کد خبر 343602
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا هیچ اطلاعاتی ندارد که نشان دهد شورشیان مخالفان میانه رو سوری " استیون ساتلاف " خبرنگار آمریکایی سر بریده شده را به ستیزه جویان داعش «‌ فروخته » باشند.

به گزارش مشرق، شبکه خبر به نقل از رویترز خبر داد، باراک برفی ، سخنگوی خانواده ساتلاف روز دوشنبه در مصاحبه با سی ان ان گفته بود خانواده ساتلاف معتقدند داعش ۵۰ هزار دلار به شورشیان سوری داده بود تا آنها این گروه را از ورود این خبرنگار ۳۱ ساله به سوریه مطلع کنند.

کاخ سفید ادعای فروخته شدن خبرنگار آمریکایی به داعش را رد کرد

اما ارنست تاکید کرد : " براساس اطلاعاتی که در اختیار من قرار گرفته است ، گمان نمی کنم چنین چیزی صحت داشته باشد . "
وی به تحقیقات پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) درباره مرگ ساتلاف اشاره کرد که چگونگی قرار گرفتن این خبرنگار آمریکایی در اختیار داعش نیز بخشی از این تحقیقات بوده است.


دو هفته پس از آنکه داعش تصاویر سر بریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی گروگان خود را منتشر کرد تصاویر اعدام " استیون ساتلاف" ، دومین خبرنگار آمریکایی را نیز منتشر کرد .

چند روز پس از انتشار این تصاویر واشنگتن صحت ویدئو اعدام خبرنگار امریکایی را به دست داعش تأیید کرد.
روزنامه دیلی میل نیز پس از انتشار این تصاویر نوشت : " استیون ساتلاف " پیش از آنکه توسط داعش سر بریده شود از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود.


به نوشته این روزنامه، ساتلاف در ویدئویی که داعش منتشر کرد گفته بود: " آیا من با جان خود تاوان مداخله شما را می پردازم ؟ آیا من شهروند آمریکا نیستم ؟ میلیاردها دلار از محل درامدهای مالیاتی آمریکا هزینه شده است و هزاران نیرو در درگیریهای قبلی کشته شدند . این جنگ افروزی چه نفعی برای ملت آمریکا خواهد داشت؟ "

ساتلاف خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: "زمانی را به یاد می آورم که اگر وعده بازگشت نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان و نیز تعطیلی زندان گوانتانامو را نداده بودید نمی توانستید پیروز انتخابات باشید. اکنون به پایان دوره ریاست جمهوری خود نزدیک می شوید و هیچیک از وعده های خود را عملی نکرده اید و با اظهارات فریبنده خود ملت آمریکا را به ورطه جنگ و خونریزی سوق می دهید . "

این در حالی است که روزنامه "ایندیپندنت" امروز (چهارشنبه) در مطلبی تأکید کرد، بسیاری از باندهای تروریستی خارجی‌ها را در سوریه می ربایند و آنها را به گروه‌های دیگر مانند داعش می فروشند.

سخنگوی خانواده دو خبرنگاری که اخیرا به دست تروریستهای داعش سربریده شدند، تأکید کرد که داعش این پول را به عناصر مسلح در سوریه پرداخته بود تا اطلاعات لازم را برای ربودن "ساتلوف" دریافت کند.

"باراک بارفی" از دوستان نزدیک ساتلوف گفت: برای اولین بار می‌توانیم بگوییم که ساتلوف در مرز سوریه و ترکیه توسط مخالفان سوریه که از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌شوند، به داعش فروخته شد.

وی افزود: نام وی در فهرست افراد تحت تعقیب داعش قرار داشت، زیرا او را مسؤول بمباران یکی از بیمارستانها می دانستند.

بارفی خاطرنشان کرد: یک نفر در مرز سوریه – ترکیه، تلفنی با داعش تماس گرفت، و این گروه هم با ایجاد یک ایست و بازرسی ساتلوف و همراهانش را به دام انداخت.

بارفی اظهار داشت که کاخ سفید می گوید که اطلاعاتی درباره ساتلوف و ماجرای فروش او به قیمت ۵۰ هزار دلار آمریکا ندارد.

منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس