شرقیه" به رهبری "زهران علوش" فرمانده گروه تروریستی "ارتش اسلام" و جانشینی "ابومحمد فاتح" فرمانده گروه تروریستی "جبهه اسلامی" را اعلام کرده بودیم و ایضا هفته گذشته خبر ایجاد انشقاق در این ائتلاف یک ماهه تروریستها و تشکیل جبهه جدید تروریستها با نام "ارتش امت" متشکل از 10 گروه تروریستی را به اطلاع مخاطبان عزیز مشرق نیوز رسانده بودیم.

بلافاصله پس از اعلام رسمی تشکیل ارتش امت توسط گروههای مختلف فعال در غوطه شرقیه ، این موضوع با واکنش تند و غضبناک زهران علوش مزدور سازمان اطلاعات عربستان سعودی و فرمانده گروه تروریستی ارتش اسلام مواجه شده و وی رسما و علنا تهدید کرد که هرگز به احد الناسی اجازه "فتنه در میان مسلمین" را نخواهد داد!
به فاصله دوروز پس از این اعلام نظر ، تهدیدات "علوش" رنگ واقعیت بخود گرفت و فرماندهان ارشدو میانی گروههای مختلف تشکیل دهنده "ارتش امت" و وابستگانشان یکی پس از دیگری هدف سوءقصد و ترورهای خونین موفق و ناموفق قرار گرفتند.

در همین راستا صبح یکشنبه خودروی متعلق به محافظان "احمد طه معروف به ابوصبحی" فرمانده تشکیلات جدید "ارتش امت" در حاشیه شهر دوما هدف دو بمب قرار گرفت که منجر به هلاکت و جراحت دو تن از محافظان وی گردید. به گفته رسانه های گروه تروریستی ارتش امت،این دو بمب شبانه در زیر دو خودروی محافظان احمد طه نصب شده بود که بلافاصله پس از روشن کردن ماشین منفجر شده اند.این پنجمین سوء قصد به جان فرماندهان گروههای مخالف زهران علوش فرمانده ارتش اسلام در شهر دوما است.گفتنی است هفته گذشته نیز در اقدامی مشابه مسئول اطلاع رسانی گروه تروریستی "لواءاسودالغوطه" که برادرزاده فرمانده این گروه نیز بود ، در مقابل منزلش کشته شده بود. یک منبع رسانه ای وابسته به معارضان سوریه گفت که در پی موج جدید ترورها و حملات به فرماندهان گروه های مخالف شورای نظامی غوطه، این گروهها قصد دارند تا علیه این شورا و زهران علوش اعلان جنگ کنند



تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق
(احمد طه معروف به ابوصبحی فرمانده تشکیلات جدید گروه تروریستی "ارتش امت" ، قبل و بعد از سوء قصد)

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

(خودروی تیم محافظین فرمانده گروه تروریستی ارتش امت پس از انفجار بمب)
تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

(زهران علوش مزدور عربستان سعودی و فرمانده گروه تروریستی ارتش اسلام و شورای عالی نظامی غوطه شرقی)


تحولات میدانی جبهه القلمون

انفجار خط لوله اصلی گاز در جیرود

شب گذشته انفجار شدید در مسیر خط لوله گاز سوریه در منطقه جیرود واقع درشرق کوههای القلمون رخ داد که منجر به قطع انتقال گاز و در نتیجه قطع کامل برق استانهای دمشق ، حاشیه دمشق ، سویداء ، درعا و قنیطره شد.شدت انفجار به حدی بود که صدای آن در دمشق و مناطق حاشیه آن نیز شنیده شد. به گفته شاهدان عینی پس از انفجار آتش سوزی وسیعی رخ داده و لهیب آتش از فواصل بسیار دور نیز قابل مشاهده بوده است. هنوز از علت و چگونگی این انفجار خبری در دست نیست اما در سالهای گذشته تروریستهای تکفیری دوبار اقدام به بمبگذاری و انهدام همین خط لوله گاز کرده بودند.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق



تحولات میدانی جبهه عین عرب (کوبانی)

درگیریها در اطراف شهر عین عرب (کوبانی) میان نیروهای مدافعان مردمی کرد با تروریستهای تکفیری گروه داعش بشدت ادامه دارد.برخی گزارشهای میدانی حاکی از رسیدن واحدهای نظامی داعش به فاصله 6 کیلومتری شهر عین عرب است.
مرکز حقوق بشر سوریه(وابسته به مخالفان دولت ،مستقر در لندن) با ارائه آماری از کشته شدن بیش از 21 نفر از چریکهای کرد مدافع شهر عین عرب(کوبانی) و هلاکت 11 تروریست گروه داعش در درگیریهای روز گذشته در اطراف این شهر خبر داده است.
به گفته یک منبع میدانی در کمیته های دفاع از عین عرب ، نیروهای داعش به انواع و اقسام تسلیحات سنگین ، خودروهای زرهی ، ادوات و توپخانه های بسیار پیشرفته و مدرن آمریکایی (عموما به غارت رفته از پادگانهای ارتش عراق در موصل و الانبار) مجهز هستند. این درحالی است که واحدهای دفاع مردمی کردهای سوریه تنها به سلاحهای انفرادی و نیمه سنگین شامل مقادیر بسیار محدودی از موشکهای ضد تانک میلان مجهز هستند و توانایی مقابله با تروریستهای داعش که به خودروهای زرهی و تانکهای پیشرفته نیز تجهیز شده اند را ندارند.
وی افزود که دولت ترکیه کمکهای فراوان تسلیحاتی و مهمات به تروریستهای داعش ارائه کرده است اما در مقابل با تشدید اقدامات خصمانه خود علیه کردها ، ضمن ممانعت از پیوستن جوانان کرد ترکیه به واحدهای مدافع شهر عین عرب ، از امدادرسانی مناسب به آوارگان شهر عین عرب نیز خودداری می کند.



استقرار تانکهای ارتش ترکیه در مرز با سوریه

در تحولی دیگر و به موازات تشدید حملات داعش به شهر عین عرب،در آنسوی مرز و در خاک ترکیه، ارتش این کشور اقدام به استقرار واحد های زرهی و تانک در نزدیکی مرز با سوریه کرده است.
دوروز پیش اردوغان رییس جمهور ترکیه با تعیین دوشرط "تعیین منطقه پرواز ممنوع در شمال و شمال شرق سوریه" و"تغییر هدف ائتلاف بین المللی ضد تروریسم از مبارزه با داعش به ساقط کردن دولت قانونی سوریه"آخرین تلاش خود را برای ایجاد انحراف در مبارزه با داعش و تروریسم خود ساخته در سوریه و عراق بکار بسته بود.ناظران سیاسی معتقدند طرح ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در خاک سوریه بر خلاف قوانین بین المللی است زیرا این موضوعی است که می بایست به تایید و تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد برسد و باتوجه به مخالفت شدید چین و روسیه با هرگونه اقدام آمریکا و ترکیه و سایر کشورهای حامی و موسس تروریسم تکفیری علیه دولت قانونی سوریه ، تصویب این طرح عملا محال به نظر می رسد.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق


تداوم حملات ائتلاف آمریکایی – عربی مبارزه با داعش

روز گذشته جنگنده های آمریکایی و عربی ائتلاف مبارزه با به اصطلاح تروریسم ! به بهانه مبارزه با گروه داعش اقدام به نابودی برخی زیر ساختهای صنعتی و انرژی کشور سوریه نمودند.

به گزارش مرکز حقوق بشر سوریه، روز گذشته هواپیماهای بمب افکن آمریکایی به بزرگترین ایستگاه تولید گاز طبیعی سوریه با نام "کونیکو"واقع در حاشیه شرقی شهر دیرالزور که در یکسال گذشته به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده بود حمله کردند که در این حمله هیچگونه تلفات و خسارتی به تروریستهای داعش وارد نیامد اماایستگاه تولید گاز کونیکو بطور کامل نابود شد. همچنین جنگنده های آمریکایی ائتلاف مبارزه با داعش روز گذشته به مواضع این گروه در شهر و فرودگاه طبقه (استان رقه) و یک مدرسه راهنمایی در شهر منبج در استان حلب حمله کردند که از تلفات و خسارات آن آماری منتشر نشده است.

پیش از این و در روزهای گذشته نیز حملات هوایی امریکا و کشورهای عربی حاضر در ائتلاف مبارزه با داعش ب نابودی چاههای نفت،تاسیسات پالایشگاهی نفت و پتروشیمی و مراکز اداری و آموزشی سوریه که در ماههای اخیر به تصرف داعش درآمد متمرکز شده بود. آمریکا در پاسخ به سوال پیرامون چرایی این اقدامات انهدام توانایی اقتصادی داعش برای تداوم عملیاتهای تروریستی در عراق را بهانه خود برای نابودی زیرساختهای سوریه عنوان کرد این درحالیست که بودجه داعش بطور عمده از طریق دولتهای عربستان سعودی و قطر و ترکیه تامین می شود و تنها بخش ناچیزی از درآمدهای داعش از طریق استخراج و قاچاق نفت سوریه و فروش آن به دولت ترکیه تامین می گردد

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    مرگ بر اردوغان
  • نادر ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق عزیزم عالی بود این گزارشت بابا شما مگه چی میخورید که هر روز انقدر نو اور تر و بهتر میشید؟دمتون گرم واقعا عالیه این گزارشها من ندیدم هیچ جا اینطور گزارش مفصل و مستند بدن خدا پدر مادر باعث و بانیشو بیامرزه ما که دیگه اصن اخبار تی وی رو کار نداریم که همش از پیشروی و ... حرف میزنه تا یه چیزی میشه اخبارو با این گزارشات تحلیلی شما چک میکنیم راست رو بفهمیم
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    شهادت فرمانده ارتش سوریه در محور دخانیه دمشق « روز گذشته سرهنگ"سامراحمد واصل ملقب به غزال" فرمانده نیروهای ارتش سوریه در منطقه دخانیه واقع در شرق شهر دمشق در حین درگیری با تروریستهای تکفیری در اثر اصابت ترکش نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.» درجه رفیع شهادت. شهادت؟! . شما مطمئنید که شهید شد؟!. بهتر نبود می نوشتید کشته شد؟.
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    شهادت فرمانده ارتش سوریه در محور دخانیه دمشق « روز گذشته سرهنگ"سامراحمد واصل ملقب به غزال" فرمانده نیروهای ارتش سوریه در منطقه دخانیه واقع در شرق شهر دمشق در حین درگیری با تروریستهای تکفیری در اثر اصابت ترکش نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.» درجه رفیع شهادت. شهادت؟! . شما مطمئنید که شهید شد؟!. بهتر نبود می نوشتید کشته شد؟.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    لعنت بر ترکیه منافق صفت
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    مگه از سوریه چیزی باقی مونده
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    اردوغان دزد و کلاش ، برای پیوستن و حمایت در اتحادیه اروپا به هر خیانتی دست میزند.
  • فدایی ولایت ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق جان! تیترتان خیلی بد بود ای کاش به جای «فرمانده ارتش سوریه در محور دخانیه به شهادت رسید» می‌نوشتید یکی از فرماندهان ارتش سوریه در منطقه دخانیه به شهادت رسید تیتری که شما زدید آدم فکر می‌کند فرمانده ارتش سوریه به شهادت رسیده لطفا در این جور مطالب در تهیه تیتر بیشتر تامل فرمایید
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    تورا به خدا نگذارید عین العرب سقوط کند. که فاجعه ای دردناک به وقوع خواهد پیوست. سردار کجایی. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    چرا ارتش سوریه با این همه پیشروی و فلان و بهمان به کوبانی نیرو نمیفرسته؟ مگه نیروی هوایی نداره؟
  • تبریزی ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق عزیز زیر تصویر فرمانده شهید شده دخانیه رو یه بار دیگه بخونید
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    هلاکت
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    مگه از سوریه جیزی هم باقی مونده؟
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق چرا صفحه که باز میشه فیلما بطور خودکار اجرا میشن؟ بابا ما ترافیکمون محدوده، رعایت کن
  • مرتضی ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    دقیق من هم نظر بالا را قبول دارم هلاکت مربوط به ترویستها است نه فرمانده شیعه ارتش سوریه باید بنویسید شهادت
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    اسد باید هر چه زودتر جام زهر را بنوشد..... اینجوری جنگیدن دیگه هیچ فاید ه ای نداره
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    تبریزی راست میگه. لطفا مطلب زیر عکس شهید را کمی پایینتر درج کنید.
  • علیرضا اهواز ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    میترسم این اخباری که توی صدا و سیما پخش میشه رو به گوش مسئولینمون برسونن ! به نظر من باید روسیه رو تحت فشار گذاشت تا سوریه رو هرچه بیشتر تقویت کنه . هوانیروز قوی خیلی میتونه به سوری ا کمک کنه ، هلیکوپترهای سبکتر و چابکتری نیاز هست تا توی جنگ شهری ازشون استفاده بشه نه هایندها که به درد بشکه انداختن میخورن .
  • مهدی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    به نظر میرسه درگیری های سوریه داره وارد فاز بسیار حساسی میشه....وقتشه متحدان بشار اسد به طور مستقیم وارد عمل بشن ....
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اون مال قسمت پایینیه. باید کمی فاصله داده میشد.
  • تبریزی ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    مشرق عزیز از توجهی که به نظر مخاطبان نمیکنی و اشتباه خودت و اصلاح نمیکنی چوخ ممنون
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    مشرق جان زیر عکس فرمانده شهید سرهنگ"سامراحمد واصل ملقب به غزال" عبارت "هلاکت فرمانده ارشد نظامی تروریستها در دخانیه بدست ارتش سوریه " لطفا سریع تصحیح کنید .
  • حسین ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    فرمانده سوریه رو اشتباه نوشتید فرمانده تروریستها ... اصلاحش کنید
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اولین بارمه به این سایت میام. آخرین بارم هم خواهم شد. الان فقط اسرائیل و شماها با اردوغان مشکل دارین.واقعا ساده هستین. برا یه بارم که شده اتفاقات خاورمیانه رو درست تحلیل نکردین.
  • ناشناس ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ناشناس جان اخه اردوغان الگوی بدیه برای کشورهای مسلمان.اینا از پیشرفت ترکیه با امکانات محدود خبر ندارند خودشون میزنند خودشون می رقصند.به دروغهای خودشون اخرسر باور میکنند. بعدکه دروغشون رو میشه انگار نه انگار به روشون نمی ارند. در کانالهای ترکیه چه خصوصی چه دولتی به دستور اردوغان حق ندارند علیه ایران چیزی پخش کنند. دلیل، در اینده جلوگیری از دوشمنی بین دو ملت مسلمان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس