کد خبر 348607
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸

یکی از مراجع تقلید قم گفت: کشور ما در سایه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) رشد کرده است و در مذاکرات با غرب نیز باید به آنها متذکر شویم که ما «آقا» و «متعهد» هستیم و این شما هستید که باید متعهد باشید.

به گزارش مشرق، آیت‎الله‎ عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی کشور با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: با ورود ماشین به زندگی، جوانان بیکار شده‌اند و استفاده از ماشین برای این بود که انسان راحتی داشته باشند نه اینکه از کار بیکار شود.

وی ضرورت تعالیم علم، دانشگاه و صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این انسان است که به همه چیز ارزش‌ می‌دهد و نباید خود را اسیر ماشین کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله تحریم‌ها گفت:‌ به کشوری که 10 درصد از انرژی و منابع جهان را در اختیار دارد و یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است نباید از ناحیه‌ تحریم‌ها فشاری وارد شود.

وی با اشاره به اینکه ما در سایه تعالیم قرآن کریم غیور تربیت شده‌ایم یادآور شد: با غیرت بودن یعنی اینکه در حریم کسی دخالت نکرده و اجازه ندهیم کسی نیز در حریم ما دخالت کند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه باید برای غیور بودن ابتدا هویت خود را بشناسیم اضافه کرد: کسی که نتواند هویت خود را بشناسد نمی‌تواند تفکیک درستی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن به ما آموخته است که با استفاده از حداقل‌ها بهترین زندگی را برای خود مهیا کنیم افزود: با وجود این همه معادن و جنگل‌ نباید تحریم بر ما اثری بگذارد.

این مرجع تقلید با اشاره به دوران دفاع مقدس و مقابله با دشمنان تصریح کرد: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ داخلی و جنگ با صدام را پشت سر گذاشت ولی خم به ابرو نیاورد و پس از جنگ غرب با عراق پیمان خود را نقض نکرد؛ چنین اقدامی کار کشوری است که با مهر قرآن و اهل بیت رشد کرده است.

وی تصریح کرد: کشور ما در سایه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) رشد کرده است و در مذاکرات با غرب نیز باید به آنها متذکر شویم که ما «آقا» هستیم و این شما هستید که باید متعهد شوید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس