کد خبر 348454
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

رئیس‌جمهور گفت: باید بپذیریم که فعالیت تروریست ها به نفع کسی نیست و تروریسم ابزار مناسبی برای رسیدن به منافع نمی باشد و اگر کسی در این جهت حرکت کند خودش نیز در امان نخواهد بو

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص موضوع هسته ای ایران، خطر تروریسم در سوریه و عراق و مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

رئیس‌جمهور در این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد، گفت: دولت ایران در پی تعامل سازنده با جهان بر مبنای احترام و منافع مشترک است و نسبت به انگلستان هم علاقمند به ایجاد رابطه خوب و توسعه مناسبات هستیم.

روحانی با بیان اینکه تجار ایران و انگلستان از دیرباز روابط اقتصادی خوبی داشته‌اند، بر تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور تأکید کرد و خواستار ارتقای روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات مفصل ایران و 1+5 در خصوص موضوع هسته‌ای، گفت: ما در ایران اراده جدی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات به شکل جامع داریم و در پی فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در چارچوب NPT هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران همواره همکاری شفافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است، تصریح کرد: گزارش‌های بازرسان آژانس نشان می‌دهد که فعالیت‌های ایران هیچ‌گاه انحراف نداشته است.

روحانی گفت: امیدواریم با اراده کشورهای مذاکره‌کننده دستیابی به توافق جامع محقق شود، زیرا هیچ راهی برای حل و فصل مسئله جز تفاهم وجود ندارد. راه تحریم نه تنها ثمری نداشت بلکه به ضرر همه طرفین بود. پایان تحریم و آغاز توافق می‌تواند به روابط گسترده و پایدار میان طرفین کمک کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه باید از تجربه گذشته برای ساختن آینده استفاده کرد، گفت: همه اعضای NPT باید دارای حقوق مساوی باشند و تبعیض از نظر ما قابل قبول نیست. قرارداد پایدار در سایه احترام به حقوق ملت‌ها به دست خواهد آمد و تحقیر یک ملت، موفقیت ایجاد نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر 1+5 انعطاف لازم را داشته باشد در مدت معقول، توافق در دسترس ماست. از فواید آن بنای اعتماد است که می‌تواند مبنای توسعه همکاری‌ها در سایر حوزه‌ها باشد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، فتوای رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین تضمین برای عدم انحراف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دانست.

روحانی با اشاره به تحولات منطقه، بی‌ثباتی و ناامنی را ناشی از توحش این گروه‌های تروریستی دانست و با اشاره به ضرورت خشکاندن ریشه‌های فعالیت تروریست‌ها، گفت: باید بپذیریم که فعالیت تروریست‌ها به نفع کسی نیست و تروریسم ابزار مناسبی برای رسیدن به منافع نمی‌باشد و اگر کسی در این جهت حرکت کند خودش نیز در امان نخواهد بود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: برای مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری و همفکری هستیم. باید تروریست‌ها تعقیب و فعالیت‌های‌شان رصد شود و با کشورهایی که به آنها کمک‌های مالی و تسلیحاتی می‌کنند برخورد صورت گیرد.

دیوید کامرون نیز در این دیدار با اشاره به اختلاف نظرهای ایران و انگلستان در سال های اخیر، فرصت برای بازسازی روابط دوجانبه ایران و غرب را مهم دانست و گفت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصاد و موضوعات علمی برای همکاری و گفت‌وگو میان دو کشور وجود دارد.

نخست‌وزیر انگلستان با بیان اینکه ایران همانند همه کشورها حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد، اراده جدی ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را مثبت خواند و دیدگاه‌های کشورش در خصوص برخی موارد فی‌مابین و منطقه‌ای را بیان کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش از کمک ایران به استقرار دولت جدید عراق قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    پارسال تلفنی امسال حضوری سال دیگه .... ........ ...... انشالله. خیره
  • مشرقی تیر ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    از این دیدار برای ملت ایران هیچ ابی گرم نخواهد شد !!!
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    برای دوستان جمهوری اسلامی جز یاس نخواهد داشت.
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    برای خودم متاسفم که رئیس جمهور کشورم با روباه پیر دیدار میکنه. روباهی که همین دیشب و بعد از همین دیدار ایران رو متهم به حمایت از تروریسم کرد
  • مینا ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    سخنرانی کامرون در سازمان ملل خود گواه این هست و خواهد بود که سیاست انگلیس خبیس نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده! حافظه تارخی ملت ایران هرگز خیانت های این روباه صفتان وعوامل داخلی وابسته و حتی دستنشانده آنها را از یاد نخواهند برد!
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    من هم جای اینگلیس بودم برای حظور مستمر در منطقه و تضعیف روحیه و تشکیک در اذهان ملت ها و تضعیف دوستاران ایران و انقلاب هم که شده یک چنین ملاقاتی را ترتیب میدادم! کلا هر موقع که انگلیس و امریکا ضعیف میشوند به همین صورت عمل میکنند! منظور همان انزوای سیاسی است! این اشتباه تاریخی ماست که قبل از برداشته شدن تحریم ها و گرفتن حق و حقوق ملت ایران با اینها ملاقات کنیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس