کد خبر 349784
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

فعالان یمنی تصریح کردند بقایای رژیم دیکتاتوری یمن، هنوز شبکه شکنجه و جنایتهای خود را حفظ کرده اند.

به گزارش مشرق، پرس تی وی نوشت: جنبش انصارا... حوثی های یمن یک پایگاه نظامی را کشف کرد که در آنجا تونلهای زیرزمینی و سلولهای زندان و واحدهای شکنجه وجود داشت. این پایگاه نظامی زیرزمینی در شهر صنعاءپایتخت این کشور کشف شده است. علی محسن الاحمر ژنرال فراری رژیم سابق یمن از این پایگاه استفاده می کرد. وی برادر ناتنی علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن است.
یکی از فعالان حقوق مدنی در یمن در این باره گفت:« این پایگاه نظامی ، دژ فساد است که چندین سلول زندان داشت و این زندان در شرایط وحشتناکی قرار دارد. ما در این زندان، زنجیرهایی پیدا کردیم که از آن برای شکنجه استفاده می شود.»
این زندان و پایگاه نظامی آن، پس از درگیریهای شدید بین حوثی ها و نیروهای وفادار به ژنرال علی محسن الاحمر به تصرف درآمد. براساس برنامه دولت قرار بود در گذشته، مکانی که این پایگاه نظامی در آن واقع است به پارک تفریحی تبدیل شود اما ارتش قدرتمند یمن با این کار مخالفت می کرد که حالا علت آن مشخص شده است. اما حالا این طرح اجرایی می شود.
یکی از فعالان یمنی در این باره گفت:« یک هفته پیش این مکان، پایگاهی نظامی برای علی محسن الاحمر بود. اما حالا اینجا به پارکی برای کودکان و انقلابیون یمنی تبدیل می شود که این مکان را از گروههای مسلح رها کردند یعنی همان افراد مسلحی که در اینجا هرکاری که می خواستند انجام می دادند.»
فعالان یمنی می گویند در داخل این پایگاه نظامی ، سالها انواع و اقسام جنایتهای جنگی و جنایتهای بشری رخ داده است و ژنرال علی محسن الاحمر این کارها را برعهده داشته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس