به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبرهای بین الملل امروز دوشنبه 31 شهریور به شرح زیر است:

 
ریابکوف: ایده‌های تازه‌ای در مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده‌ایم
نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای با ایران روز دوشنبه به خبرگزاری «ایتارتاس» گفته است که مسکو در دور تازه مذاکرات، طرح‌های تازه‌ای را ارائه کرده است.


چرا القاعده به ایجاد سایت‌ فارسی روی آورده؟+تصاویر
چندی پیش شبکه القاعده از تشکیل شاخه نظامی خراسان برای انجام عملیات در نواحی جنوب آسیا خبر داد. این شاخه که عمدتا از اتباع کشورهای یمن، لیبی، هند، پاکستان و افغانستان تشکیل شده است کار ویژه خود را مقابله با آمریکا تعریف می‌کند اما چرا القاعده نام این شاخه خود رزا خراسان قرار داده است؟ آیا این گروه به فکر اشغال خراسان است؟

چرا القاعده به ایجاد سایت‌ فارسی روی آورده؟+تصاویر

 
مذاکره ظریف و کری در نیویورک
وزیران خارجه ایران و آمریکا یکشنبه شب به مدت یک ساعت و نیم در شهر نیویورک دیدار کردند و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا طی آن طرفین در مورد مسئله هسته‌ای و تهدید ناشی از «داعش» گفت‌وگو کرده‌اند.

 
تشدید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید
پس از نفوذ فردی به داخل کاخ سفید در روزهای اخیر سرویس مخفی آمریکا تمهیدات امنیتی جدیدی برای ورود گردشگران و نیز مردم این منطقه به محوطه کاخ سفید اتخاذ کرد.

 
11تروریست داعشی در اردن دستگیر شدند
نیروهای امنیتی اردن 11 تروریست داعشی را که قصد داشتند به امنیت این کشور ضربه بزنند، دستگیر کردند.

 
پانتا:اوباما مسئول شکل گیری داعش است
وزیر دفاع سابق آمریکا در اظهاراتی رئیس جمهور این کشور را مسئول شکل گیری و قدرت گرفتن داعش اعلام کرد.

 
واکنش کرزای به پیروزی اشرف غنی
حامد کرزای پیروزی اشرف غنی احمدزی را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به وی تبریک گفت.

 
مردم ترکیه: دولت اردوغان، همدست داعش است
مردم شهر استانبول تركيه با برگزاري تظاهرات گسترده دولت اردوغان را به همكاري با داعش متهم كردند.

 
نتانیاهو:برای کمک گرفتن از ایران علیه داعش تحریم‎های تهران را سبک نکنید
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با هر نوع توافقی میان کشورهای غربی و ایران بر سر موضوع هسته ای مخالف است از گروه 1+5 خواست تا برای حضور ایران در ائتلاف ضد داعش تحریم های موجود علیه جمهوری اسلامی را سبک نکنند.

 
درآمد ۶ میلیون دلاری تکفیری‌ها در عراق
منابع عراقی و کُردی زوایایی بیشتری از گروهک تکفیری دولت اسلامی عراق و شام شامل سرکردهای خطرناک آنها در نینوا و درآمد روزانه آنها فاش کردند.

 
موضوعات اصلی مجمع عمومی سازمان‌ملل
یک خبرگزاری غربی با اشاره به آغاز مجمع سالانه سازمان ملل عنوان داشت که نشست امسال رهبران جهان در نیویورک تحث تاثیر سه موضوع اصلی مذاکرات هسته ای ایران، مقابله و ریشه کن کردن بیماری ابولا و مقابله با گروه تروریستی داعش برگزار می شود.

 
پادشاه اردن: برای مقابله با داعش در سوریه و عراق دیر شده است
پادشاه اردن با اشاره به ائتلاف آمریکایی علیه داعش و احتمال اقدام نظامی علیه این گروهک در خاک سوریه و عراق، گفت که برای مقابله با داعش در سوریه و عراق دیر شده است.

 
رسوایی جنسی کارکنان سرویس مخفی کاخ سفید
ایندیپندنت ضمن اشاره به حساس و خطرناک بودن ماموریت سرویس مخفی آمریکا در حفاظت از رئیس جمهور آمریکا و خانواده وی به نقص امنیتی اخیر در محوطه کاخ سفید اشاره کرده و آن را نشانه‌ای از افول سرویس مخفی آمریکا ارزیابی کرده است.

 
طلاق زن عربستانی بخاطر نبستن در خودرو
یک مرد عربستانی همسرش را به علت نبستن در خودرو، طلاق داد.

 
مرگ موسس یگان ترورهای موساد
منابع صهیونیستی از مرگ موسس یگان ترورها (کیدون) در سازمان موساد رژیم صهیونیستی و مسئول ترور رهبران جنبش فتح در لبنان خبر دادند.

 
حمایت"تونی‌بلر"از عملیات زمینی در عراق
نخست وزیر پیشین انگلیس، که به دلیل دروغگویی درباره جنگ عراق، فعالان مدنی این کشور خواستار محاکمه وی به عنوان جنایتکار جنگی شده‌اند، باز هم خواستار حمله زمینی در عراق این بار به بهانه مبارزه با داعش شده است.

 
الاخباريه: روسيه اسناد جديدي از روابط داعش با سازمان سيا به دست آورده است
اسناد و مدارک جدیدی در دست دولت روسیه است که روابط داعش با سازمان سیا را به اثبات می رساند.


 سخنگوی داعش:کری "مرتیکه پیر" است
داعشی‌ها در تازه‌ترین نوار صوتی خود بار دیگر جان کری و اوباما را هدف حملات و توهین‌های خود قرار داده و از مسلمانان خواستند "کفار" را بکشند.

 
هلاکت ده‌ها داعشی در دیالی عراق
فرمانده عملیات دجله از وجود اجساد بی شمار تروریست‌های تکفیری در خیابان‌های مناطق درگیر در دیالی عراق خبر داد.

 
گزارش زن سوری از مقر داعش+فیلم
یک زن سوری با تهیه گزارشی تصویری از داخل شهر رقه، مقر اصلی "داعش" در سوریه؛ برای نخستین بار تصاویری را از نحوه اداره این شهر توسط این گروه تروریستی فاش کرد.

 
پنتاگون:ائتلاف مقابله با داعش در عراق و سوریه شرکت داده شود
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با تاکید بر اهمیت جغرافیایی ترکیه گفت، این کشور باید در ائتلاف مقابله با داعش در عراق و سوریه شرکت داده شود.

 
قرضاوی ممنوع المنبر شد
منابع آگاه قطری فاش کردند که یوسف قرضاوی شناخته شده به عنوان شیخ تکفیری ها تا ابد از ایراد خطبه های نماز جمعه دوحه منع شده است.

 
داعش خواستار حمله به «انصارالله»شد
سخنگوی تکفیری‌های داعش خواستار حملات تندروهای مسلح یمنی علیه مواضع انصارالله در این کشور شد.

 
درخواست داعش از تکفیریهای جهان
داعش از تکفیریها و حامیان خود خواست که شهروندان کشورهایی که در ائتلاف بین المللی علیه داعش مشارکت کرده اند را به قتل برسانند.


رویکرد سیاسی ایران و آمریکا در رویارویی با داعش
شرایط کنونی حاکم بر منطقه و تشکیل ائتلاف ضد داعش توسط آمریکا با حضور کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موجب شده تا این کشورها بر واشنگتن فشار بیاورند که روابط خویش با تهران را به وضعیت سابق خود عودت دهد، چون از دید این کشورها توافق هسته‌ای با ایران به معنای باز گذاشتن دست تهران در منطقه،‌ صرف نظر از عادی سازی روابط میان دو کشور است.




علل گرایش زنان تبعه اروپا به داعش
روزنامه ی اسپانیایی"لافانگواردیا" نوشت:هم اکنون مراکز امنیتی در اروپا نگران موج بازگشت دختران و زنان حامله اروپایی تبار از پدرانی داعشی می باشند، که در چارچوب قوانین اروپایی فرزندانشان هم باید از تابعیت این کشورها برخوردار شوند.


بیش از2هزار عربستانی در صفوف داعش
آمار مراکز پژوهشی نشان می‌دهد که بیش از ۲ هزار عربستانی در صفوف داعش و گروه‌های وابسته به آن حضور دارند که اغلب آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی به این گروه‌ها پیوسته‌اند.

سفر مخفی لیبرمن به وین جنجال آفرید
سفر پنهانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اتریش و دیدارهای دیپلماتیک حساسی که وی در این سفر انجام داد، باعث شد برخی اعضا احزاب اسرائیلی از اداره حسابرسی این رژیم خواستار تحقیق درباره ماهیت این سفر شوند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس