رئیس پلیس کشور با بیان اینکه هنجارشکنی در مراسم نیمه شعبان بسیار اندک و قابل توجه نیست، گفت: امیدواریم همکاری مردم، ما را از رفتارهای تند در حوزه برخورد با هنجارشکنی و بدحجابی بی نیاز کند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس پلیس کشور، در جمع خبرنگاران در خصوص تامین امنیت برگزاری مراسم نیمه شعبان و تسهیلات ترافیکی گفت: در تمام کشور جشن و مراسم معنوی نیمه شعبان برگزار می شود و هنجار شکنی نداریم. ممکن است در برخی نقاط رفتارهای تند و سد معبر رخ دهد و برخی افراد ناراحت سوء رفتار نشان دهند که نیروی انتظامی با همکاری هیات ها ترافیک را تسهیل و امنیت جشنهای نیمه شعبان را تامین می کند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی حواشی و ناهنجاری ها رخ دهد اما این موضوع بسیار بزرگ نیست و شاید در برخی نقاط رخ دهد.

رئیس پلیس کشور از ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و افزود: به پلیس راهور توصیه می کنیم به مناسبت نیمه شعبان تسهیلاتی را برای خودروهایی که منع قضائی ندارند و از سوی پلیس توقیف شده اند به مناسبت نیمه شعبان در نظر بگیرد این در حالی است که از پنجشنبه در مراکز رفاهی، خدماتی و اقامتی نیروی انتظامی برای کارکنان و بازنشستگان تخفیفات ویژه قائل می شود.

خبرنگاری از وی پرسید چرا یارانه بسیاری از خدمات در نیروی انتظامی قطع شده است و فروشگاه ها نیز کالاهایشان را به صورت آزاد می فروشند؟ وی در پاسخ گفت: در راستای تنظیم منابع و مصارف با توجه به این که طی دو سال گذشته از نظر بودجه ای در مضیقه بودیم سطح یارانه ها محدود شد. به عنوان مثال به جای یارانه رستوران سه تا چهار سبد کالا به نیروهای پلیس اختصاص داده شد. این در حالی است که دادن این سبد کالاها 4 برابر هزینه های ما را افزایش داد.

به گفته احمدی مقدم در مورد کالاها نیز پلیس به عنوان واسطه برگشت پول را تضمین می کند و برخی کارخانه ها فروششان را به صورت نقدی انجام می دهند که همین دلیل باعث شد محدودیت هایی در عرضه به وجود آید. پلیس به دنبال ترویج مصرف کالاهای داخلی در بین نیروهایش است و فکر می کنیم خانواده 1.5 میلیون نفری نیروی انتظامی بازار خوبی برای شرکت ها باشد.

وی با اشاره به نحوه سکونت نیروهای پلیس در خانه های سازمانی گفت: خانه سازمانی بر اساس مقررات دولت است و بر اساس قانون ساکنان باید هزینه هایی از جمله فضای سبز و برخی هزینه کردهای جاری را پرداخت کنند.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به مهر که از او در مورد درخواست دادستان کشور برای برخورد با بدحجابان پرسیده بود، گفت: ایام ماه شعبان و ماه رمضان در پیش رو است و با توجه به این که در این ایام معنوی هستیم مردم انتظار دارند شعائر در جامعه حفظ شود و نیروی انتظامی نیز در پاسخ به مردم و مراجع سعی می کند محیط اخلاقی خوبی را در جامعه به وجود آورد. میزان حضور پلیس متناسب با ناهنجاری ها است و هر کجا هنجارشکنی بیشتر باشد پلیس حضور بیشتری خواهد داشت. مقابله با هنجارشکنان وظیفه جاری پلیس است و امیدواریم مردم با همکاری خودشان ما را از انجام رفتارهای تند و برخورد بی نیاز کنند.

وی در مورد حقوق ماموران پلیس اظهار داشت: حقوق تابع قانون است و هر سازمانی با شرایط خودش مزایایی را برای کارکنان در نظر می گیرد. خوشبختانه امروز در نیروی انتظامی با اندوخته کارکنان تسهیلات و ودیعه مسکن خوبی در اختیار ماموران قرار می گیرد که هیچ سودی از آنها دریافت نمی شود.

احمدی مقدم ادامه داد: در مورد حقوق هر چه به نیروها پرداخت کنیم بیشتر می خواهند و ما باید قناعت را ترویج دهیم و نیروهای پلیس باید قناعت داشته باشند. در حال حاضر حقوق و مزایایی که به نیروهای پلیس پرداخت می شود برای یک زندگی آبرومندانه متوسط جامعه مناسب است و نیروهای ما از رفاه نسبی برخوردار بوده و آموزش فرزندان، بهداشت و رفاهشان تامین است. هر نیروی پلیس باید تا 10 سال اول خدمت از تسهیلات خرید خودرو، مسکن، ازدواج و معیشت استفاده کرده باشد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس