کد خبر 349806
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

۹ فعال ضد رژیم آل خلیفه در بحرین از سوی دادگاهی به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش مشرق، صوت المنامة، دادگاهی در بحرین امروز دوشنبه(7 مهر) 9 تن از فعالان ضد دولتی بحرینی را به اتهام دست داشتن در قاچاق اسلحه و حمل مواد منفجره به حبس ابد محکوم و تابعیت آنها را سلب کرد.

این دادگاه همچنین 3 تن از این فعالان را که به حبس ابد محکوم شده بودند، به اتهام حمله به نیروهای امنیتی به 3 سال زندان نیز محکوم کرد.
رژیم آل خلیفه به بهانه‌های واهی شهروندان مخالف با این رژیم را که در تظاهرات ضد دولتی صلح‌آمیز شرکت می‌کنند، به مجازاتهای سنگین از قبیل حبس ابد و سلب تابعیت بحرینی محکوم می‌کند.

دیده بان حقوق بشر اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود: اقدام مقامات بحرینی مبنی بر سلب تابعیت شهروندان، توسل به خشونت و زور محسوب می‌شود.

در همین راستا مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر گفت: شهروند بحرینی که خواهان تغییر است دیگر تنها با بازداشت اجباری و شکنجه مواجه نیست؛ بلکه این‌بار  با سلب تابعیت و دچار شدن به سرنوشت نا معلومی نیز روبرو است.

دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرده بود که بحرین باید قوانینی که به مقامات این کشور اجازه سلب تابعیت از  منتقدان را می‌دهد لغو کند؛ چرا که چنین اقداماتی توسل به زور و خشونت محسوب می‌شود و سلب تابعیت هر منتقدی که به طور صلح آمیز از دولت خود انتقاد می‌کند جایز نیست.

در این گزارش همچنین آمده بود که  دولت بحرین قصد دارد که برای مجازات منتقدان خود استفاده از شیوه های خبیثانه را افزایش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس