کد خبر 348572
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

دیدار روز گذشته دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، مورد توجه خبرگزاری های خارجی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در این زمینه خبرگزاری آسوشیتدپرس می نویسد نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور ایران برای اولین بار از زمان انقلاب اسلامی ایران، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.
 
 
بازتاب دیدار روحانی و کامرون در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه به نقل از سخنگوی نخست وزیر انگلیس از توافق سران دو کشور برای ارتقای روابط دوجانبه سخن گفت و افزود :" کامرون و روحانی بر تهدید گروه تروریستی داعش پیش روی منطقه تاکید و توافق کردند که تمام کشورهای منطقه باید تلاش بیشتری را برای کاهش حمایت از گروههای تروریستی انجام دهند.
 
خبرگزاری فرانسه نیز طی گزارشی نوشت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد رو در رو با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفتگو کرد که نخستین دیدار رهبران دو کشور بعد از 1979 به حساب می آید.
 
بازتاب دیدار روحانی و کامرون در رسانه‌های خارجی+ تصاویر 
خبرگزاری آلمان نیز دیگر منبع غربی بود که این موضوع پرداخت و نوشت این نخستین نشست از نوع خود از انقلاب سال 1979 ایران تاکنون به شمار می رود.
 
این رسانه بیگانه در ادامه بیان می کند کامرون و روحانی در این نشست که با دور جدید از مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران همزمان شده است اعلام کردند اختلاف های مهمی بین دو کشور وجود دارد.  
 
خبرگزاری رویترز نیز گزارش مشابهی را با محوریت بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس در مورد این دیدار منتشر کرد . در این گزارش آمده است :"دفتر نخست وزیری انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و حسن روحانی رئیس جمهور ایران موافقت کردند تهران و لندن باید برای بهبود روابط با یکدیگر تلاش کنند و اینکه دستیابی به یک موافقتنامه طولانی مدت در مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهان ضروری است".
 
 بازتاب دیدار روحانی و کامرون در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

این خبرگزاری انگلیسی بیان می‌کند دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد کامرون صبح چهارشنبه با روحانی در نیویورک دیدار کرد که نخستین نشست از این نوع از زمان انقلاب سال 1979 ایران تاکنون به شمار می رود.
 
در این بیانیه آمده است کامرون و روحانی اعلام کردند در گذشته اختلاف هایی بین دو کشور وجود داشته است اما دو طرف باید برای بهبود روابط دوجانبه تلاش کنند.
 
به نوشته امروز روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن،حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و  محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه این کشور با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دیدار کردند.  
 
الشرق الاوسط نوشت  این دیدار در نمایندگی انگلیس در سازمان ملل صورت گرفت و  از انقلاب هزارو نهصدو هفتاد و نه ایران تا کنون ،  اولین دیدار در این سطح محسوب می شود. الشرق الاوسط با اشاره به اینکه گفتگوی تلفنی سال گذشته میان روحانی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ،بعد از سه دهه تاریخی محسوب می شود نوشت  دیدار دیروز میان روحانی و کامرون ، سد جدیدی را  در روابط دو کشور شکست. یک دیپلمات ایرانی در این خصوص به الشرق الاوسط گفت این دیدار به نوبه خود ،تاریخی محسوب می شود و نقطه عطفی در تاریخ روابط میان لندن و تهران به شمار می آید .  
 
این منبع بدون دادن توضیح بیشتر خاطر نشان کرد در این دیدار دو طرف درباره چالشهای منطقه و پرونده هسته ای ایران گفتگو کردند. الشرق الاوسط نوشت دو طرف از بیان جزئیات گفتگوها  خودداری کردند و  ابوطالبی سخنگوی ریاست جمهوری ایران هم دراین خصوص به بیان این نکته بسنده کرد که ملاقات میان روحانی و کامرون « زمینه ساز تحولات اساسی در روابط  میان ایران و اتحادیه اروپا است». 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمن ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    معلوم است آقای کامرون اولین تلاشش را بعد از ملاقات انجام داد و ایران را تروریسم و حامی آن خواند اینقدر از کلمات کلیشه ای دروغ بدم می اید
  • احمد ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    اين كامرون جزو اون دسته از ادمهاست كه هرچه بخواد خودشو خيرخواه و خوب نشون بده باز چهره كريهش داد ميزنه كه چيكاره است. برو به جهنم كامرون لعنتي...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس