کد خبر 344103
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

مادر اولین خبرنگار آمریکایی که توسط تکفیری‌های «داعش» سر بریده شد، ضمن انتقاد از سیاست‌های واشنگتن‌ که منجر به کشته شدن پسرش شد، گفت: تلاش‌های خانواده‌اش برای آزادی «جیمز فولی»، دولت آمریکا را دلخور کرده بود.

به گزارش مشرق، «دایان فولی» مادر «جیمز فولی»، خبرنگار آمریکایی که توسط گروه تروریستی «داعش» سر بریده شد، در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» از نوع برخورد دولت آمریکا با پرونده پسرش ابراز تأسف کرد.

وی ضمن ابراز تأسف و شرمساری از شیوه مدیریتی دولت آمریکا در برخورد با پرونده ربوده و سربریده شدن فرزندنش توسط گروه تکفیری داعش گفت که مقامات دولت آمریکا به آنها هشدار داده بودند که اگر پول غرامت را برای آزادی جیمز فولی تهیه کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دایان ضمن انتقاد از عدم همکاری دولت «باراک اوباما» با آنها برای آزادی پسرش گفت: فکر می‌کنم، تلاش‌های ما برای آزادکردن جیم، باعث دلخوری دولت آمریکا بود. ظاهراً این در منفعت استراتژیک آمریکا نبود.

مادر خبرنگار سربریده شده آمریکایی تصریح کرد که مقامات دولت آمریکا به آنها گفته بودند که رسانه‌ای نشوند و تصریح کرد که دولت آمریکا تبادل زندانی نکرده است و اقدام نظامی برای نجات پسرش صورت نداده است.

وی اینگونه ادامه داد: «جیم به طرز وحشتناکی کشته شد. او تنها به واسطه عدم همکاری، عدم ارتباطات و عدم اولویت‌بندی، قربانی شد.

دایان گفت: ما بعنوان یک خانواده، مجبور بودیم به شیوه خود راهی را پیدا کنیم اما بارها به خانواده ما گفته شد که جمع‌آوری پول غرامت غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد. به ما گفته شد که به دولت اعتماد کنید و پسرتان به طرز معجزه‌آسایی آزاد خواهد شد.

اوایل ماه سپتامبر، «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس، علیه کشورهایی که برای نجات شهروندان خود، به داعش غرامت پرداخت می‌کنند، موضع سختی اتخاذ کرد و گفت که پرداخت غرامت به گروههای افراطی چون داعش، شکست خوردن با دستان خود است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس