سخنگوی خانواده «استیون ساتلاف» خبرنگار آمریکایی-اسرائیلی که دو هفته قبل به دست گروه تروریستی «داعش» کشته شد، روز گذشته افشا کرد که وی توسط گروه‌های به اصطلاح «میانه‌رو» مورد حمایت آمریکا در سوریه ربوده و به داعش فروخته شده است.

به گزارش مشرق، خانواده «استیون ساتلاف» روز دوشنبه افشا کردند که بر اساس اطلاعات موثق، وی به دست گروه‌های مورد حمایت آمریکا در سوریه ربوده و سپس به داعش فروخته شده است.

ساتلاف خبرنگار آمریکایی-اسرائیلی است که دو سال قبل در سوریه ربوده شد و دو هفته قبل داعش با انتشار ویدئویی مدعی شد او را سر بریده است.

سخنگوی خانواده ساتلاف با بیان اینکه دولت آمریکا با ساتلاف و «جیمز فولی» دیگر خبرنگار آمریکایی کشته شده به دست داعش، مانند «گرو» برخورد کرده است، گفت گروه‌هایی که آمریکا آن‌ها را مخالفان «میانه‌رو» دولت سوریه خوانده و از آن‌ها حمایت می‌کند، ساتلاف را به مبلغی بین 25 تا 50 هزار دلار به داعش فروخته‌اند.

«باراک بارفی» که با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «می‌دانیم که جامعه اطلاعاتی و کاخ سفید درگیر بازی بزرگتر درگیری‌های بوروکراتیک شدند و در این بین با جیم (جیمز فولی) و استیو مانند گرو برخورد شد. این منصفانه نیست و اگر اطلاعات دیگری درز کند، خانواده ساتلاف مجبور خواهد بود تا در این مورد بیشتر صحبت کند تا اطلاعات درست منتشر شود.»

به گفته بارفی، ساتلاف دو سال قبل بلافاصله پس از آنکه از مرز ترکیه وارد سوریه شده است، توسط گروه‌های به اصطلاح «میانه‌رو» ربوده شده است. وی با اشاره به وجود اطلاعات میدانی در مورد نحوه ربایش ساتلاف، گفت: «برای اولین بار می‌توانیم بگوئیم که استیون در مرز فروخته شده است... به عقیده ما، یکی از اعضای همین گروه‌های به اصطلاح میانه‌رو که برخی خواهان حمایت دولت از آن‌ها هستند، احتمالا او را به مبلغی بین 25 تا 50 هزار دلار به داعش فروخته‌اند و دلیل ربایش او نیز همین بوده است.»

به گفته بارفی، این اطلاعات از دو سال قبل موجود بوده، اما دولت آمریکا از انتشار آن‌ها خودداری کرده است. وی افزود: «دولت تاکنون چند بیانیه غیردقیق صادر کرده است. آن‌ها گفته‌اند که خانواده به طور دائم در جریان قرار می‌گرفته‌اند. این درست نیست. آن‌ها گفته‌اند که گروگان‌ها مدام جابجا می‌شده‌اند، اما می‌دانیم که دستکم آن‌ها برای مدتی طولانی در اوایل به گروگان‌ گرفته‌ شدن، در یک محل ثابت بوده‌اند.»

پیش از این هم مشخص شده بود که «جیمز فولی» نیز بر خلاف آنچه که مقامات و رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کردند، به دست گروه‌های مورد حمایت غرب و نه دولت سوریه، ربوده شده است. اینترنشنال بیزنس تایمز، 20 اوت طی گزارشی به نقل از منابع سوری که پیش از این در زمینه نجات خبرنگاران ربوده شده در سوریه فعالیت می‌کردند نوشت که فولی توسط «تیپ داوود» که با نام «جیش المجاهدین» نیز شناخته می‌شود ربوده شد؛ گروهی که در ابتدا با مخالفین «میانه‌رو» در سوریه مانند ارتش آزاد همگام بود، ولی  دو ماه قبلی در گروهی 1000 نفری در کاروانی با بیش از صد خودرو به رقه سوریه وارد شد و به داعش پیوست، این گروه فولی را به عنوان «نشان وفاداری» به گروه تروریستی داعش تقدیم کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس