به گفته سردار احمدی مقدم، در شرایطی نیستیم که اختلاط زن و مرد در ورزشگاه‌ها مصلحت باشد.

بانوان اجازه ورود به استادیوم را ندارند / در برخورد با بدحجابان به وظیفه عمل می‌کنیم / در موضوع ماهواره رویگرد فرهنگی داریم
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در شرایطی که در روزهای گذشته پس از مدت‌ها باز هم زمزمه‌هایی درباره پیشنهاد یکی از مدیران دولتی برای حضور فعال بانوان در مسابقات ورزشی در استادیوم‌ها از تریبون‌های گوناگون شنیده شد و این جریان با واکنش‌های متفاوتی در بین افکار عمومی جامعه و کارشناسان همراه بود، روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه سفر به چند شهر غربی کشور از جمله کرمانشاه در اظهاراتی به این موضوع واکنش نشان داده است.

به گفته سردار احمدی مقدم، در شرایطی نیستیم که اختلاط زن و مرد در ورزشگاه‌ها مصلحت باشد.

آغاز ماجرا

ماجرای دوباره حضور زنان در استادیوم‌ها از زمانی آغاز شد که شهیندخت مولاوردی، در صفحه اجتماعی خود در فیس‌بوک، از اعتراضش به حضور نداشتن زنان برای تماشای مسابقات والیبال در هیأت دولت خبر داده بود.

این مدیر دولتی چندی بعد دراین باره به «مهر» گفته است: قرار شد من و وزیر ورزش و جوانان در این باره تعاملاتی داشته باشیم که تدابیر و ساز و کارهایی صورت گیرد که هم نگرانی افرادی که نگران حضور زنان در ورزشگاه هستند برطرف و بویژه خواسته نسل جوان در مسابقات بین‌المللی محقق شود.

حال مدیران دولتی به چه بهانه‌ای دوباره پس از مدت‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند و به دنبال چه برنامه‌ای هستند، پرسشی است که خود بهتر از هر کس دیگری در جریان آن قرار دارند، اما با وجود تاکید برخی مدیران دولتی بر شکل‌گیری ساز و کاری برای حضور دختران و زنان،در استادیوم  ها فرمانده نیروی انتظامی این حضور را در شرایط فعلی به مصلحت ندانسته است.

سردار احمدی‌مقدم در تازه‌ترین اظهارات خود درباره مهم‌ترین مسائل اجتماعی به موضوع حضور بانوان در استادیم‌ها گفته است:« ما به عنوان مجری قانون، نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای به بانوان در ورزشگاه‌ها بدهیم».

ورود بانوان به استادیوم همچنان ممنوع

از جمله نکات مهمی که در اظهارات فرمانده نیروی انتظامی به چشم می‌خورد پاسخ قاطع به مطالبات مطرح شده از سوی برخی بانوان برای حضور در استادیوم‌های ورزشی است. احمدی‌مقدم با بیان اینکه در شرایطی نیستیم که اختلاط زن و مرد در ورزشگاه‌ها مصلحت باشد به نوعی تکلیف این مطالبه نابجا را که با مسابقات جهانی فوتبال و والیبال جان دوباره گرفته است، روشن کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی درباره رویکرد نیروی انتظامی در ارتباط با حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی، اظهار داشت: در ابتدای دولت نهم مجوزی برای حضور بانوان صادر شد که با اعتراض علما و مراجع مواجه شد. به گفته وی، نیروی انتظامی قانون را اجرا می‌کند و موضع‌گیری علما و روحانیون و مقام معظم رهبری در این موضوع هنوز پابرجاست و ما به عنوان مجری قانون، نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای به بانوان در ورزشگاه‌ها بدهیم.

برخورد قاطعانه پلیس با بدحجابی

همچنین سردار احمدی‌مقدم در جریان سفر به کرمانشاه از برخورد قاطعانه با بدحجابان و هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان خبر داده است.

احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: پلیس در برخورد با بدحجابان به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.  فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تذکر و ارشاد را در برخورد با بدحجابی اولویت ناجا اعلام و بیان داشت: با افرادی که بر هنجارشکنی اصرار داشته باشند، برخورد خواهیم کرد و دستگاه قضا نیز از این امر حمایت قاطعانه‌ای می‌کند.

به باوراحمدی‌مقدم، همه ما باید مراودات اجتماعی و رفتاری درخور و شأن جامعه ایرانی و اسلامی داشته باشیم تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

پلیس سد راه هنجـارشکنان در ماه رمضان

این درحالی است که فرمانده ناجا درباره برنامه‌های این نیرو برای ماه مبارک رمضان هم گفته است: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مراکز صنفی تهیه و فروش مواد غذایی در ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است و این اماکن می‌توانند خدمات خود را در فاصله افطار تا سحر ارائه دهند.

احمدی‌مقدم ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تعمیق رفتارهای والای انسانی در جامعه و کاهش جرائم برشمرد و بیان کرد: پلیس با هنجارشکنان در این ماه و افرادی که حدود اسلامی را رعایت نکنند برخورد قاطعی خواهد داشت.

برخورد با ماهواره با رویکرد فرهنگی

یکی دیگر از موضوعاتی که از سوی خبرنگاران مورد پرسش قرار گرفت رویکرد نیروی انتظامی در برخورد با ماهواره بود. فرمانده ناجا در این باره خاطرنشان کرد: رویکرد ما همچنان در این زمینه فرهنگی است و از آنجایی که ما مجری قانون هستیم، این مهم را با رویکرد فرهنگی ـ اجتماعی اجرا می‌کنیم.

به گفته وی، اقدامات نیروی انتظامی اقناعی و فرهنگی است اما کسانی که بخواهند از چراغ قرمز قانون تخطی کنند با آنان برخورد جدی صورت می‌گیرد. احمدی مقدم همچنین به رویکرد ناجا در برخورد با مخلان امنیت اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی در هر موردی که احساس کند ناامنی ایجاد می‌شود، با بسیج تمام امکانات و اجرای طرح‌های گوناگون وارد میدان خواهد شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 1
    خوب یه بار فقط زنها برن استادیون یه بارم مردها این چه اشکالی داره؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس