کد خبر 351936
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

وزیر خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه اقدام نظامی این کشور در عراق و سوریه را امری ضروری خواند و گفت واشنگتن تلاش می‌کند تا تهدید ناشی از داعش را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه گفت اقدام نظامی اخیر این کشور در عراق و سوریه، امری «ضروری» بود چراکه واشنگتن تلاش می‌کند تا تهدید ناشی از گروه تروریستی داعش را از خود دور کند.

خانم کلینتون که در نشستی به میزبانی اندیشکده «کانادا 2020» در اتاوا صحبت می‌کرد، همچنین گفت مبارزه با داعش امری بلندمدت است. وی تصریح کرد که لازم است تا نبردی هم در شبکه‌های اجتماعی علیه این گروه، آغاز شود.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز 10 سپتامبر طی نطقی تلویزیونی از راهبردی رونمایی کرد که می‌گوید هدف از آن «تضعیف و نهایتا نابودی داعش» است. حملات هوایی و تقویت بیش از پیش مخالفان مسلح فعال در سوریه، از اصلی‌ترین بندهای این راهبرد است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلینتون که از جمله اصلی‌ترین گزینه‌های دموکرات‌ها برای رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 به شمار می‌آید، در بخش دیگری از نشست روز دوشنبه، گفت «به شدت در حال فکر» در مورد کاندیداتوری است، اما تا پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، در این رابطه تصمیم قطعی نمی‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس