کد خبر 338365
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰

دولت انگلیس با هدف کمک به اقلیم کردستان عراق در جنگ با داعش اقدام به انتخاب فرستاده امنیتی کرده و در نظر دارد حجم "کمک های غیرمرگبار" خود به این منطقه را نیز افزایش بدهد.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، از جمله تجهیزاتی که قرار است انگلیس به اقلیم کردستان ارسال کند می توان به مواردی همچون دوربین های دید در شب و خودروهای نظامی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، ژنرال سر "سیمون مایال" به عنوان فرستاده امنیتی انتخاب شده و در امر مبارزه با داعش به اقلیم کردستان کمک کرده و با سفر به بغداد و همچنین اربیل برای انجام حملات سنگین تر علیه داعش به طرفین مشاوره می دهد.

از سوی دیگر "فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: در حال بررسی منابع مختلف برای جلوگیری از گسترش استراتژی بربریت هستیم.

تصمیم کشورهای غربی برای مقابله با داعش پس از انتشار تصویر ویدیوئی سر بریدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش، جدی تر شده و در همین راه تعداد قابل توجهی از مقامات غربی از آمریکا و انگلیس خواسته اند تا برای برای مبارزه جدی تر با داعش از کشورهایی همچون سوریه و ایران نیز کمک بگیرند و "مالکو ریکفایند" رئیس کمیته امنیت و اطلاعات مجلس عوام انگلیس با انتقاد از رویکرد لندن و واشنگتن در مقابله با گروه های تروریستی خواستار حمایت بریتانیا و آمریکا از دولت سوریه برای شکست دادن داعش شد.

در همین رابطه روز گذشته اعلام شد که ممکن است آمریکا حملات خود علیه مواضع داعش را به خاک سوریه نیز گسترش بدهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس