کد خبر 338427
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰

دویچه‌وله در گزارشی به بررسی تأثیرات خشونت‌های داعش بر جهت‌گیری طرفداران پیشین این گروه و تغییر نظر غرب نسبت به رئیس‌جمهور سوریه پرداخته است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری دویچه‌وله آلمان در مقاله‌ای به بررسی تأثیر اعمال خشونت‌بار داعش بر اذهان مخالفان داخلی و خارجی دولت سوریه و تغییر نظر و تلطیف لحن آنان پس از دیدن نتیجه تسلط داعش بر شهرها را ارزیابی کرده است.

متخصصان امور مربوط به سوریه معتقداند که پیش‌روی های داعش در سوریه، می‌تواند حکومت این کشور را به شریک سیاسی غرب تبدیل کند، البته یک شریک سیاسی ناخوشایند.

در همین روزها اما دولت انگلیس رسماً اعلام می‌کند که به هیچ وجه با رهبر سوریه، همکاری نمی‌کند. از سوی دیگر، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته، از بین رفتن تسلیحات شیمیایی سوریه را که پیش از این تحت نظر سازمان های بین‌المللی از این کشور خارج شده بود، یک «دستاورد مهم» ارزیابی کرد. وی هم‌چنین از رئیس جمهور سوریه خواست که جنایت نکند، خواست و ادعایی که این بار بر خلاف دفعات پیش، با دعوت بشار اسد به کناره‌گیری از حکومت همراه نبود.

یواخن هیپلر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه دوئیسبورگ آلمان می‌گوید که حمله لفظی غرب بر علیه بشار اسد به صورت قابل لمسی، کاهش یافته و حال دیگر وی به عنوان تهدید اصلی برای غرب مطرح نیست، الان تمرکز بر روی داعش است.

در روزهای اخیر و به خصوص پس از کشته شدن «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی به دست داعش، رسانه‌ها و کارشناسان غربی از لزوم بازنگری آمریکا در سیاست‌های خود سخن گفته‌اند. بسیاری نیز به واشنگتن‌ پیشنهاد کرده‌اند برای مقابله با داعش، با دولت سوریه همکاری کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    لعنت به امریکا و انگلیس که به خاطر منافع خودشون دارن دنیا رو از بین میبرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس