خبرنگار آمریکایی که دو سال قبل در سوریه توسط گروه تروریستی جبهه النصره ربوده شده بود به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در بلندی های جولان تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، الجزیره نوشت: "پترو تئوکورتیس" پس از گذشت دو سال از زمان ربوده شدنش، روز گذشته به نیروهای سازمان ملل در بلندی های جولان تحویل داده شد.

این تحویل در روستای "الرفید" انجام شد و پس از انجام آزمایشات پزشکی و اطمینان از سلامت وی، نیروهای سازمان ملل این خبرنگار را به آمریکا تحویل دادند.

بدنبال آزاد شدن کورتیس، خانواده وی با انشار نامه ای از تلاش هایی که برای رها شدن وی از دست تروریست ها انجام شده تشکر کرده اند.

گویا میانجیگری های یکی از کشورهای منطقه که در سال های گذشته اخبار متعددی درباره حمایت مالی و تسلیحاتی آن از گروه های تروریستی حاضر در سوریه منتشر شده بود، در آزادی کورتیس تاثیر گذار بوده است.

در همین رابطه "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، از آزاد شدن و بازگشت کورتیس به ایالت متحده ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما همه خوشحال و شکرگزار بازگشت کورتیس به خانه پس از گذشت این زمان طولانی هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: آمریکا از تمامی اقدامات دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی که در دسترس بوده برای آزادی کورتیس و سایر ربوده شدگان آمریکایی استفاده کرده و می کند.

تصاویری که در تاریخ 30 ژوئن از کورتیس پخش شده بود وی را در وضعیتی نامانسب نشان می داد اما با این وجود وی از سلامت کامل برخوردار است.

پیشتر و در تاریخ 27 ژوئن نیز یک آلمانی 27 ساله که توسط داعش ربوده شده بود بعد از تماس آلمان با این گروه و انجام معامله با آن آزاد شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    این احمق ها می خوان خوش خدمتی کنن تا داعش رو بدنام (البته بد نام که عرض کنک حیوانهای بدتر از سگ ) جلوه بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس