برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم.

مدافعان عین‌العرب: یا خواهیم مرد یا پیروز می‌شویم/ وزیر کشور ترکیه کردها را تهدید کرد/ درگیری‌ها به قلب شهر رسید +فیلم و تصاویرگروه بین الملل مشرق-  تحولات میدانی جبهه «القلمون»، تحولات میدانی عین العرب  و تحولات میدانی جبهه «درعا» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.


تحولات میدانی جبهه القلمون

شکست عملیات تروریستها برای اشغال مجدد عسال الورد

آتش عملیاتهای پی در پی ائتلاف گروههای مختلف تروریستی در مناطق مرزی سوریه با لبنان (کوههای القلمون) همچنان شعله ور است. دو روز پس از حملات همه جانبه ائتلاف تروریستهای تکفیری متشکل از "داعش"،"ارتش آزاد"و "جبهه النصره" به ارتفاعات شهر شیعه نشین بریتال لبنان ، که با مقابله حزب الله به شکست انجامید، این‌بار نوک پیکان حملات آنها شهرک عسال الورد واقع در بخش غربی کوههای القلمون (مرز سوریه و لبنان) را هدف گرفته است.

از ساعات ابتدایی صبح دیروز یگانهای رزمی گروه تروریستی ارتش آزاد و جبهه النصره با تدارکات کامل نظامی و استعداد نیروی حدود 1000 نفر حملات منظمی را از جهات مختلف به شهرک عسال الورد واقع در بخش سوری کوههای القلمون سازماندهی و به مرحله اجرا گذاشته اند.

در این عملیات مراکز ارتش و دفاع وطنی در تپه های اطراف عسال الورد هدف اصلی تهاجم ها بود و تروریستها با استفاده از اصل غافلگیری موفق به تصرف چند ساعته مقر های نیروهای دفاع وطنی سوریه موسوم به "المداجن" مستقر در یکی از ارتفاعات مشرف به این شهر شدند.

در منطقه القلمون باتوجه به جغرافیای کوهستانی آن ارتفاعات مشرف به دشت و روستاها و شهرها از اهمیت نظامی و استراتژیک بیشتری برخوردار هستند و تسلط هر گروه بر ارتفاعات منطقه به منزله سقوط شهر یا روستای مذکور می باشد.در اثر این حمله سه نفر از نیروهای این مقر که همگی بومی عسال الورد بوده اند به شهادت رسیدند.

در مقابل دهها نفر از تروریستها از جمله " محمود احسان حربا معروف به ابو حرب " فرمانده میدانی و عضو شورای فرماندهی گروه تروریستی جبهه اعتدال و آزادی (جبهة الاصالة والتنمية) به هلاکت رسیده اند.

بلافاصله پس از این حمله نیروهای کمکی دفاع وطنی و ارتش سوریه و حزب الله در منطقه حاضر شده و به مقابله شدید با تروریستها پرداختند. هم اکنون نیز درگیریها در تپه ها و کوههای اطراف عسال الورد میان دوطرف ادامه دارد.هواپیماهای نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در آسمان منطقه حضور دارند و طی 24 ساعت اخیر بیش از 24 مرتبه به مواضع تروریستها در تپه های عسال الورد حمله کرده اند.

یگان توپخانه و موشکی حزب الله و ارتش سوریه نیز در این درگیریها نقش فعالی ایفا کرده اند. یک منبع میدانی نزدیک به حزب الله به خبرنگار ما گفت که مسیر حرکت مهاجمین از منطقه راس المعره – جبه – عسال الورد بوده و عملیات فوق با هدف ایجاد خطوط امدادی – تسلیحاتی – تجهیزاتی جدید در نوار مرزی کوههای القلمون از مبدا شهرک عرسال – راس المعره – جبه – عسال الورد است.

گفتنی است در پی عملیات پاییز و زمستان سال گذشته رزمندگان حزب الله و ارتش و دفاع وطنی سوریه در منطقه القلمون کلیه شهرهای این منطقه بغیر از زبدانی واقع در نقطه شفر مرزی با لبنان از حضور تروریستهای تکفیری پاکسازی شده و تلفات بسیار سنگینی به سازمان رزم آنها وارد آمد.

باقیمانده تروریستهایی که موفق به فرار از معرکه نبرد شده بودند مدتها در کوههای منطقه و خصوصا مناطق اطراف شهرک لبنانی عرسال (سنی نشین)آواره و سرگردان بوده اند. از چند ماه پیش طی دیدارهای منظم افسران سازمانهای اطلاعاتی ترکیه،عربستان و قطر از منطقه تلاشها برای یکپارچه سازی صفوف و تجهیز و تسلیح این گروهها و برنامه ریزی برای اجرای عملیات گسترده با هدف بازپس گیری منطقه القلمون به منظور بازگشایی شاهراه تسلیحاتی – تدارکاتی از لبنان به داخل سوریه آغاز شده بود.

با کمال تاسف برخی جریانهای ذی‌نفوذ سیاسی مزدور غرب به سرکردگی سعد الدین حریری نخست وزیر معزول لبنان با تامین مالی و پوشش سیاسی و امنیتی برای تروریستها در شعله ور شدن آتش فعالیتهای آنها در این مناطق مرزی سوریه ولبنان نقش موثری ایفا کرده اند.

هم اکنون شهرک لبنانی عرسال به مقر رسمی اتاق عملیات مشترک گروههای تروریستی و همچنین عقبه تدارکاتی – درمانی آنها تبدیل شده است و حزب الله علی رغم وقوف کامل بر این موضوع برای پرهیز از ایجاد فتنه لبنانی -  لبنانی  و سنی – شیعی در لبنان که خواست اصلی تروریستها و کشورهای حامی تروریسم در منطقه مانند عربستان سعوید  وقطر و ترکیه است ، از انجام عملیات نظامی در عرسال خودداری کرده است.

 تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
سرگرد فراری ارتش، محمود احسان حربا عضو شورای فرماندهی گروه تروریستی جبهه آزادی و عدالت که در درگیریهای روز گذشته با ارتش سوریه در اطراف عسال الورد به هلاکت رسید
 
 تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
تجهیز تروریستهای جبهه النصره به عینکهای دوچشمی دید در شب از سوی کشورهای حامی تروریسم!

 تحولات میدانی سوریه
حمله تروریستها به مراکز ارتش و دفاع وطنی سوریه در ارتفاعات اطراف منطقه عسال الورد


تحولات میدانی جبهه عین عرب (کوبانی) - انتقال درگیریها به قلب شهر

در 22 روز از آغاز حمله گروه تروریستی داعش به شهر عین عرب(کوبانی) واقع در شمال شرقی استان حلب سوریه درگیریهای خیابان به خیابان میان "یگانهای مدافع خلق کرد" و گروه تروریستی ارتش آزاد از یکسو با تروریستهای تکفیری داعش به به مناطق مرکزی این شهر نزدیک می شود.

در درگیریهای روز گذشته عناصر داعش موفق به تصرف محلات بخش شرقی شهر شده بودند. یک منبع میدانی نزدیک به مدافعان کرد شهر به خبرگزاری رویترز گفت که عناصر داعش با استقرار در ارتفاعات اطراف شهر بطور شبانه روز محلات مختلف عین عرب را هدف گلوله بارانهای شدید قرار می دهند. وی با بیان اینکه مدافعان برای دفاع از شهر هم قسم شده اند گفت :"یا خواهیم مرد و یا پیروز می شویم اما هرگز حتی یک نفر از مدافعان ، عین عرب را ترک نخواهد کرد."

وی افزود که نیروهای داعش که روز گذشته 3 منطقه در بخش شرقی شهر را به تصرف خود درآورده بودند با استقرار تانک و خمپاره در این محلات بر شدت حملات خود به مواضع مدافعان شهر افزوده اند.

این مدافع کرد عنوان کرد که ارتش ترکیه با استقرار گسترده نیروهای نظامی و یگانهای تانک شاهد جنایات و حملات داعش است اما هیچگونه اقدامی برای جلوگیری از عملیات داعش نمی کند. وی تاکید کرد که در روزهای اخیر چند بار هواپیماهای ارتش ترکیه بر بر فراز شهر دیده شدند ولی از بمباران مواضع داعش خودداری کرده اند.
   
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

مدافعان عین‌العرب: یا خواهیم مرد یا پیروز می‌شویم/ وزیر کشور ترکیه کردها را تهدید کرد/ درگیری‌ها به قلب شهر رسید +فیلم و تصاویر





اما از صحنه درگیریها خبر می رسد که مدافعان کرد در شهر عین عرب برای جلوگیری از نفوذ داعش به محلات غربی جنوبی شهر تلاش میکنند و در این راه از شیوه نصب دهها کمین بر سر راه خودروها و ستونهای پیاده و زرهی داعش استفاده می کنند.

با گذشت 22 روز از جنگ در عین عرب مهمات و تسلیحات مدافعان در حال اتمام است. به گزارش منابع محلی نیروهای داعش از نظر کمیت و کیفیت نیرو و تسلیحات و مهمات در شرایط کاملا برتر نسبت به مدافعان به سر می برند.

در درگیریهای چند روز اخیر دهها نفر از صدها نفر از دوطرف کشته و مجروح شده اند. بنابر اعلان رسانه های ترکیه مجروحان کرد تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خاک ترکیه را ندارند این درحالی است که مجروحان داعش با آمبولانسهای وزارت بهداشت ترکیه وارد بیمارستانهای دولتی و خصوصی این کشور می شوند.این منابع حتی نام برخی از بیمارستانهای دولتی ترکیه را که میزبان مجروحین داعش در عملیات علیه شهر عین عرب را نیز افشا کرده اند که به شرح زیر می باشد:

بیمارستان دولتی شهر غازی عنتب

بیمارستان سیگورتا و بیمارستان 500 در شانلی اورفه

بیمارستان آتاترک در شهر انطاکیه


گفتنی است که در درگیریهای سنگین 22 روز گذشته در اطراف عین عرب بیش از 400 نفر از دو طرف (173 کرد و 219 عضو داعش) کشته شده اند.

درحالیکه دولت و ارتش ترکیه مرزهای مشترک با منطقه عین عرب را مسدود کرده و از ارسال کوچکترین کمک به کردهای مدافع شهر جلوگیری می کنند، روز گذشته صدها نفر از اعضای داعش بوسیله دهها دستگاه خودرو و با هماهنگی مقامات امنیتی – نظامی ترکیه برای پیوستن به این گروه از خاک ترکیه وارد مناطق اطراف عین عرب شده اند!
 
تحولات میدانی سوریه

تشدید اعتراضات کردهای ترکیه نسبت به همدستی ارتش و دولت ترکیه با تروریستهای داعش

همزمان با افزایش حملات داعش به شهر عین عرب بر شدت اعتراضات کردهای ترکیه نیز افزوده می شود. در روزهای اخیر شهرهای ترکیه مانند استانبول،آنکارا،دیاربکر و ... صحنه اعتراضات و تظاهراتهای میدانی کردهای ترکیه بوده است.

روز گذشته دردرگیری کردهای ترکیه با نیروهای ارتش و پلیس و ژاندارمری این کشور 12 جوان کرد کشته و دهها نفر دیگر بشدت زخمی شدند نیروهای امنیتی ترکیه از گلوله های پلاستیکی و بمبهای صوتی و گازهای اشک آور هلیه معترضین استفاده میکنند. کانون اعتراضات کردهای ترکیه، شهر کرد نشین دیاربکر است.در تظاهرات های دورز اخیر دهها دستگاه خودرو ی عمومی توسط معترضین به آتش کشیده شده و در پی افزایش اعتراضات ، دولت ترکیه در استانهای کردنشین سیرت ، ماردین ، وان و دیاربکر  اعلام وضعیت فوق العاده کرده است.

در همین حال «افکان آلا» وزیر کشور ترکیه تظاهرکنندگان را به طرفداری از کردها و خیانت!! به کشور خود متهم کرد و به آنها هشدار داد اگر سریعا متفرق نشوند با نتایج غیر قابل پیش بینی رو به رو خواهند شد.

آلا در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: ناآرامی در پی خشونت ادامه پیدا می کند لذا این نگرش غیر منطقی باید کنار گذاشته شود و معترضان باید به تظاهرات خود پایان دهند.

لازم به ذکر است که دولت ترکیه که خود موسس و یکی از بزرگترین حامیان داعش و سایر گروههای تروریستی تکفیری در منطقه می باشد پس از تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش از سوی آمریکا حاضر به عضویت در آن نشده و شرط عضویت خود در این ائتلاف را اولا "تجزیه سوریه (تشکیل منطقه حائل) و دوما مبارزه با دولت قانونی کشور سوریه تا براندازی آن" اعلام کرده است.

همچنین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در دیدار روز گذشته با رهبر یکی از احزاب کرد سوریه دو پیش شرط "پیوستن کردها به ارتش آزاد سوریه و مبارزه با دولت ترکیه و همچنین تن دادن به تجزیه سوریه از طریق ایجاد منطقه حائل مرزی" را برای جلوگیری از ورود داعش به داخل شهر عین عرب مطرح کرد.

پیام اوجالان به کردهای ترکیه:وضعیت قابل تحمل نیست!

عبدالله اوجالان رهبر «پ ک ک» که در زندان به سر می برد در یک پیام مخابره شده توسط برادرش گفت دولت می گوید در حال مذاکره و گفت و گو برای حل و فصل این موضوع است اما چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: این وضعیت یک وضعیت ساختگی است و ما بیشتر از این قادر به ادامه نخواهیم بود. دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد.
    
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
به آتش کشیدن مجسمه آتاتورک در دیاربکر
 
تحولات میدانی سوریه

تظاهرات کردهای ترکیه و حمله به مراکز اداری و پلیس در شهرهای انکارا،دیاربکر،استانبول و...



تحولات میدانی جبهه درعا

گروههای تروریستی "ارتش آزاد" و "جبهه النصره" با حمایت دولت اردن و آمریکا و انگلیس و فرانسه ، جشنواره ای از عملیاتهای هجومی به مراکز ارتش سوریه و شهرها و مناطق حساس استانهای جنوبی درعا و قنیطره به راه انداخته اند.تنها در سه روز اخیر 4 عملیات نظامی با عناوین : "والفجرو لیال العشر"،"لبیک اللهم لبیک"،"قصاص" و "ذات السلاسل" براه انداخته اند.

تحولات میدانی سوریه

بنابر اعلام اتاق مشترک عملیات این گروهها ، در هر یک از این عملیاتها بخشهای مشخصی از مناطق غربی،شمال غربی و مرکزی درعا هدف حملات منظم و سنگین تروریستها قرار گرفته اند. در گزارش روز گذشته به تفصیل اطلاعات کاملی ازدوعملیات "لبیک اللهم لبیک" و "والفجر و لیال العشر" خدمت مخاطبان مشرق نیوز تقدیم شده است .

از صبح روز گذشته گروه تروریستی ارتش آزاد با همکاری یگانهایی از جبهه النصره عملیات جدیدی را در داخل شهر درعا علیه مواضع ارتش سوریه آغاز کرده است. کانون این درگیریها محله "طریق السد" به سمت منطقه "المحطه"قرار دارد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سعید ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    انشاءالله که کردهای ترکیه دولت اردوغان را ساقط کرده و خود بر جای او به حکومت برسند.
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    بیگید که کردها ایرانین، اینطور مردم بیشیتر متوجه اوضاع میشن.
  • حسن ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    حق پیروز است این وعده خداوند در قرآن است سوریه پیروز و ترکیه بدست همین داعشیها ویران خواهد شد .
  • joonoob ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر ترکیه مرگ برداعش.
  • سیدمهدی موسوی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    چند بمب توی شهرهای توریستی ترکیه منفجر بشه صنعت شیشه ای توریسم در کشور ناامن ترکیه برای سالها خاک فلاکت خواهد خورد
  • محمد ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    اردوغان الهی سر بریده تو و اون داود اغلوی احمق رو ببینم که داعشیها حرومزاده دارن باهاش عکس میگیرن شیاطین کثیف.
  • محمد امین ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    خدالعنت کنه اردوغان را خداکنه درجهنم با اون آتاترک گوربه گورشده بپیونده
  • مازندرانی ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    ان شالا آتش این فتنه دولت مزدور و بی غیرت ترکیه رو جزغاله کنه باید به علویها و کردها اسلحه داد تا بزنن تو دهن ...........
  • مازندرانی ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    فقط صحبتهای نجم الدین اربکان درباره اینکه اردوغان و عبدالله خل رو بشنوید میفهمید که اینها چه جونورهایی هستن
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    لعنت به ترکیه و ارتشش اگه اونجا میبودم اردوغان رو میکردم توی فاضلاب مستراح
  • سهیل بشردوست ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    آدم بی پدر و مادر می خواد وایسی اون طرف مرز کشته شدن زن و بچه بی گناه و ظلم ظالم رو ببینی و هیچ کاری نکنی، مدال نوبل بی ناموسی تقدیم به ترکیه
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    اگر الان حضرت محمد صلی الله علیه و آله به این داعشیهای خونخوار و بقیه اراذل و اوباش مجاهد نما امر بفرمایند که دست از این مجاهدت ظالمانه بردارید ، به نظر شما چه خواهند کرد؟
  • محمد ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    از کلیه عزیزانی که این متن رو میخوانند خواهش میکنم اگر می تونند این پیام رو به گوش مسئولین برسانند اگر نمی توانید بصورت مستقیم کمک کنیم بهتر نیست بصورت غیر مستقیم ارسال اسلحه به منطقه عین العرب یا همان کوبانی از طریق پرواز هواپیما مجهز کردن کردهای ترکیه و علویان ترکیه برای برهم زدن شرایط سیاسی کشور ترکیه شناسایی عناصر داعش که زخمی میشوند و به خاک ترکیه برای درمان اعزام میشوند برای ترور عناصر رده بالای این گروه ها اقدام شود. کوچک همه عزیزان، فدایی انقلاب و رهبری
  • ياس ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    اين زمستونم ميگذره و روسياهيش به ذغال ميمونه آقايان اردوغان، ملك عبدا.. و ... خدا صبرش زياده... اينهمه جنايت كه چي بشه؟ ميخوايين به چي برسيد؟؟ فاين تذهبون؟؟؟
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    ببخشید ما چیکاره هستیم این وسط؟هم وطن ما هستن؟!مرز مشترک داریم؟نزدیک خاک کشور ما هستن؟از مرتبطان و علاقمند ایران هستن؟نه ابدا اتفاقا اینها کردهای تروریست پژاک هستن که بچه های ایران رو در کردستان و اذربایجان غربی و کرمانشاه به بدترین شیوه شهید کردن یادتون رفته؟درکنارشون کیا هستن؟گروه تروریستی ارتش آزاد دشمن خونی ایران و ایرانی! درمقابلشون کی هست؟گروه تروریستی داعش! الان ما چکاره ایم این وسط؟جوگیر نشو برادر
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    داعش و سایر گروههای تروریستی فعال در منطقه هیچ ارتباطی به پیامبر اسلام و اسلام ندارن شما هم به جای هذیان گفتن سرت به کار خودت گرم باشه در شهر عین عرب دو طرف تروریست دارن با هم میجنگن مردم شهر هم قربانی و اواره هستن
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    قدر دولت و ارتش و سپاه و نیروهای امنیتی خودمونو بدونیم که این نسخه بدترش واسه ما پیچیده اس! تقدیم به اون احمقایی که می گفتن ایران در سوریه و عراق چیکار میکنه! فکر کن اگر این تفرک غلط بکرسی نشسته بود الان داعش در خاک ما بود!
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    هواپیما از بالای سر ترک‌ها و داعش؟؟؟؟ از حریم هوایی ترکیه؟؟؟
  • حسين ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    لعنت خداوند بر اين اردوغان يهودى زاده ، اين مزدور كثيف رژيم صهيونيسم و سگ زنجيريش داود أغلو
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    دوست عزیز اول فکر کن بعد پیشنهاد بده
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    به نظرت (از نظر آینده پژوهی می گم فکر بد نکن) اگه الان اسد یک کلاهک هسته ای آزمایش کنه چه اتفاقی می افته.......در ضمن خود کشور ترکیه را نخبگان یهودی جعل کردن تا از دست مسیحی های ارتدوکس (روم شرقی ) خلاص بشن (شما چه انتظاری داری)....دانشمندهای بی طرف این را خوب می دونن که یهودیان از هر کارشناس اسلامی کارشناس ترن
  • فریدون ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    من فرمانده اصلی داعش را برای جهانیان اعلام می دارم رجب اردوغان قاتل ملت مسلمان
  • عباس م 61 ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    داشتم رد می شدم گفتم یه سر به سانسورچی کامنتا بزنم.
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    با عرض معذرت !!!! با حضرتش دست به گریبان خواهند شد !!!
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    دمت گرم
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    اردوغان پست تر و منافقتر از تو ندیدم خاورمیانه رو به اشوب کشیدی نوکر شیطان
  • یاسر ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    اردوغان و دارودستش آبرو رو خوردن و خیا رو قی کردن .
  • مازندرانی ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    اونوقت باید کلی پول اسید میدادی تا ............................خخخخخخخخخخ
  • علیرضا اهواز ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    ترکیه بین دو انتخاب سخت قرار گرفته که مطمئنا اولی رو میپذیره ! یا صبر کنه و حمایتش از داعش رو ادامه بده تا آمریکا مجبور بشه طرح تجزیه سوریه رو بپذیره (که آمریکا خودشم نمیدونه میخواد چکار کنه!) و البته این صبرش باعث شورش کردهای داخل ترکیه خواهد بود ...و یا به کمک کردها بره و یکی از برگهای برندش توی منطقه که در واقع قرار هست آلترناتیو حزب الله و حماس مورد حمایت ایران باشه رو بسوزونه که قطعا این عثمانی های معامله گر دست به چنین کاری نمیزنن تا لقمه بزرگتری مثل شمال سوریه رو بدست نیارن ! سوریه شده گوشت قربانی... البته ترکیه جزای این کارها رو خواهد دید و قیام کردهای فریب خورده در مذاکرات ده سال گذشته موجب خواهد شد آنکارا دچار مشکلی حادتر از سوریه بشه؛کردها در سوریه و عراق به سلاح های زیادی دست پیدا کردن که هر آن در صورت شعله ور شدن اعتراضات کردهای ترکیه ممکنه وارد مرزهای اونجا شده و بنزین روی آتش اعتراضات بریزن .به هر حال بازی عثمانی ها خیلی خطرناک شده آتیشش قطعا دامن اونها رو هم خواهد گرفت
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    پسرعموم دوتا دختر کوچیک داش همین پ ک ک شهیدش کردن 3 روز جنازه ش موند تو کوه کسی از ترس تک تیراندازای این کثافتا جرات نمیکرد بره جنازه شو بیاره پایین تشییع کنیم. الان شما شدین حامی اوجالان؟ نشسی کجا داری باین و اون فحش میدی شما؟ کوبانی خاک سوریه س.چرا کسی از پرزیدنت اسد هیچ انتظاری نداره؟ چرا فک میکنین ترکیه آدم ماس هروخت هر چی انتظار داشیم انجام بده؟ هر وخت ما خاسیم حمله نکنه هر وخت خاسیم حمله کنه. منتشر کن.لاقل بخاطر یتیمای پسرعموم تا بدونن سر چی به کی دارن فحش میدن
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    Zendeh baad Kobane
  • ابی ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    حال که به کرد های ترکیه اجازه ورود به کوبانی رو نمیدن بهترین راه اینه که برن به همون بیمارستانهایی که اون خوکهای داعش بستری شدن و اونا رو بکشن .
  • حسین ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    عجب اوضاعی راه انداخته این اردوغان جانی و قاتل
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    لعنت به این مغولهای ترکیه که از اول فتنه واشوب وگرگ صفت بودهاند.
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    به نظرم بالاخره خون بی گناهان گریبان دولت ترکیه را خواهد گرفت و در آتشی که به پا کرده است خواهد سوخت!!! نمی دانم چرا از تاریخ درس نمی گیرند!!! صدام را همه یادش هست که در آتشی که علیه مردم مظلوم ایران و عراق به پا کرد و برای آمریکایی چقدر خدمت کرد، آخرهم مرگش با خواری و ذلت تمام بود.
  • حسین ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    کرد ها بعد از جنگ با داعش باید حساب این ترکیه خائن عوضی رو برسن که میخواد خودشو تو منطقه مهم جلوه بده در صورتی که هیچ غلطی نمیتونه بکنه ب امید روزی ک هیچ موجود ستمکار و دورویی روی زمین باقی نمونه
  • كاربر ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    مرگ بر رجب اولاغان و داود اولاغو دو جنايتكار حامي تروريستهاي داعش و النصره
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا به داد ما برسه :(
  • سید ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    بابا چرا همش میگین ترکیه دست رو دست گذاشته و داره نگاه میکنه؟؟؟ ترکیه داره از داعش پشتیبانی میکنه اگه فقط دست رو دست گذاشته بود که مشکلی نبود...
  • ناشناس ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    کردهای عراق ،ترکیه و سوریه ایرانی اند
  • مهدی مرادیفر ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    مردم وملت کرد مردمی شجاع ودر عین حال مردمی کینه ای .که تا سالها کینه این نامردی های دولت ترکیه را بدل میگیرند وتا زهر خود را به دولت ترکیه نریزند ارام نمیگیرند حتی اگر دها سال هم طول بکشه دولت ترکیه بداند که دیگر روی ارامش را به چشم نمی بیند واینده نشان میدهد که ترکیه یکروز بدون انفجار وخون ریزی را مگر در خواب ببیند وان روز دیگر دیر شده است برای بخشش
  • مسعود ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    مشرق نیوز واقعا شده تریبون تروریستهای پ ک ک و اوجالان. هر کس متوجه این فضاسازی آشکار علیه ترکیه نشه واقعا ساده دله
  • amir ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    نظرات بیشتر سطحی و مثل کامنت های سایت های گروه های تروریستی کوردی هست...
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا لعنت کند آتا ترک و دارو دسته اش را
  • مازیار ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    خوب طبیعیه مردم بیش از اینکه پیرو اصول سیاست باشند پیرو احساسات خود هستند ولی یه اصلی وجود داره واون اینه که (وقتی خواستی حال کسی رو بگیری ،خوب حالشوبگیر ولی بهش نگو می خوام حالتو بگیرم چون اونوقت اونم حالتومی گیره!)
  • تارکان ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    زنده باد ترکیه ننگ بر دشمنان ترکیه مشرق خیلی خوب منبع خبری این مردهای سر کوهی شدی
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    زنده باد همه ی کشورهای جهان و زنده باد زندگی
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    مگه تو از تو چاه فاضلاب اومدی که مردم سر کوهین
  • ابراهيم ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    مرگ بر امريکا مرگ بر داعش مرگ بر ترکيه
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    خيلي فاشيستي
  • امیرعلی ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    تو این چند سال اخیر مشاهده شده که ترکیه کشور موفقی در اقتصاد وسیاست بوده و هر کشوری به اقتضای منافع خودش عمل میکنه . وقتی من تو سلماس خدمت میکردم به عینه دیدم که برای کشتن چند نیروی پژاک که تو روستای مرزی پراکنده بودن ، کل روستا را به توپ بستیم. هرکی بر اساس منافع خودش عمل میکنه و اینم بدونید پ ک ک و پژاک از داعش برای ایران خطرناکترند.
  • ابراهیم ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    وقتشه که ایران هم نیروی رزمی داوطلب برای حمایت از ذولت های سوریه وعراق اعزام کنه والا فردا به سراغ ما میان. نمیدانم چزا مسئولین ما دست روز دست گذاشتن.
  • کرد ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا به داد کردها برسه
  • ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    خدا شمارو با داعش محشور کند و با آتا تورک
  • ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ترکیه نقطه ی ننگی در تاریخ جغرافیاست
  • ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    مرگ بر اردوغان
  • علی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ظاهرن شما هم در قصلوت قلب و آدم کشی دست کمی از داعش نداری.فقط موضعت فرق می کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس