کد خبر 343684
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱

پایگاه خبری آمریکایی بلومبرگ نوشت: فارغ از یک سری مشکلات؛ ویژگی های ایران در منطقه، لزوم مشارکت آمریکا - ایران برای مقابله با بحران های منطقه را ضروری می سازد و حتی ضرورت امر ایجاب می کند به تاسی از تجربه سفر نیکسون به چین؛ «اوباما هم به ایران سفر کند.

به گزارش مشرق، بلومبرگ روز چهارشنبه در یادداشتی به قلم «نوآه اسمیت» پیشنهاد مشارکت آمریکا با ایران را در امر مبارزه با گروه تروریستی «داعش» را مطرح کرده است.

این پیشنهاد در حالی مطرح شده است که برخی از سیاست مداران ایران و جهان، گروه تروریستی داعش را زاییده حمایت های غرب از تندروها برای پیشبرد اهداف خود می دانند.

به نوشته نویسنده این یادداشت، آنچه که آمریکا در میدان رزم علیه «داعش» بدان نیاز دارد، متحدی است که بتواند بعد از پراکنده شدن داعش، ثبات را در منطقه حاکم سازد.

بلومبرگ اضافه کرده است: ترکیه که در این حیطه نمی گنجد. آنکارا بابت مداخله اش در جنگ داخلی سوریه، در حال حاضر نیز در داخل با انتقاد شدید ناراضیان روبه رو است و عربستان که اصولا توانایی این کار را ندارد. تنها یک شریک بالقوه استراتژیک باقی می ماند و آن کسی نیست جز؛ ایران.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اتحاد ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    در هر صورت چه بیاد چه نیاد.چه بیارنش چه نیارنش چه تحریم باشیم چه نباشیم چه خوشش بیاد چه نیاد چه اصلاحطلب و اپوزسیونی و 2 خردادی بخوان چه نخوان چه فرش قرمز بندازن چه نندازن در هرصورت جواب یه چیز بیشتر نیس مرگ بر امریکا درود باد جا ریکا مرگ بر امریکا
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    اونجاهایی که سرشو میندازه پایین میره ایران نیست،امثال افغانستان و پاکستان و غیره ست که کشورشون پادگان امریکاست نه ایران
  • یخ ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    من قصد سفر داریم مهمان نمی خواییم کجا داره میاد؟؟
  • حمید ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    چه تو بخوای یا نخوای من یک اصلاح طلب و دوم خردادیم. از امثال تو و آمریکا هم خوشمون نمیاد و هردوتون زیر پا له میکنیم
  • یاور3 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    در پاسخ به حمید 07:52 : تو که هیچی . اربابای شاه سلطان حسینت هم نمی تونن هیچ غلطی بکنن. اوج غلطاتون سال 88 بود که اسراییل شما را سرمایه اش تو ایران معرفی کرد و آمریکا هم با تمام توان شماها رو پشتیبانی مالی و رسانه ای کرد. البته نقش خبیث بزرگ انگلیس را نباید فراموش کرد که از سفارتش تا قیطریه براتون فرش قرمز پهن کرده بود دوم خردادی افساد طلب سبز جلبکی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس